Истинско електрическо BMW M все още няма. Да, гамата на баварците включва i5 M60 или i7 M70, но строго погледнато това не са истински автомобили на подразделението M GmbH. Те са едно стъпало по-надолу в йерархията на производителя и са част от портфолиото на M Performance. Точно както при версиите M240i или M340i, които са оборудвани с ДВГ.
Ще трябва да почакаме още няколко години за пълноценно М с електрическо задвижване, но вече може да се разбере какво да очакваме. Още преди две години BMW създаде протопип, базиран на i4 M50. По това време той вече беше оборудван с четири електрически мотора и обещаваше, наред с други неща, реално векторизиране на въртящия момент.
Сега BMW разкрива още за бъдещите високопроизводителни модели под формата на видео, заснето зад кулисите на разработката на електрическия тестов автомобил M. В него един от участниците в разработката - Карстен Улф, споделя интересна информация, като разкрива, че решението с 4 електромотора ще бъде използвано във всички M High Performance автомобили.
Прототипът, който виждаме във видеото, е доработено i4 M50 със стилно фолио и решетка от M3 CS. В допълнение към четирите електрически мотора, той има карбоново-керамични спирачки, нови подрамки на двете оси и различни усилващи елементи на шасито и каросерията, използвани при традиционните M2, M3 или M5.
Във видеото от BMW признават, че не винаги всичко върви гладко при разработката на електромобила. В един момент тестовото превозно средство i4 M50 спира и X7 трябва да му помогне, за да потегли. Самият Улф посочва, че колата е имала и друг проблем - с климатика, който е бил заменен. Следва и смяна на предните мотори, след което прототипът се връща на пистата.
Фокусът на десетминутното видео е подготовката на все още много ранния прототип за първоначален тест-драйв от борда на BMW. Не е ясно какво са казали директорите, но шефът на M-подразделението намеква, че реакциите били доста необичайни (каквото и да значи това тогава).
BMW вече потвърди, че следващото M3 (или подобен на M3 седан) ще бъде изцяло електрическо. Серийният модел може да се появи през 2027 или 2028. Това обаче не означава, че M3 с редови шест цилиндъра изчезва. Планирано е и друго поколение на иконата с двигател с вътрешно горене. Съобщава се, че то има вътрешен код „G84“ и ще влезе в производство в средата на 2028.