IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Stellantis обвини маркетинга за лошите резултати на Maserati

Имаме колите и технологиите, сега трябва да открием клиентите, заяви Карлос Таварес

Когато компанията-майка Stellantis публикува отчета си за шест месеца, резултатите на Maserati определено не изглеждаха добре. Доставките до клиентите паднаха от 15 300 до едва 6500 автомобила до юни 2024 г. Какво се случи? Според Карлос Таварес, шеф на концерна, обезпокоителният спад на продажбите е причинен от неефективен маркетинг, а не от проблеми с продуктите или ценова стратегия.


Maserati


„С Maserati имаме правилните коли и имаме правилните технологии. Можем да предложим термични или 100% електрически луксозни спортни автомобили. Ако продажбите са бавни в момента, това е въпрос на маркетинг. Също така подобрихме много по отношение на качество, но сега трябва да работим върху маркетинга. Липсват ни перспективи и потенциални клиенти, трябва да достигнем до потенциални клиенти и да предоставим правилното послание за правилното позициониране", обясни Таварес.

Наскоро именно шефът на Stellantis намекна за мрачното бъдеще за легендарната италианска марка, ката зави: „Ако не правят пари, ще ги закрием. Не можем да си позволим да имаме марки, които не правят пари."

Таварес определено не се позоваваше изрично на Maserati, тъй като говореше за всички марки, които стоят под гигантския корпоративен чадър. По-късно Stellantis обяви официално, че всички 14 компании остават там, където са, потвърждавайки ангажимента, поет през 2021 г., да инвестира във всички компании от групата в продължение на 10 години.

Това би трябвало да означава, че и други борещите се за мястото под слънцето марки като Lancia и DS Automobiles все още имат време до края на десетилетието да обърнат нещата.

На свой ред, Maserati се надява да подобри продажбите, като продължи многогодишен процес за обновяване и разширяване на своята гама. След пускането на изцяло електрически GranCabrio Folgore по-рано тази година, следващата стъпка е представянето на MC20 Folgore през 2025 г. Голям електрически SUV ще пристигне през 2027 г., докато седанът Quattroporte с нулеви емисии трябва да направи своя дебют през 2028 г.


0 от 500
  • #6
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Rossitto ( преди 2 седмици )
    Сега пък маркетинга бил виновен. Еми ако имам пари ще си купя Ферари или Ламбо, а не Мизирабъл.
  • #5
    1 rate up comment 0 rate down comment
    raiders ( преди 2 седмици )
    Хаха, имам кинти и ще си купя Мазерати?!? Стигнете се, направете просто като Опел, чисто нов модел .пежо, с различна емблема и по-евтина цена, немско сертифициране на седалките и хоп, нещата се получават. Е да де, ама с какво да преоблечен спортната кола... фв сами ще се фалират, да видим стелантис колко ще устискат.
  • #4
    5 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Неее г-н Тавареш, просто цените им не са достатъчно високи, трябва да се вдигнат още и тогава съвсем ще спрат да ги купуват, и малкото продадени екземпляри ще имат колекционерска стойност...
  • #3
    10 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Може би трябва да се замислят как да вдигнат качеството на супер марката която предлагат. със стартови цени от четвърт милион лева на някои от моделите си това определено не е среден клас автомобил.и премиум не е. нагоре е. а в тубата е пълно с видео ревюта който показват хлопаюи седалки скърцащи бутони блокирали ел стъкла потни фарове,прекъсващи радиоприемници/мултимедийни системи и други невероятни неща за 2020-2024 та година. Е богатите не са *** и в един момент се усещат.
  • #2
    8 rate up comment 8 rate down comment
    Факт ( преди 2 седмици )
    Няма как да махнеш ве 8мака разработка на феррари от мазератитата под фиктат на немците и да чакаш продажби
  • #1
    5 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Леле, ама той вярва ли си? Или е прекалил с "белото".. Рибата се вмирисва откъм главата. С какво е виноовне маркетинга, че не се продават колите? Явно не отговарят на изискваниата на пазара / клиентите. И така като се замисля, Мазерати, в кой точно сегмент се бори и кои са му конглокентите?