IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Всяко електрическо BMW M ще получи четири двигателя

Вижте как баварците разработват своя първи М-модел на ток (ВИДЕО)

Истинско електрическо BMW M все още няма. Да, гамата на баварците включва i5 M60 или i7 M70, но строго погледнато това не са истински автомобили на подразделението M GmbH. Те са едно стъпало по-надолу в йерархията на производителя и са част от портфолиото на M Performance. Точно както при версиите M240i или M340i, които са оборудвани с ДВГ.


BMW M EV


Ще трябва да почакаме още няколко години за пълноценно М с електрическо задвижване, но вече може да се разбере какво да очакваме. Още преди две години BMW създаде протопип, базиран на i4 M50. По това време той вече беше оборудван с четири електрически мотора и обещаваше, наред с други неща, реално векторизиране на въртящия момент.

Сега BMW разкрива още за бъдещите високопроизводителни модели под формата на видео, заснето зад кулисите на разработката на електрическия тестов автомобил M. В него един от участниците в разработката - Карстен Улф, споделя интересна информация, като разкрива, че решението с 4 електромотора ще бъде използвано във всички M High Performance автомобили.

Прототипът, който виждаме във видеото, е доработено i4 M50 със стилно фолио и решетка от M3 CS. В допълнение към четирите електрически мотора, той има карбоново-керамични спирачки, нови подрамки на двете оси и различни усилващи елементи на шасито и каросерията, използвани при традиционните M2, M3 или M5.



Във видеото от BMW признават, че не винаги всичко върви гладко при разработката на електромобила. В един момент тестовото превозно средство i4 M50 спира и X7 трябва да му помогне, за да потегли. Самият Улф посочва, че колата е имала и друг проблем - с климатика, който е бил заменен. Следва и смяна на предните мотори, след което прототипът се връща на пистата.

Фокусът на десетминутното видео е подготовката на все още много ранния прототип за първоначален тест-драйв от борда на BMW. Не е ясно какво са казали директорите, но шефът на M-подразделението намеква, че реакциите били доста необичайни (каквото и да значи това тогава).

BMW вече потвърди, че следващото M3 (или подобен на M3 седан) ще бъде изцяло електрическо. Серийният модел може да се появи през 2027 или 2028. Това обаче не означава, че M3 с редови шест цилиндъра изчезва. Планирано е и друго поколение на иконата с двигател с вътрешно горене. Съобщава се, че то има вътрешен код „G84“ и ще влезе в производство в средата на 2028.


0 от 500
  • #5
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    До 2,ами като не си попрочел тва онова ,да ти кажа,че преди ДВГ да излезе на бял свят са се появили електромобилите бе пън. Даже първият автомобил преодолял 100км/ч е електрически управляван от белгиеца Камил Женази,а марката е Жаме контан в превод никога доволна. Първата кола на Порше е електрическа. След като са разбрали,че това е недостатъчно са приели ДВГ,това важи и до днес. Електрокар само в града и околностите му или на жици с жартиери или пантографи,за дълъг път само ДВГ.
  • #4
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Супер един на талигата и 3 за резерва,кат се скапе направо фърляш и слагаш другия.
  • #3
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Не става ( преди 1 месец )
    И пет електромотор да сложат, сгрешената концепция си е сгрешената. Никаква страст, всички електрокари звучат еднакво, не вървят еднакво дълго, тежат еднакво много, зареждат се еднакво дълго и са еднакво скъпи в сравнение с истинските коли
  • #2
    2 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    автомобила никога няма да замени коня казала кобилата в тази връзка колко от пишещите тук имат каруца и кон за един приател питам
  • #1
    5 rate up comment 10 rate down comment
    Жужи ( преди 1 месец )
    И те ще реват като Мерцедес с тяхното 4-цилиндрово хибридно АМГ Ц-класа. Продажби клонящи към нулата. Производителите трябва най-накрая да разберат и приемат, че електричките не са престижни. Богатите хора не ги искат. Това са залъгалки за плебса.