fallback

Европа e на кръстопът с EV, след като все повече държави намаляват субсидиите

Следващата година ще бъде решаваща за налагането на електромобилите на пазара

Електрическите превозни средства може да набират популярност в световен мащаб, но пътят към масовото им приемане си остава огромно предизвикателство. В Европа, където стимулите за ЕV в последно време бяха основен двигател на продажбите, няколко държави (и съответно големи пазари) планират да да намалят или преразгледат програмите си за субсидиране през 2025. И това е промяна, която може да попречи на растежа на ЕV на един от ключовите пазари в света.

Най-значимите промени ще засегнат Франция. Като част от националния си бюджет за 2025 правителството намалява бюджета на своята програма за субсидиране на електромобили от 1,5 млрд евро на 1 млрд. В момента френските купувачи могат да получат между 4000 и 7000 евро субсидии за електромобили на цена под 47 500 евро. През следващата година помощта ще бъде намалена почти наполовина, като ще падне между 2000 и 4000 евро.

Франция също така оттегля иновативната си програма за лизинг на електромобили. Тази схема, която позволява на домакинствата с ниски доходи да наемат малък EV за 100 евро на месец или по-голям семеен електрически автомобил за 150 евро на месец, се оказа толкова популярна, че трябваше да бъде спряна само два месеца след това стартиране поради огромното търсене. През 2024 програмата получи 650 млн евро финансиране, но през следващата година бюджетът ще бъде намален до 300 млн евро.

Испания също прави промени в своята схема за стимулиране на EV, която има бюджет от 1,55 млрд евро. В момента купувачите получават до 7000 евро за електрически автомобили, 9000 евро за търговски електромобили и допълнителни субсидии за мотоциклети и скутери. От следващата година Испания ще въведе директни плащания за тези стимули, което означава, че клиентите вече няма да се сблъскват със закъснения до две години, за да получат достъп до своите субсидии.

Като цяло намаляването на стимулите за електромобили вече се усещат. Германия - един от най-големите пазари на EV в Европа, отчита рязък спад в продажбите, след като правителството намали субсидиите през декември 2023. Продажбите на EV в страната се сринаха с 69% през август в сравнение с предходната година, след спад от 37% през юли и 16% през юни.

Изследване на Rho Motion отбелязва, че електрическите превозни средства с батерии (BEV) все още са средно със 75% по-скъпи от техните аналози с двигател с вътрешно горене. Затова и субсидиите и данъчните стимули остават най-важните инструменти за стимулиране на приемането на електромобили и за превръщането им в достъпни за повече потребители. И заради намаляването на финансовата подкрепа индустрията вероятно ще се сблъска с много трудна задача - да запази сегашната инерция.

fallback
  • #14
    До тинтири ( преди 1 година )
    Продажбите на електромобили растат във всички държави и региони, които си изброил. Светът не е това което виждаш от терасата. Светът не е вашият квартал. Светът не е и вашия град. Светът не е България. Светът не е светът не е дори и Европа. В обратното вярват само коне с капаци. Затова пак задавам въпроса по-конкретно. Накъде върви тенденцията в световната автомобилна промишленост? Приемете че съм задал персонално този въпрос на всеки един антиелектрик. Има ли ВЯРВАЩИ на завръщането на ДВГ?
  • #13
    Тинтири_минитири ( преди 1 година )
    До 10: Много пъти съм казвал, че ако търсим екология можем да я намерим много по-лесно в добавяне на малък процент синтетични горива към микса от био и петрол и да имаме много повече ползи и то в много повече сфери. Не само е перфектната симбиоза с възобновяемите източници, за съхранение на ИЗЛИШНАТА енергия, но избягваме минната дейност и предлагаме достъпен продукт. ЕЛ има своето място в транспорта, но то е ограничено и е абсурдно да се мисли, че ще покрие 100%
  • #12
    анонимен ( преди 1 година )
    Субсидиите намаляват,за да дават пари на укро пи теците.Г е у еуропата в канала.
  • #11
    Тинтири_минитири ( преди 1 година )
    До 5: Цял свят? Повече от половината продажби на ЕЛ са в Китай. Партията натиска да се купува местно производство. Африка, Южна Америка, Близкия изток, Големи части от Азия, дори Австралия не се интересуват от електрически превозни средства. Какъв цял свят вървял напред?
  • #10
    Чичо Кольо ( преди 1 година )
    Без да съм специалист или компетентен по темата, предполагам е лесно да се събере 2+2 и да се стигне до извода, че с появата на Тесла и изключително много нови Китайски производители, Европейските марки ще пострадат. Особено в момент след пандемия, Война в Украйна, енергийна криза и висока инфлация които влияят на всеки един производител. Нека да има конкyренция, това би трябвало да е добре за крайния потребител
  • #9
    Гост ( преди 1 година )
    Забелязвате ли как мантрите на Теслю адреналинката електричка се сменят?Под статия за намаляване на продажбите на електрокарите в Европа,той пак не разбрал и спори за продажбата на електрокарите в световен мащаб.От реклама на Тесла,се прехвърли в реклама на китайски електрокари,Бидчо Чайника.
  • #8
    До антиелектриците ( преди 1 година )
    Има ли все още някой който ВЯРВА, че бъдещето не е електрическо и развитието на технологиите за батерии и електромобили са загуба на време и ресурси? Ако не е електрическо какво е? Някой има ли мнение по темата, а не за мен? МНЕНИЕ за бъдещето на АВТОМОБИЛНАТА промишленост? ТАКОВА МНЕНИЕ ЗАСЕГА НЕ СТЕ ИЗКАЗВАЛИ. Знам мнението ви за мен. Знам че истината не ви харесва и си го изкарвате на мен. Този път си го спестете и кажете ако имате МНЕНИЕ ПО ТЕМАТА. Благодаря предварително, че сте културни.
  • #7
    Чичо Кольо ( преди 1 година )
    Технологията се развива и нещата ще се променят скоро и няма да е толкова страшно да се кара елетркичка втора употреба. Не сме там все още, но ще се случат нещата!!!! Проблема ни Български, е че не вярваме в нищо ново и всичко подставяме под съмнение!!!! Как в цял свят се купуват все повече ел коли, и хората ги хвалят са доволни - посетте форум на The UK and Ireland Tesla forum и четете малко какво казват собствениците на Тесла.... Не бъдете толкова ограничени бе хора!!!!
  • #6
    анонимен ( преди 1 година )
    Още никой не е изкарал топките да потвърди хипотезата си от началото на годината, че продажбите на електромобили в световен мащаб ще се сринат? Вече е края на годината. Някой ще замени ли яйцеклетките с топки да си повтори думите от началото на годината или да си признае грешката?
  • #5
    До тримата ( преди 1 година )
    Ако продажбите на електромобили в цял свят вървят напред а продажбите им в Европа вървят назад, това ясно показва накъде върви Европа и накъде светът. Не знам обаче защо това толкова много ви харесва И му се радвате?
fallback
Последни