IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Изисквания за безопасност променят радикално любимите коли на американците

Пикапите и големите SUV ще бъдат преработени, за да осигурят по-добра защита на пешеходците

Американската администрация за безопасност на движението по магистралите (NHTSA) обяви, че камионите и големите SUV са опасни за пешеходците и ще настоява техния дизайн да бъде променен. Така ще се намали риска от сериозни травми за хората, пресичащи пътя.


пикап


Данните сочат, че през 2022 г. в САЩ са загинали 7522 пешеходци, което е най-голямата бройка от 1981 г. насам. Новото правило на NHTSA предвижда въвеждане на тестване на автомобилите за защита на главите на пешеходците при сблъсък със скорост 40 км/ч, което представлява около 70% от всички травми. И ако бъде прието, той ще спаси 67 човешки живота годишно.

Предложението на NHTSA е да се промени формата на предницата на камионите и SUV-овете. Конструкцията на каросерията и външните елементи ще бъдат модифицирани, за да се намали риска от нараняване на пешеходци и велосипедисти в случай на сблъсък. Броните, капаците и фаровете ще бъдат модифицирани според този принцип, за да смекчат удара и да намалят нараняванията.

Освен това NHTSA предлага промени в начина, по който камионите и SUV-овете се разпознават на пътя. Ще бъдат разработени нови стандарти за използването на ярки цветове, светлини и рефлектори, за да направят превозните средства по-видими при условия на слаба видимост.

NHTSA също така обмисля инсталирането на допълнителни системи за безопасност на камиони и SUV, като системи за предупреждение за сблъсък и автоматично спиране. Тези технологии ще намалят броя на произшествията и ще подобрят общата пътна безопасност.

Не всички обаче са съгласни с предложенията на NHTSA. Някои производители на автомобили изразиха опасения, че промените в дизайна могат да навредят на продажбите. За повечето потребители обаче безопасността и комфортът са приоритет, така че промените, предложени от NHTSA, вероятно бъдат посрещнати с критики и от купувачите.


0 от 500
  • #6
    1 rate up comment 2 rate down comment
    До Лудория ( преди 3 седмици )
    Относно първия ти коментар - това се нарича грижа за хората. Нещо, което изглежда ти е непознато. Относно втория ти коментар - хайде първо колите с ДВГ да станат под 1000 кг, а след това и електрическите.
  • #5
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Лудория ( преди 3 седмици )
    И защото ей тъй си пишеш, колкото да не заспиш, най-много хора умират от сърдечен удар и рак. Та нека да забраним - стреса, алкохола, месото, цигарите, телевизията, вайпове, енергийни и газирани напитки, сладкиши, пластмасата!!! И тогава вече може да кажеш, че и ДВГ вреди. Докато ги има горните, ДВГ е просто политика и плюнчене на политици.
  • #4
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Лудория ( преди 3 седмици )
    Илън Мъск, дай аз да те подкарам като бюрократ. Днес си мисля, че ако забраним електроколите да тежат повече от 1000 кг. както едно време, ще бъде доста по-безопсано за всички ни. Значи аз реших, че така е по-добре. Ама с този един тон автомобил, трябва да може да се минат поне 600 км., да не мислиш да слагаш по-малка батерия. Освен това, искам да има ръчна скоростна кутия за всеки случай, да не стават бели. И да добавя - ръчна с лост, а не електрическа, че да не стане сакатлък... Как е?
  • #3
    2 rate up comment 3 rate down comment
    Илон Мъск до лудория ( преди 3 седмици )
    И аз това им разправям за автопилота, ама не слушат. Какво са там 100-200 жертви на година убити от автопилота след като аз губя милиарди от това, че не ми разрешават да ги убивам. Моите автомобили поне не убиват милиони хора на година от ауспуха защото нямат ауспух. Милионите печалба на автомобилните компании винаги са с приоритет пред човешкия живот и трябва да бъдат защитавани с цената на всичко.
  • #2
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Последното изречение е много информативно. Не знам българският език толкоз ли е сложен. Потребителите ли са купувачите? Що искат нови системи, ама ще ги критикуват? Критиката градивна ли ще е?
  • #1
    6 rate up comment 4 rate down comment
    Лудория ( преди 3 седмици )
    Ей това е глупостта на управляващите, с което обаче си изкарват прехраната. Като не могат да измислят нещо, измислят някаква глупост. Те си пишат глупости, има дебат... имат заплати. 67 души сред страна с 300 милиона жители, където има случайни стрелби с повече от 10-15 убити?! На кой му пука за 67 човека, ако това ще навреди на бизнеса... А колко пари ще бъдат вложени в това, колко промени по техника, колко ще навреди на околната среда тази промяна, на никой бюрократ не му пука.