IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Кога автоматичното активиране на фаровете е опасно

Понякога превключването трябва да се прави на ръка, категорични са експерти

Автоматичният сензор в съвременните автомобили е полезна функция, която автоматично включва фаровете, когато осветлението навън се влоши. Той е проектиран да подобри безопасността чрез минимизиране на човешката грешка, в случаите когато водачът може да забрави да включи светлините по здрач или при лоша видимост. В някои ситуации обаче е по-добре да използвате ръчно управление, категорични са експерти.


сензор за фарове


Съвременните автомобили стават все по-умни и едно от тези полезни нововъведения е сензорът за светлина. Тази функция позволява на водача да не мисли кога да включи или изключи светлината. Но можете ли наистина винаги да разчитате на автоматични системи или все още има ситуации, когато ръчното управление е по-добро?

Защо се появиха автоматичните фарове?

Автоматичният превключвател на фаровете е решение, създадено за подобряване на пътната безопасност. Работи благодарение на сензор за светлина, който оценява условията на околната светлина и включва фаровете, когато е необходимо - през нощта, в тунели или когато метеорологичните условия се влошат, като дъжд или мъгла.

Тази функция е не само удобна, но и минимизира човешкия фактор. Колко пъти шофьорите са забравяли да пуснат фаровете си привечер или призори? Сензорът за светлина предотвратява подобни грешки, което значително намалява риска от инциденти.

Кога да включите фаровете ръчно?

Въпреки удобството на автоматичните светлини, има ситуации, когато е по-добре да поемете контрола сами:

Трудни климатични условия

Автоматичните системи не винаги оценяват перфектно промените във времето. Например, по време на силен дъжд или мъгла, автоматичният режим може да не включи фаровете, което води до лоша видимост. В такива ситуации е по-добре да включите късите светлини ръчно.

Входове и изходи от тунели

Не всички системи реагират незабавно на промени в осветлението. При влизане в тунел фаровете могат да се включат късно, а при излизане да изгаснат твърде рано. Това може да доведе до временна загуба на видимост за другите участници в движението.

Необичайни пътни ситуации

В някои ситуации автоматичното осветление не се включва, когато е необходимо. Например, когато шофирате по гъсто залесен път или шофирате под мостове, където нивото на светлина може да е ниско, но недостатъчно, за да задейства системата.

В съвременните автомобили, особено тези с автоматични фарове, рядко има реална нужда да се използва позиция „0“. Повечето шофьори просто оставят превключвателя в автоматичен режим, което прави управлението на светлините по-лесно. Но има ситуации, в които трябва да се справите сами.

Пълно изключване на осветлението

Въпреки наличието на светлинен сензор, позиция „0“ ви позволява напълно да изключите външното осветление на автомобила. Това може да бъде полезно, например, в ситуации, когато сте паркирали и не искате никакви светлини (включително габаритни) да светят, особено ако колата е паркирана с изключен двигател. Това помага за пестене на батерията, особено ако колата ще стои неподвижна за дълго време.

Икономия на енергия

При някои автомобили, дори и в автоматичен режим, фаровете могат да останат включени известно време след спиране на двигателя. Позицията „0“ позволява на водача да изключи принудително светлините и да предотврати ненужното разхищаване на енергия от батерията.

Специфични климатични и пътни условия

В страни с ярка и стабилна слънчева светлина шофьорите понякога предпочитат да изключат напълно фаровете си, за да предотвратят автоматичното им включване. При такива условия липсата на нужда от светлина може да направи позицията „0“ полезна за елиминиране на ненужната работа на осветителната система.

Законови изисквания

Някои държави или региони може да имат специфични разпоредби и закони относно използването на фарове през деня. Позиция „0“ на превключвателя може да бъде използвана, за да отговаря на тези разпоредби и да даде пълен контрол на водача върху включването или изключването на светлината.


0 от 500
  • #9
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Тъпчо ( преди 2 седмици )
    Пишете пълни глупости
  • #8
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Глупости!
  • #7
    2 rate up comment 3 rate down comment
    БРАВО ( преди 3 седмици )
    Да добавя - отдавна не използвам тази функция . Много ме дразнят колеги без задни стопове в тунел и мъгла , карат на дневни светлини и са опасни на пътя .
  • #6
    11 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Т.е., Петърчо, това, което трябваше да напишеш е, че при мъгла е по-добре фаровете да се включат ръчно, ако е ден, защото и в мъгла може светлината да е достатъчна и да не се задействат автоматичните фарове, съответно без тях няма да работят и фаровете за мъгла. Всичко друго работи перфектно.
  • #5
    13 rate up comment 0 rate down comment
    q ( преди 3 седмици )
    От 15 години карам автомобили с автоматични фарове. Подобренията за това време са значителни. А статийката пак е защо чичо Го6е не се е прецакал, че си е купил стар изпърдак, без нито една работеща система.
  • #4
    11 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Пълни глупости, Петърчо. Карам кола с автоматични фарове от 6 години. Винаги се включват моментално при намалена светлина, докато преди изключване минава известно време. По-скоро понякога се задействат рано и ненужно, отколкото да не се задействат навреме. Позиция 0 няма. Има позиция дневни светлини, автоматично, къси и габарити. Единственият проблем, на който трябва да се обърне внимание е, че фарове и стопове за мъгла работят само при работещи къси/дълги светлини!
  • #3
    17 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Силно препоръчвам на автора, да си вземе кола под наем набухана с всички екстри за около седмица. Да я покара и си поиграе със системите, еддва тогава да пише подобни статии. Очеизвадно е, че грам идея си няма
  • #2
    20 rate up comment 0 rate down comment
    Desislava.Pencheva ( преди 3 седмици )
    Пълни глупости
  • #1
    9 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    При моята винаги е на автоматичен режим. Мога да го изключа, но следващия път пак тръгва на автоматичен. Нещо като старт-стоп системата.