fallback

Европа e на кръстопът с EV, след като все повече държави намаляват субсидиите

Следващата година ще бъде решаваща за налагането на електромобилите на пазара

Електрическите превозни средства може да набират популярност в световен мащаб, но пътят към масовото им приемане си остава огромно предизвикателство. В Европа, където стимулите за ЕV в последно време бяха основен двигател на продажбите, няколко държави (и съответно големи пазари) планират да да намалят или преразгледат програмите си за субсидиране през 2025. И това е промяна, която може да попречи на растежа на ЕV на един от ключовите пазари в света.

Най-значимите промени ще засегнат Франция. Като част от националния си бюджет за 2025 правителството намалява бюджета на своята програма за субсидиране на електромобили от 1,5 млрд евро на 1 млрд. В момента френските купувачи могат да получат между 4000 и 7000 евро субсидии за електромобили на цена под 47 500 евро. През следващата година помощта ще бъде намалена почти наполовина, като ще падне между 2000 и 4000 евро.

Франция също така оттегля иновативната си програма за лизинг на електромобили. Тази схема, която позволява на домакинствата с ниски доходи да наемат малък EV за 100 евро на месец или по-голям семеен електрически автомобил за 150 евро на месец, се оказа толкова популярна, че трябваше да бъде спряна само два месеца след това стартиране поради огромното търсене. През 2024 програмата получи 650 млн евро финансиране, но през следващата година бюджетът ще бъде намален до 300 млн евро.

Испания също прави промени в своята схема за стимулиране на EV, която има бюджет от 1,55 млрд евро. В момента купувачите получават до 7000 евро за електрически автомобили, 9000 евро за търговски електромобили и допълнителни субсидии за мотоциклети и скутери. От следващата година Испания ще въведе директни плащания за тези стимули, което означава, че клиентите вече няма да се сблъскват със закъснения до две години, за да получат достъп до своите субсидии.

Като цяло намаляването на стимулите за електромобили вече се усещат. Германия - един от най-големите пазари на EV в Европа, отчита рязък спад в продажбите, след като правителството намали субсидиите през декември 2023. Продажбите на EV в страната се сринаха с 69% през август в сравнение с предходната година, след спад от 37% през юли и 16% през юни.

Изследване на Rho Motion отбелязва, че електрическите превозни средства с батерии (BEV) все още са средно със 75% по-скъпи от техните аналози с двигател с вътрешно горене. Затова и субсидиите и данъчните стимули остават най-важните инструменти за стимулиране на приемането на електромобили и за превръщането им в достъпни за повече потребители. И заради намаляването на финансовата подкрепа индустрията вероятно ще се сблъска с много трудна задача - да запази сегашната инерция.

fallback
  • #34
    Чичо Кольо ( преди 1 година )
    Ха ха ха ха ха ха ха ха ха ха....сериозно ли бе? Англичанина не кара викаш аааа. Ха ха ха ха ха ха. Аз само до работа и обратно правя 100км всеки ден - в Англия. Почти всяка година ходя веднъж до Шотландия с кола, защото супер много ми харесват The Highlands - 1000км в посока. Колко пътувате/ме в България? Кое е най дългото разстояние което си изминал в една посока в БГ???? Силистра - Петрич няма 620кмХа ха ха ха ха
  • #33
    Лудория ( преди 1 година )
    Ако можех да си представя реалистично какво ще е през 2040 година, то тогава през 2040 щях да ви махам от Ролс-а си нейде от Лазурния бряг. Всичко друго са блянове и мечти, както и страхове. Не мисля, че в този форум има много хора с умения да предскажат реалистично бъдещето. То не можеш да предскажеш края на годината, те за след 15 години.
  • #32
    анонимен ( преди 1 година )
    Чечо Кольо, вас пък никой не ви спира да си купувате Модел 3, щом е толкова хубава и евтина. Само недейте да ревете, че ви трябват някакви "стимули".
  • #31
    анонимен ( преди 1 година )
    До 8,защото нагличаните водят уседнал начин на живот. Таралясника им трябва да отидат до работа на няколко км и да се върнат,за тва тролея им е достатъчен,като заместват с него метро,влак и автобус. Българина пътува доста и за това не му е много на далавера ел кола..За сега електрокарите са само за града и околностите му,като ползване само лятото,зимата на трупчета.
  • #30
    Синтетика? ( преди 1 година )
    Всеки може да провери колко може да му струва тока без субсидии Батерия Dyness DH200F с капацитет 215kWh и мощност 100 kW струва 66 000 евро. Ако свържеш към нея 180kW фотоволтаични панели за 50 000 лв, можеш да захранваш 100 киловата зарядни станции , която сама ще си произвежда над 200 000kWh годишно. Ще струва по-малко от 200 000 лв включително зарядните. При левче за киловатчас за първата година и 1 милион километра годишно, си връща инвестицията за първата година. След това безплатно.
  • #29
    До тинтири ( преди 1 година )
    Благодаря, че изрази личното си мнение. Уважавам го щом ВЯРВАШ в апокалипсиса, въпреки че .. изненада мненията ни не съвпадат! В такъв случай Какво толкова ти пречат електромобилите след като няма да се произвеждат след няколко години както няма да се произвеждат и ДВГ? Любопитно ми е защо толкова се палиш, ако си сигурен че ще мреш? Живей си живота дотогава без мрачни мисли!
  • #28
    До пръцльо ( преди 1 година )
    А как си представяш продажбите на Toyota? Дали ще има плато за последните 25 години и ще продължи да продава 10 милиона автомобила от които 3 милиона електрически? Или пък ще продава по 20 милиона от които шест милиона електрически? Още ли вярваш в мантрата, че ако Toyota продава електромобилите си с 1500 км пробег и 10 минути зареждане, на цени по-ниски от corolla, някой ще купува corolla?
  • #27
    Тинтири_минитири ( преди 1 година )
    2024 няма да има автомобилна промишленост!!! Западния свят води откровена война срещу автомобилната промишленост и ще я убие! Под предлог екология и безопасност личния транспорт ще бъде убит, вече виждаме поколение и ди отчета, които са тотално зомбирани и не се интересуват от автомобили - 2040 или нека да е 2050 ще си крепостен селянин без право и достъп до транспорт - така виждам бъдещето.
  • #26
    Hvaliprats ( преди 1 година )
    А ти как си представяш електромобилите, ако щатите и Китай влязат във война? Тойота към 2040 си ги представям с 30% електромобили и водородни, останалото хибриди и плъгин хибриди.
  • #25
    анонимен ( преди 1 година )
    Радваме защото се показа,че Гуеропата е едно килимче пред врата служещо да си изтриеш обувките в него и друго за нищо не става. Други дърпат конците на тъпите управленци на този смотан ЕС ЕС,за това се радвам,че идва неговото разрушаване и пълно унищожение,за ад може всяка страна да си определя бъдещето според нуждите,а не някакви брюкселски *** а нари да ти казват кво да правиш и с кого да търгуваш.
fallback
Последни