IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Stellantis спира производството на Fiat 500e

Слабите продажби на електромобила затварят завода в Мирафиори за месец

Stellantis спира производството на Fiat 500e - електрическата версия на емблематичния италиански градски автомобил, за поне четири седмици - от 13 септември до 11 октомври. Това признаха от италианско-френска автомобилна група в официално съобщения.


Fiat производство


„Мярката се налага поради текущата липса на поръчки, свързана с представянето на пазара на електромобили в Европа, който е дълбоко обезпокоен за всички производители, особено европейските“, съобщават от компанията, която обещава „да работи усилено за по-добро управление в тази трудна фаза на прехода".

Всъщност от Fiat 500e, който се слобява в легендарната фабрика в Мирафиори (Торино), са продадени само 69 ​​бройки в Италия миналия август и общо 1689 от началото на годината. Съоръжението претърпява „дълбока трансформация, с цел да се превърне в истински глобален център за иновации и развитие, решаващ избор за спечелване на предизвикателството на прехода към устойчива мобилност, към което сме призвани“.


Fiat производство


По този начин Fiat се присъединява към списъка на производителите, принудени да се откажат от електрическите си планове. Един от първите беше американският General Motors, следван от сънародника си Ford (който вече не възнамерява да продава изключително електрически автомобили в Европа от 2030 г.) и други конкуренти, последните от които са Hyundai и Volvo.

От Stellantis се опитаха да омаловажат случващото се, като заявиха, че благодарение на инвестицията от 100 млн евро производството на Fiat 500e скоро ще бъде увеличено, като електромобилът ще получи нова батерия с висока мощност и нови технологии. Освен това, между 2025 г. и 2026 г. ще започне и производството на новия 500 Hybrid, който ще бъде изграден на базата на настоящия електрически 500.


0 от 500
  • #11
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Тези хептен в бутиков продукт се превърнаха с 50-100 бройки на месец
  • #10
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Бумеранг ( преди 3 седмици )
    То това беше ясно! Скоро ще размислят и тихо, тихичко ще се върнат на магистралата!!!
  • #9
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Кочо Честименски ( преди 3 седмици )
    Щото струва 90 хиляди лева.
  • #8
    7 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    На ev-database има един много полезен параметър - цената на колата спрямо максималния и пробег. Модел 3 има 107 евро/км. Фиатът - 144. Ми как да се продава, сеньоре?
  • #7
    9 rate up comment 5 rate down comment
    Ванчо ( преди 3 седмици )
    Искат да продават но хората нямат пари ! А и електрическите автомобили са тояги все едно караш мотокар !
  • #6
    8 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Щото и тия както много други произвеждат само скапани коли. Ами направете нещо качествено с нормални размери, сложете му едни нормални двигатели 2.5-3.0 да има и дизел и бензин и го пуснете на цена под 30 000 Евро да видим дали няма да се продава. Ще се продава като топъл хляб! Хората това искат. Здрави класически автомобили. Пуснете седан, комби и джип. Да са със свеж дизайн и солидни двигатели. Не миксери 3 цилиндъра или ел. недоразумения.
  • #5
    17 rate up comment 11 rate down comment
    До 2 ( преди 3 седмици )
    Русоробче, не те те занимават с антиРусия, а Русия ни занимава с антиЕвропа и антиНАТО, че пречат на плановете на фюрера
  • #4
    9 rate up comment 3 rate down comment
    До 1 ( преди 3 седмици )
    Вярно че не е нищо не очаквано. Причината съм я казал още преди пет-шест години, след култовата фраза на босът на fiat тогава Маркионе " за Бога братя, не купувайте електрическия fiat, че губим по 10 000 евро от всяка бройка" Самата концепция да започнеш да електрифицираш гамата си от най-евтините си модели е фундаментално грешна. На практика там трябва да се свърши, ако някога се свърши въобще и малък градски електромобил е по-евтин от бензиновия. Дотогава е логично да почнеш от най-скъпите
  • #3
    5 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Нали трябва да сме еко, само от продажбите ли зависи?
  • #2
    12 rate up comment 17 rate down comment
    краят на играта ( преди 3 седмици )
    до 20 г в европа коли няма да се произвеждат както и нищо викотехнологично, 35 г ни занимават с ценности, права на малцинства и ислямизация , дженадария, анти Русия и все хубави неща... сметките почват да идват сега с бясна скорост. Скапания ес е 450 млн души, а всички бели на земята са под 800 млн, от 9 млрд. както искате така го смятайте