IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Италиански министър: Новите дизели са по-еко от електричeските коли

Матео Салвини се заяде с финансирането на Stellantis, отговориха му светкавично

Матео Салвини, министър на инфраструктурата и транспорта на Италия, посети автомобилното изложение в Торино и направи няколко скандални изявления. Той беше придружаван от Моле Антонелиана, заместник-председател на Министерския съвет. Салвини се обяви отново за преразглеждане на стратегията за спиране на коли с ДВГ през 2035 година. Освен това се заяде къде отиват публичните средства, отпуснати на гиганта Stellantis.

 
изложение в Торино, Салвини


„Моята цел като член на правителството, като секретар на Лигата и като италианец е да защитя работата на автомобилната индустрия - подчерта Салвини,  - Днес съм много щастлив да посетя това прекрасно шоу в този прекрасен град. Лично аз вярвам че идеологията за преминаване към електрически коли е фанатизъм! Лудост е да се забранят бензин и дизел!

Убеден съм, че и Германия мисли така.  Ще повторя, че преминаването към електричество трябва да бъде избор, а не налагане. Днес тези, които притежават кола евро4 или евро5, не я пазят защото е готина, а по икономически причини. Аз съм за свободния пазар, но не и да бъдем китайска колония. И бих искал да напомня на всички екологични и още по-екологични днес: по пътя от мината до шосето електрическият автомобил консумира и замърсява повече от най-новото поколение дизел“.
 
 
изложение в Торино


В Торино лидерът на Лигата също отново говори за отношенията със Stellantis. „Уверен съм в бъдещето на автомобила. Относно бъдещето на Stellantis трябва да помолите собствениците да разберат къде са отишли милиардите публично финансиране, което са получавали през годините, и как са били използвани“, продължи Салвини“.

Той повтори тезата за задължителни каски и застраховки за тези, които искат да карат скутер. Лидерът на Северната лига подчерта инвестициите, направени от правителството в обществения транспор. „Ако има частни лица, които искат да си сътрудничат и да допринесат за развитието на железопътните услуга, така да бъде. Аз съм много прагматичен,“, отсече министърът.
 
 
Салвини, изложение в Торино


От Stellantis отговориха веднага:„Каним министър Салвини да посети нашите италиански фабрики, за да може лично да оцени как с инвестициите на Stellantis се ангажираме да постигнем тази преходна фаза, да гарантираме на Италия бъдеще, характеризиращо се с устойчивост, технологии и иновации".

Групата, ръководена от Карлос Таварес, благодари на „министъра на инфраструктурата и транспорта Матео Салвини, който ни посети тази сутрин на автомобилното изложение в Торино, където изложихме 11 модела, хората имаха възможност да ни видят, да се снимат с нашите автомобили, включително произведени в Италия".
 

0 от 500
  • #22
    6 rate up comment 3 rate down comment
    Тинтири_минитири ( преди 1 месец )
    А за 16ти комет, колко евтино е ЕЛ... абе май забравяте, че 1/3 от цената на горивото в побъркана Европа са данъци и акцизи! И май забравяте, че това са милиардни приходи, които ще ви набият върху тока щом стане масов - вече има държави, които го правят. Да не говорим, че е смешно как си щял да зареждаш в къщи за без пари от солара... ми не!! колата ти ще кибичи на бърза зарядна пред офиса и ще ти режат главата... ако намериш свободна :) Утопиите са вредно нещо! Вярата в партията още повече ;)
  • #21
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Тинтири_минитири ( преди 1 месец )
    До: #17и18: Много избирателна математика ;) Ами да сметнем: средното за Европа е 120 гр/км за ДВГ - тоест за 100 хил км имаме 100 000 Х 0,120 = 12000 кг. За ел имаме 100 000 : 100 Х 20 кВч Х 0,300 = 6000. Хайде сега добави тия 10 тона СО2 за самата батерия - станаха 16 тона за ел, доближихме го до ДВГ. Ти ми кажи колко са емисиите за рециклиране на токсичната батерия, някои казват, че са даже Х2 на производството и кво стана трябва да караш това ел 200-300 хил км за да избиеш емисиите ;)
  • #20
    7 rate up comment 3 rate down comment
    Гост ( преди 1 месец )
    Само да Ви напомня от юли 2025 всички битови потребители излизаме на свободния пазар.В момента на свободния пазар цените в България са рекордно високи.Забравете за евтиното зареждане,електричари.
  • #19
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Оня ден пътувахме София - Варна с нощния влак, спален вагон. Много по удобно от това да седиш 7 часа в автобус. А така използваш нощта.
  • #18
    0 rate up comment 3 rate down comment
    До Шменти ( преди 1 месец )
    Много удобно сравняваш само емисиите за добив на горивото без да го гориш! Я кажи какви са емисиите за производството на електромобила заедно с батериите? 5 тона 10 тона 20 тона 50 тона? Излъжи нещо? Сложи към тях 20 kW фотоволтаици и кажи общите емисии колкото ти душа сака да сравним с твоя автомобил или и ти караш по 15 км на ден да излезе опорката?
  • #17
    1 rate up comment 3 rate down comment
    Ко речи? ( преди 1 месец )
    "Тинтири_минитири ( преди 1 минута )До 11: Признавам, че го казвам по спомен от един стар брой на АвтоБилд, но ми се мотае нещо като 27 грама СО2 за литър бензин и 29 грама СО2 за литър дизел. Доста по-малко от 280-300 за кВч... а на всичко отгоре и разликата 20 кВч с/у 5-6 литра на 100... трудно ще да е ;))" Наистина сте антиматематици. Сами си поставяте условията и давате отговорите, че електромобилите са решенията. Сметни емисиите за 100 хиляди километра годишно на дизела с баничарката
  • #16
    0 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Когато ти дигитализират електромера, ще те питам дали ще си зареждаш 20 киловатачаса в момента на 29 стотинки без ДДС тоест 35 стотинки - 7 лв само за тока на на ден или ще зареждаш по обяд на 2,5 ст. 50 ст. за ток, 10 стотинки ддс и още 1,40 лева в такса пренос общо 2 лв ако беше заредил днес по обяд вместо сега да заредиш същото за 8:40. Ако нямаш къде да ходиш до утре на обяд, когато ще заредиш на нула лева за ток и ще платиш само 1,40 такса пренос. Много бързо ще се регулира потреблението
  • #15
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Тинтири_минитири ( преди 1 месец )
    До 11: Признавам, че го казвам по спомен от един стар брой на АвтоБилд, но ми се мотае нещо като 27 грама СО2 за литър бензин и 29 грама СО2 за литър дизел. Доста по-малко от 280-300 за кВч... а на всичко отгоре и разликата 20 кВч с/у 5-6 литра на 100... трудно ще да е ;)
  • #14
    10 rate up comment 0 rate down comment
    До долния ( преди 1 месец )
    Европа изостава във всичко защото се ръководи от немските тъпатси. По прости от тия няма.
  • #13
    1 rate up comment 3 rate down comment
    До Шменти ( преди 1 месец )
    'Тинтири_минитири ( преди 22 минути )До 1: Европа изостава технологично в дигиталната сфера, а това е така заради два простички факта - 1во дигитализацията изисква ужано много ЕВТИНА енергия, каквато Европа ВЕЧЕ няма" дефинирай дигитална сфера И дигитализация? Какво общо има с енергията? А като говориш за енергия, дигитализацията и поумняването на електрическите мрежи ще решат проблема със съхранението. Щеш или не щеш се случва дори в България и след няколко години ще плащаме по часове.