IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Глобите за вредни емисии в ЕС може да се окажат незаконни

Производителите обмислят да си поискат обратно платените пари за санкции

Европейският съюз е изправен пред още един голям проблем, свързан с автомобилната индустрия. Оказва се, че създадената система за измерване на емисиите, която се използва в момента и според която се налагат глоби на производителите, е незаконна.


вредни емисии


Доклад на асоциацията UNITI Bundesverband EnergieMittelstand e.V, която включва 90% от търговците с енергия, горива и смазочни материали в Германия, поставя под въпрос решенията на ЕС съюз относно емисиите на CO2 и съответните санкции. В него се припомня, че подвеждащите данни за разхода на гориво и емисиите на новите автомобили са принудили ЕС да наложи по-строги ограничения. Създадена е система за измерване, която включва тест в реални условия на шофиране, като се има предвид допълнителното оборудване.

Получените стойности се добавят към тези от тестовете, извършени в реални условия, а за да се справят с новите стандарти, автомобилните производители използват преносими устройства за ограничаване на емисии, които поставят на колите си. С тяхна помощ те достигат гранични стойности получават WLTP сертификат.

Проучването на UNITI, извършено от експерти по екологично право от университета в Аугсбург, стига да заключението, че регулирането на емисиите на CO2, отделяни от автопарка на всеки отделен производител в ЕС, е незаконно и пречи на ефективната защита на околната среда.

„Измерването на отработените газове само при отделянето им е остарял метод и не само вреди на марките, но и на околната среда. За определянето на емисиите трябва да се взима целия жизнен цикъл на превозното средство", категоричен е един от експертите, изготвили доклада - Мартин Кмент.

Той и колегите му посочва, че големият бенефициент от настоящата система за измерване - ЕС, не е отчел, че емисиите на CO2 се увеличават при остаряването на превозното средство и по този начин се е обогатил със значителни глоби, налагани на производителите за модели, които не са под ограничението.

Правният експерт обвини и Европейската комисия, която според него си е присвоила отговорността за налагане и събиране на глоби за по-високи емисии, без да има право. Кмент посочва, че „прехвърлянето на приходи към общия бюджет на ЕС е в противоречие с договора, тъй като няма правно основание за производителите на превозни средства да плащат глоби, ако определени цели за автопарка са надвишени.“

Германските производители вече са запознати с доклада и сега техните юристи внимателно проучват европейските разпоредби, за да решат как да действат. Твърде възможно е те да поискат връщане многомилионните глоби, които са им наложени и те са платили, което със сигурност ще предизвика огромен скандал.


0 от 500
  • #11
    18 rate up comment 0 rate down comment
    ivan ( преди 1 месец )
    Познавам доста хора които са против ДВГ понеже ги тровели, но пушат по кутия цигари на ден...
  • #10
    4 rate up comment 12 rate down comment
    Факт ( преди 1 месец )
    Никой не ще дизел товя само е ясно деугото не е сигурно
  • #9
    36 rate up comment 0 rate down comment
    Leberknoedl ( преди 1 месец )
    Нарекли я "зелена сделка" и глобяват за СО2 емисии.. А въглеродния двуокис е естествен стимулатор за растежа на растителността която е.. зелена. В същото време насърчават електромобили с тежки батерии, които имат завишени емисии на канцерогенни финни частици от завишеното износване на гуми. Абсолютен крeтенизъм.
  • #8
    23 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 месец )
    Летен пек,на зарядната се потят намусени електричари с кабел в ръка.На морето,електричари се чудят къде е зарядната.Друг чака репатрак.Планински път,електричари се е припотил от притеснение дали ще му стигне тока.По натам друг отчаяно размахва кабела с надеждата да мине някой да му прехвърли ток.Град,електричари чака да му пуснат кабела от балкона.Сервиз,електричари си скубе косите от яд,20000$ за батерия.Щосе,електричари бяга да се спаси от горящата електричка.
  • #7
    31 rate up comment 0 rate down comment
    ДО 6 ( преди 1 месец )
    Ай стига мрънка бе! Като толкова ти пречи петрола, си хвърляй все полиестерни дрешки, телефони, лаптопи, телевизори и отивай в гората да живееш на трева и мъртви зайци, завит с една ленена препаска и да се предвижваш на магарица,хем ще ти е и интимен партньор!Аман от диванни еколози!Батерийките и урана в АЕЦите са много еко,нали?
  • #6
    8 rate up comment 1 rate down comment
    Гост ( преди 1 месец )
    Държавата ще компенсира бизнеса заради високите цени на електроенергията,само око ЕК разреши.
  • #5
    22 rate up comment 1 rate down comment
    Гост ( преди 1 месец )
    Палачинката се обръща,електричари?
  • #4
    33 rate up comment 4 rate down comment
    Хвалипръц ( преди 1 месец )
    Има още по-голяма глупост - да гориш черната изкопаема маса в ТЕЦ-ове и с тока да зареждаш електромобили с тежки батерии, за чието производство има още толкова токсични емисии. Това безумие Китай го практикува успешно и масово, даже го и субсидира щедро.
  • #3
    3 rate up comment 22 rate down comment
    СМОГ ( преди 1 месец )
    Да вадиш черна мaзга (трусове и пропадане на земна маса; въздух земя не държи) и да я гориш в пyшеща тенeкия с изходно КПД 20% като си гориш въздуха, дето дишаш и изпускаш изгорели газове в затворена атмосфера насред вакуум, докато си даваш всичките пари за гориво и сервизи - това е такава тъпoтия, че ако беше на конглокс по тъпoтия, щеше да е второ, понеже е ПРЕКАЛЕНО тъпo, за да стане първо!"Има 2 безкрайни неща - Космосът и човешката глyпост, но не съм сигурен за Космоса" - Албърт Айнщайн
  • #2
    14 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Плугин хибридите са истинският дизелгейт, почти 0 емисии но никой не ги кара на ток, 5 години им отне да се усетят!