fallback

Европа e на кръстопът с EV, след като все повече държави намаляват субсидиите

Следващата година ще бъде решаваща за налагането на електромобилите на пазара

Електрическите превозни средства може да набират популярност в световен мащаб, но пътят към масовото им приемане си остава огромно предизвикателство. В Европа, където стимулите за ЕV в последно време бяха основен двигател на продажбите, няколко държави (и съответно големи пазари) планират да да намалят или преразгледат програмите си за субсидиране през 2025. И това е промяна, която може да попречи на растежа на ЕV на един от ключовите пазари в света.

Най-значимите промени ще засегнат Франция. Като част от националния си бюджет за 2025 правителството намалява бюджета на своята програма за субсидиране на електромобили от 1,5 млрд евро на 1 млрд. В момента френските купувачи могат да получат между 4000 и 7000 евро субсидии за електромобили на цена под 47 500 евро. През следващата година помощта ще бъде намалена почти наполовина, като ще падне между 2000 и 4000 евро.

Франция също така оттегля иновативната си програма за лизинг на електромобили. Тази схема, която позволява на домакинствата с ниски доходи да наемат малък EV за 100 евро на месец или по-голям семеен електрически автомобил за 150 евро на месец, се оказа толкова популярна, че трябваше да бъде спряна само два месеца след това стартиране поради огромното търсене. През 2024 програмата получи 650 млн евро финансиране, но през следващата година бюджетът ще бъде намален до 300 млн евро.

Испания също прави промени в своята схема за стимулиране на EV, която има бюджет от 1,55 млрд евро. В момента купувачите получават до 7000 евро за електрически автомобили, 9000 евро за търговски електромобили и допълнителни субсидии за мотоциклети и скутери. От следващата година Испания ще въведе директни плащания за тези стимули, което означава, че клиентите вече няма да се сблъскват със закъснения до две години, за да получат достъп до своите субсидии.

Като цяло намаляването на стимулите за електромобили вече се усещат. Германия - един от най-големите пазари на EV в Европа, отчита рязък спад в продажбите, след като правителството намали субсидиите през декември 2023. Продажбите на EV в страната се сринаха с 69% през август в сравнение с предходната година, след спад от 37% през юли и 16% през юни.

Изследване на Rho Motion отбелязва, че електрическите превозни средства с батерии (BEV) все още са средно със 75% по-скъпи от техните аналози с двигател с вътрешно горене. Затова и субсидиите и данъчните стимули остават най-важните инструменти за стимулиране на приемането на електромобили и за превръщането им в достъпни за повече потребители. И заради намаляването на финансовата подкрепа индустрията вероятно ще се сблъска с много трудна задача - да запази сегашната инерция.

fallback
  • #24
    До пръдльо ( преди 1 година )
    Как си представяш Toyota през 2040 година
  • #23
    Hvaliprats ( преди 1 година )
    Тротинетка, електрификация ще има, ясно е. Въпросът е по кой начин - устойчивият и ефективен като на Тойота, или безумния, скъп и неефективен на електроентусиастите начело с Китай. Засега Тойота печели убедително - всички юрнали се да правят електомобили го закъсаха, единствено пирамидата Тесла и свръх субсидираните китайци се държат, но да видим докога.
  • #22
    До тинтири ( преди 1 година )
    Тинтири_минитири ( преди 37 секунди )До 19: Синтетиката е единствения път към кръговата икономикаКАК СИ ПРЕДСТАВЯШ АВТОМОБИЛНАТА ПРОМИШЛЕНОСТ ПРЕЗ 2040 ГОДИНА
  • #21
    Тинтири_минитири ( преди 1 година )
    До 19: Синтетиката е единствения път към кръговата икономика - а тя е единствения път към намаление на емисиите и екология.
  • #20
    До 21 ( преди 1 година )
    Как си представяш автомобилната промишленост през 2040 година?
  • #19
    До тинтири ( преди 1 година )
    Да приемем, че някой свръх интелигентен политик се слуша в думите ти и започнем да инвестираме милиарди и трилиони в заводи за синтетично гориво. Какво ще правят работниците в този завод И какво ще произвежда примерно през последните няколко седмици при този недостиг на ток? Заводите ще работят само няколко месеца в годината? Дори през лятото ще почиват в облачни дни? Или ще работят целогодишно за да вдигат цената на тока? Ако преглътнем цената, можеш ли да преглътнеш режима на тока заради недос
  • #18
    Тинтири_минитири ( преди 1 година )
    До 16, да бе има ръст. Ако имаш 1 овца и добавиш още една стадото има ръст от 100% на годишна база! Истината обаче е малко по-различна. "Развита" Европа към края на 2023 има регистрирани 4,5 милиона електромобила общо - от над 300 милиона общо регистрирани (без тежкия транспорт) в ЕС, дял на ЕЛ реално под 2 %. Вземи си пуканки докато чакаш електрификацията, щото може да отнеме време. В Африка процента на новорегистираните Ел е 1 - и това ни връща отново в началото до ръста на стадото :)
  • #17
    До антиелектриците ( преди 1 година )
    Как си представяте автомобилната промишленост през 2020 година. Приемете че съм задал този въпрос персонално към всеки един антиелектрически Ник независимо колко човека стоят зад него. Или обратното. Колко Ника стоят зад един човек. Включвайте чат бота с и диота.
  • #16
    До 15 ( преди 1 година )
    Тинтири, пак задавам въпроса конкретно. Как си представяш автомобилната промишленост през 2040 година? Дали ще са осъществени тези твои идеи за синтетични горива и другите ти мечти и желания? Каква излишна енергия? Излишната енергия вече се съхранява в батерии, А още същата вечер се връща обратно в мрежата. В скоро време няма да има нулеви и отрицателни цени на тока с които да произвеждаш евтин водород или синтетични горива.
  • #15
    Чичо Кольо ( преди 1 година )
    Аз мога да ви кажа какво наблюдавам в УК - все повече ел коли по улиците. Изключително много от новата Тесла модел 3. Ето и малко статистика As of October 2024, there are just under 1,300,000 fully electric cars in the UK, which is about 3.83% of the total number of cars on UK roads. This is an increase of 39% from June 2023
fallback
Последни