IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Южна Корея свика спешна среща заради пожарите на електромобили

Страната е в шок, след като електрически Mercedes унищожи 140 коли и няколко апартамента

Правителството на Южна Корея организира спешна среща след зачестилите напоследък пожари, предизвикани от електрически автомобили, съобщава агенция Reuters. Последният случай бе на 1 август, когато паркиран в подземен паркинг електромобил Mercedes се възпламени. Въпреки усилията на пожарната служба огънят не бе овладян цели 8 часа, унищожи общо 140 автомобила на паркинга и принуди част от обитателите на сградата над него да се преместят във временни приюти.
  
   
Южна Корея, пожар, електромобили
  
      
В срещата участваха заместник-министърът на околната среда, министрите на транспорта и промишлеността и шефът на националната пожарна служба. Целта й е да изработи нови правила, които да направят ползването на електромобили по-безопасно. Предстоят срещи между новосъздадената комисия и производители, начело с Hyundai, Mercedes и VW. Едно от предложенията е автопроизводителите да са задължени да разкриват кой е произвел батериите, вложени в електромобилите им.

Кадрите от адския пожар на 1 август засилиха страховете сред обществото за масовото навлизане на EV. Много голяма част от градското население в страната обитава апартаменти с подземни паркинги като сградата от инцидента. Само часове след случая с изгорелия Mercedes, и електрическа Kia се възпламени на подземен паркинг. Батериите в нея са производството на местната SK On.
  
   
Южна Корея, пожар, електромобили
  
        
Експерти от пожарната служба напомнят, че електромобилите горят по различен начин от колите с ДВГ - пожарът обикновено трае много по-дълго и е по-труден за потушаване, защото има склонността да се възпламенява повторно. По данни на Сеулската пожарна команда, за последните 10 години е имало 1399 пожара в подземни паркинги, като 53% от тях са причинени от проблеми с електрическите системи.

Сега производителите са под натиск да разкриват доставчиците на батерии за всеки свой модел. Hyundai вече го стори доброволно, публикувайки списък с 13 различни електрически модела. Батериите за тях идват от корейските LG ES и SK On, както и от китайската CATL. Подобна мярка няма да предотврати пожарите, но ще направи по-лесно идентифицирането на проблемите, които ги предизвикват, коментира Мун Хак-хун, професор по автомобилно инженерство от Университета Осан.
  
    

 

 

0 от 500
  • #8
    0 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    АЕЦ 33,36%2019.98Кондензационни ТЕЦ 11,46%693.98Топлофикационни ТЕЦ 2,92%176.78Заводски ТЕЦ 2,45%148.19ВЕЦ 1,30%78.66Малки ВЕЦ 1,02%61.49ВяЕЦ 1,01%61.04ФЕЦ 46,18%2796.57Био ЕЦ 0,31%18.83Товар на РБ4489.97Слънцето осигурява над 60% от консумираната от България енергия. Въпреки "фактите" на антиалектрическия лалугер, че всички собственици на фотоволтаични централи фалират, все повече балами влагат милиарди в нови мощности.
  • #7
    4 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Застрахователите вече решиха проблема с EV, освен това собственика му трябва и да бъде съден след всеки инцидент за това, че въпркеи е бил наясно с проблема с тези автомобили е там и е причинил щети които трябва да заплати.
  • #6
    1 rate up comment 9 rate down comment
    До 5 ( преди 1 месец )
    Антиелектрическия лалугер, пак погледна в огледалото в дупката и се описа. Къде се скри бе лалугер? Попита в съседната статия, отговорих ти подробно, защото не съм нито лалугер нито психопат като тебе, но се скри в дупката си и не се показваш, защото не можеш да понесеш отговорите на въпросите, които задаваш. Преди няколко часа ти отговорих, че още сутринта фотоволтаиците произвеждат над 50% от консумираната от България енергия и има излишък за износ 1500MW - 300 000лв/час. Вече са около 2000MW
  • #5
    1 rate up comment 11 rate down comment
    До 5 ( преди 1 месец )
    Казано е достатъчно "По данни на Сеулската пожарна команда, за последните 10 години е имало 1399 пожара в подземни паркинги" за колко от тях се прочели статия тук? За сметка на това Това е втора статия за един и същ пожар и със сигурност няма да е последната. Трябва да се правят внушения.
  • #4
    11 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Електролалугер а се скрива в дупката си, щом опорките му не се получават.
  • #3
    12 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    мен ми е интересно когато се случи в българия каква ще е реакцията на министъра на регионалното развитие и благоустройството относно задължителното изграждане на инфраструктура за зарядни станции към гаражи в многофамилни жилищни сгради
  • #2
    11 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Митеееее,къде си?Като се запали електромобил и отлиташ на Марс.
  • #1
    27 rate up comment 0 rate down comment
    Лудория ( преди 1 месец )
    Дано някой ден и при нас ей така да се разглеждат проблемите. Не с емоции, с "успокояване" от страна на политици и бизнесмени, не със смешна статистика, а с факти, обмисляне от страна на специалисти (не политици, FB специалисти, ...) на фактите и намиране на решение. Това е начин да върви напред обществото заедно. Нямам предвид само пожарите, описани в статията, а за всички проблеми, които се появяват пред нас.