Nissan привлича бившия изпълнителен директор на Jeep - Кристиан Мюние, за да помогне за разрешаването на проблемите в компанията. Той ще стане президент на Nissan Americas, като ще отговаря за марките Nissan и Infiniti в Америка, съобщава AutoNews.
Назначението на Мюние влиза в сила от 1 януари, като той вече има опит от работата си в компанията, тъй като беше глобален президент на Infiniti, преди да поеме управлението на Jeep през 2019. Завръщането му се дължи на необходимостта от решаване на сериозни проблеми пред двете марки. Продажбите на Nissan в САЩ са намалели с 26,3% през последните 10 години, а Infiniti е загубила близо 45% от своите клиенти.
Една от стъпките към възстановяването на позициите е актуализирането на моделната гама. Infiniti обаче очакват трудни времена, тъй като седанът Q50 ще напусне пазара през 2025, докато продажбите на кросоувъра QX55 са далеч от желаното.
В Nissan обаче са оптимисти, че ще излязат от кризата под ръководството на Мюние. За това трябва да помогне и сътрудничеството с Honda, което предстои да бъде разширено през следващите няколко месеца.
В същото време още една компания от Северна Америка има нов ръководител. Stellantis продължава с промените след напускането на Карлос Таварес и връща на работа една от легендите в индустрията - Тим Кунискис, който има основна заслуга за успехите на марката, както и на Dodge на американския пазар.
Решението е изненадващо, тъй като Кунискис се оттегли от позиция на главен изпълнителен директор на Dodge и Ram на 1 юни, след като прекара 32 години в компанията. Сега той ще отговаря само за Ram, което ще доведе до нови размествания сред ръководителите на Stellantis в Северна Америка. Настоящият главен изпълнителен директор на Ram - Крис Феуел, ще продължи да управлява Chrysler, но вече ще ръководи и американското подразделение на Alfa Romeo, чийто президент Лари Доминик напуска.
Напускането на Кунискис беше кратко, но завръщането му идва в интересен момент, тъй като продажбите на Ram са намалели с 19% през третото тримесечие и с 24% през първите девет месеца на годината. Проблемите на марката явно са по-големи, тъй като наскоро беше обявено, че излизането на Ram 1500 REV и Ramcharger се отлага за следващата година.