IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Бивш шеф на VW се оказа прав за промените в концерна

Херберт Дийс си тръгна заради конфликт със синдикатите, който отново се разгаря

Херберт Дийс е ръководител на групата компании Volkswagen от края на „Дизелгейт“ през 2018 година, но през 2022-а топ-мениджърът внезапно подаде оставка след продължителен конфликт със синдикатите. В момента германецът не е обвързан с договорни задължения и затова е показателен разговорът му с Ли Бин - изпълнителният директор на китайския стартъп Nio.


Херберт Дийс


Ли Бин попита Дийс какво го впечатлява най-много в китайските производители на интелигентни електрически автомобили, а германският специалист отговори, че китайските компании са много динамични, умеят да действат и се учат бързо. Те могат бързо да извлекат поуки и да коригират грешките си. „Дълбоко съм впечатлен от това колко креативни са китайските автомобилни концерни по отношение на дизайна", отговори Херберт Дийс.

След смяната на Дийс, от Nio казаха, че Volkswagen е изгубил „истински пионер на чистите електрически превозни средства“. Трудно е да не се съгласим с тази гледна точка, тъй като трансформацията на Volkswagen Group започна точно при Дийс и днешните иновации в електрическите превозни средства не биха съществували без основата от периода 2018-2022 г. Трябва да се отбележи и далновидността на Херберт Дис: конфликтът му със синдикатите беше породен от желанието да се намалят разходите и работните места.

Две години по-късно Volkswagen стигна до същото заключение: броят на заводите в Германия ще трябва да бъде значително намален, а социалните гаранции - орязани. Преструктурирането на автомобилния гигант ще се осъществи без Херберт Дийс, а 65-годишният топ мениджър вероятно ще ръководи някой нов проект, освен ако, разбира се, в плановете му няма заслужена почивка. Но дали стъпката му към преминаване от ДВГ на електричество бе правилния ход за компанията - ще покаже само времето.


0 от 500
  • #5
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Реално ( преди 3 седмици )
    #4 един ден като подкараш TESLA, която знае, че наближаваш гаража и ти изкарва иконка на екрана, с която го отваряш (Homelink 2), която знае къде има легнал полицай и вдига възглавниците автоматично, която можеш да я зае.ш някъде и да ходи да си търси място сама, която се зарежда сама като стане 23 часа на нощна и спира в 7, която знае къде и колко минути да заредиш и ти само караш, която те чака зимата загрята, а лятото охладена - тогава ще разбереш, че досега си бил в пещерата.
  • #4
    4 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Тесла па какви промени правят освен по таблета и прословутия им автопилот? От години имат едни и същи 4 модела и беше голямо жужене при единственото обновяване на 3-ката, дето го нарекоха Хайленд или нещо подобно. Да не говорим, че с чести промени, много народ ще почне да изчаква с покупката, защото "новото" ще дойде "ей сега". Затова и цените на вторичния пазар са като на лаптопи втора ръка. Докато го изплатиш и вече е "морално остарял".
  • #3
    8 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 седмици )
    Продажбите не се качват, защото VW, продобно на други и въпреки желанието на Дийс, предпочете да заложи на старата стратегия - нов модел, след 2-3 години лек фейслифт и след 7 - нов модел. Само че, когато имаш изоставане и моделът ти не е конкYрентен, този модел не работи. Работи моделът на Тесла и китайците, които правят промени всяка година, че и по-често. Изненада ли е, че пак си интерпретирал фактите грешно? Как мислиш?
  • #2
    15 rate up comment 11 rate down comment
    анонимен ( преди 4 седмици )
    глупости, тоя ги закопа и се фръцна с милиони евра компенсации
  • #1
    20 rate up comment 12 rate down comment
    Хвалипръц ( преди 4 седмици )
    Как точно се е оказал прав, при положение че падащите продажби са резултат от неговата политика да заложи на електромобили, прескачайки хибридите с които Тойота нагледно демонстрира че е напълно възможно да се намалят емисиите, без това да е за сметка на печалбата.