IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Колко трябва да изкара една гума

Ако максималният пробег и възраст са спорни, то минималният е известен

Шофьорите обичат да спорят за срока на годност и експлоатационния живот на гумите - колко години ще издържат и колко километра могат да изминат. Производителите редовно избягват тази тема, тъй като за тях въпросът е твърде чувствителен. Никой не знае максимума - зависи от шофьора и колата, от пътя и от мястото, където се съхранява гумата извън сезона. И все пак някои цифри се споменават много често.


гуми


Един от най-популярните въпроси в автомобилните форуми е: колко можете да карате с един комплект гуми? Споровете и снимките са безброй, защото някои хора карат с увредени и дълбоко износени гуми от доста време, стремейки се да пестят максимално, докато други сменят целия комплект още при най-малка нередност.

Въпросът за максималния ресурс обаче няма отговор, тъй като един шофьор може спокойно да измине 50 000 км, а друг да унищожи същите тези гуми само за 1000 км. Всичко е строго индивидуално, за да се декларира официално и затова, както вече стана дума, производителите на гуми никога няма да посочат конкретни цифри. Най-малкото, защото това може да ги вкара в сериозни проблеми - като съдебно дело, например, ако гумите им не изкарват толкова, колкото е обявено.


гуми


И все пак всеки иска да знае колко дълго ще издържи нов комплект гуми? И ако крайният срок на годност на гумите не се знае от никой, то може да се посочи минималния, тоест колко време трябва да издържи една гума, изпълнявайки функциите си на 100% и без да губи нито грам от способностите си. Да, при един определен пробег една гума може да продължи да поддържа налягане, но вече да е толкова износена, че да създаде други проблеми на пътя.

В този случай, въпреки оставащия протектор, тя вече ще е дефектна. Затова, подобно на колата, една гума също минава през определен тестов цикъл, в който е включен определен цикъл от задачи. Те трябва да бъдат изпълнение перфектно, като това показва минималния допустим пробег, преди гумата да да загуби свойствата си.


гуми


Всичко това ще определи пътя, който гумата определено ще измине, преди да започне да губи своите фабричните си качества. И той е 30 000 км, като този пробег се отнася за нормална работа, по нормални пътища и с нормално натискане на педала на газта. И ако се приеме, че една кола изминава 20 000 км на година (10 000 с летни и 10 000 със зимни гуми), то гумите би трябвало да изкарат поне 3 години.


0 от 500
  • #34
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Achtung ( преди 23 часа )
    В книжката на Х5-цата пише гуми до 6 години. Като износване и км вече зависи от стила на каране.
  • #33
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 дни )
    Когато става дума за Континентал и Мишлен, от личен опит мога да кажа, че няма забележима разлика между летни през лятото и зимни през зимата. Хората, които обобщават на летни и зимни, просто нямат никаква идея колко големи разлики има между евтини и скъпи модели. Евтините може да се представят добре в една дисциплина, но само скъпите се представят добре във всички.
  • #32
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 дни )
    Задните китайски навъртяха 60 хил и имат още до маркерите. Предните пирели верно се износват по-бързо отколкото очаквах. Пробвам ги от време на време на мокро в кръговото до работа и за сега държат.
  • #31
    1 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 дни )
    някой бърка компютъра с компота това относно лепилото при драг гумите са специални смеси и с ниско налягане за да има сцепление
  • #30
    5 rate up comment 1 rate down comment
    до #27 ( преди 3 дни )
    Аз пък намирам колата за доста неустойчива в завой със зимните гуми през лятото.
  • #29
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 дни )
    на всеки сезон сменям колата понеже не ми се занимава да търся баш майстори в *** които не са и чували за Hunter Revolution Tyre Changer
  • #28
    2 rate up comment 1 rate down comment
    до #26 ( преди 3 дни )
    Киша не съм виждал от 10 години, миналата зима имаше сняг за половин ден. До обед вече беше изчезнал.
  • #27
    2 rate up comment 4 rate down comment
    До 22 ( преди 3 дни )
    Как това че се "маже по асфалта" влошава сцеплението? Защо при драг, мажат асфалта с лепило? Това да не би да влошава сцеплението? Досега никога не съм виждал проблеми с зимните гуми през лятото, но пък съм виждал проблеми дори със зимни стари гуми през зимата, да не говорим с летни при минусови температури и леко заледен асфалт. Разликата е осезаема както при потегляне, така и при спиране.
  • #26
    7 rate up comment 2 rate down comment
    До 25 ( преди 3 дни )
    Такива като тебе си държат на мнението до първата киша, докато се спрат в стоповете на някой на светофара, а после се оправдават че късно са го видели и много рязко бил спрял.
  • #25
    3 rate up comment 14 rate down comment
    до #23 ( преди 3 дни )
    Няма такова нещо. Ходи се образовай малко. Дори и при 1-2 градуса на асвалта при мокро време лятната се справя много по-добре. Не заблуждавайте хората. Човек който не кара на сняг няма нужда от зимни гуми. А ти щом искаш вярвай на тия "експерти" който имат сервизи и ти обясняват как без зимни гуми си едва ли не с единия крак в гроба. Пак казвам всичко зависи от това къде караш, ако не ходиш по планините за мен е безсмислено да сменяш гуми.