fallback

Audi призна за голяма историческа грешка

Второто поколение на R8 е пропуснало да направи революция при суперколите

Една от популярните суперколи в последните 15 години - Audi R8, беше спряна от производство само преди някоко месеца, като поне в краткосрочен период неин наследник не се задава на хоризонта. От германската компания  обаче едва сега признават каква грешка са направили с второто поколение на модела, което излезе през 2015.

Първата генерация на Audi R8 беше пуснато на пазара с две версии - базова с 4,0-литров битурбо V8 двигател, както и с 5,2-литров V10 атмосферен мотор от Lamborghini Huracán. Именно по-мощната остана и единствената възможна опция във второто и последно поколение на модела. Оказва се обаче, че за него е готвен вариант с двигателя на RS 3 Sportback.

Един от ръководителите на програмата за развитие на електронните горива в Porsche - Маркос Маркес, разкрива, че е участвал в проекта. Освен 2,5-литровия TFSI двигател с 5 цилиндъра и 400 к.с. по-слабото R8 е било оборудвана и с 6-степенна механична скоростна кутия. Системата за задвижване на четирите колела quattro отпаза, като предаването е към задна ос.

Инженерите на Audi се спират на 5-цилиндровия мотор, тъй като той не само е много надежден, но и с малки подобрения мощноттта му може да бъде увеличена значително. Пример за това е спортната кола Donkervoort F22, където двигателят развива 500 к.с. Същият поздход е използван и при второто R8

„Беше жалко, тъй като петцилиндровият турбо двигател беше много мощен, звучеше различно и работеше много добре в R8. Колата също беше по-лека и по-пъргава, но някои хора в Audi Sport решиха, че това не е истинско R8 и нещата не се случиха“, разкрива Маркес.

Според него единственото извинение в случая е, че в гамата на Audi по това време е TT RS, което разчита на същата конфигурация - 5-цилиндров мотор и ръчни скорости. Разликата обаче е, че двигателят е разположен отпред и напречно. И ако в Audi бяха одобрили колата, това щеше да причини реални щети на конкурентите, тъй като никой от тях не би посмял да го направи.

По това време всеки подобен автомобил, който не е с V8 мотор, е считан за кощунство, но сега Mercedes, например, продава своя AMG GT с 4-цилиндров двигател и мощност под 500 к.с. И със сигурност, ако в Audi, се бяха решили на подобен ход, щяха не само да изпреварят времето, но и да реализират още повече продажби.

fallback
  • #2
    анонимен ( преди 1 час )
    Леле, каква огромна грешка! Ако бяха монтирали този двигател, днес автоиндустрията щеще да е различна.
  • #1
    Тинтири_минитири ( преди 2 часа )
    Абе как ги пишете тия дивотии? В R8 никога не е монтиран 4 литровия битурбо мотор! В първото поколение V8-ка е 4,2 литра FSI, атмосферен мотор от старото RS4 (B7), а при второто поколение се монтира само 5,2 V10 версията! TFSI мотора е в S/RS 6, 7 и 8 серии! И няма такова нещо като електронни горива?! Има синтетични, понякога се споменават като e-fuel ама тва няма нищо общо с електронни!!! Как пък мааму хората си изкарват парите с неща, за които и хабер явно си нямат :(
fallback
Последни