IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Шефът на VW: Няма да променим електрическата си стратегия

Компанията ще гони 80% продажби на EV до края на десетилетието, категоричен е Томас Шефер

Volkswagen планира да продава най-малко 80% електрически автомобили в своята гама до 2030 година. Въпреки по-ниския от очаквания ръст на пазара през последния период, плановете на германския производител, обявени през март 2023 година, остават същите.


Томас Шефер Volkswagen


Това обяви в интервю за Motor1 главният изпълнителен директор на Volkswagen - Томас Шефер, по време на GTI Fan Fest , най-голямото световно събиране на модели на Volkswagen GTI, проведено във Волфсбург от 26 до 28 юли.

- През последните месеци много производители преразгледаха своите електрически стратегии. Volkswagen също преразглежда ли плановете си?

- Оставаме верни на нашата стратегия за електричеството. Оставаме убедени, че това е най-добрият начин за намаляване на въздействието на мобилността върху околната среда. В тази преходна фаза обаче е от решаващо значение да има набор от различни задвижвания в гамата, тъй като различните пазари по света се движат с различни скорости. А Volkswagen може да разчита на богат избор от двигатели с горива, което позволява на клиентите да избират по начина, който най-добре отговаря на техните нужди.

- Мислите ли, че Европа ще промени мнението си относно митата, наложени на китайските електрически автомобили? Ако не, какви последствия очаквате за пазара?

- Отвореността на търговията е наистина важна в този момент на промяна. Според мен обявените от Европейската комисия мита само засилват протекционизма и национализма и не мисля, че ще повишат конкурентоспособността на нашата индустрия. Напротив, трябва да се работи на други фронтове за намаляване и сключване на нови търговски споразумения.

- Десетилетия наред Golf беше най-продаваният автомобил в Европа. Сега обаче пазарът предпочита кросоувъри и SUV-та. Мислите ли, че Golf трябва да еволюира в кросоувър, за да оцелее? Или ще остане верен на себе си?

- Golf винаги ще си остане Golf. Точка. Обратната връзка, която получихме от нашите клиенти, показва, че обновената версия е приета положително такава, каквато е. Освен това вече имаме два успешни SUV модела в същия сегмент, а именно T-Roc и Tiguan , които са лидери в Европа. И двата включват някои от силните страни на Golf, като високо качество на изработка, достъпна и интуитивна технология и вечен дизайн.


VW Golf GTI


- Нека поговорим за атмосферата на GTI Fan Fest: какво прави това събиране толкова специално?

- GTI' се превърна в легендарен акроним в автомобилния свят. Наистина съм щастлив, че Волфсбург, туптящото сърце на нашата марка, е място за срещи на цялата международна GTI общност. Собствениците на тези автомобили са сред най-лоялните към нашата марка и сме много привързани към нашия продукт. Това е наистина важно за нас. Fan Fest беше прекрасно парти, изпълнено с емоции, със собственици от всички краища на Европа и страни като Бразилия и Южна Африка. Не можехме да искаме по-добро.

- Може да се каже, че повечето собственици на модели GTI са изключително критични към електрическите автомобили. Как смятате да преодолеете недоверието и предразсъдъците?

- Собствениците на GTI са много привързани към своя автомобил и неговия спортен характер. Този акроним е истинско съкровище за нас и за целия автомобилен свят и нашата цел е да го направим още по-силен в близко бъдеще. Скоро ще пренесем това ДНК в електрическата ера, като същевременно запазим характеристиките на разпознаваемост, емблематичност и способност за предизвикване на емоции. Концепцията за ID. GTI най-добре представя това, което предстои и обратната връзка, която получихме досега, беше много положителна.

- Какви аспекти ще определят бъдещите електрически GTI?

- На първо място, висока производителност и емблематичен дизайн. Що се отнася до изживяването при шофиране, мога да кажа, че шасито и окачването ще бъдат на още по-високо ниво. Освен това собствениците ще се насладят на специфичен звук („GTI e-sound“) и специално потребителско изживяване от технологична гледна точка. По същество GTI ще бъде още по-вълнуващ за изживяване и шофиране. Накратко, ние се стремим да произвеждаме кола, която е нещо повече от просто представяне.


0 от 500
  • #12
    5 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    #5 не е в това големия проблем, а в ниските продажби. Те бройки имат произведени - няма клиенти достатъчно.
  • #11
    7 rate up comment 3 rate down comment
    Гост ( преди 1 месец )
    За 2024 свети Илюзион и неговия пророк Теслю пророкува 3 млн. Тесли за да се получи 50% ръст.
  • #10
    4 rate up comment 8 rate down comment
    До 8 ( преди 1 месец )
    През 2014 когато Тесла си беше поставила за цел да продаде 1,9 милиона през 2024, звучеше смешно на фона на 33 000 продажби по време на поставяне на целта, всички се смееха. Антиелектриците антиматематици все още продължават да се смеят, въпреки че досега всяка една от 10-те години преизпълняваше целта, колкото и да беше абсурдна. Дали ще постигне 20 милиона през 2030? На този етап звучи абсурдно, но всъщност историята на резултатите от последните две петилетки дава поле за размисъл.
  • #9
    2 rate up comment 7 rate down comment
    До 8 ( преди 1 месец )
    А не мислиш ли, че това е правилна стратегия за поставяне на цели? Ако искаш да постигнеш крайна цена 100 лв при пазарлъка за закупуване на стока която струва 120 лв, да предложиш 80 лв? Така В крайна сметка всичко под 100 лв е преизпълнение на плана, въпреки че на пръв поглед изглежда, че не си постигнал крайната цел. Целите винаги трябва да са по-високи от настоящите възможности.
  • #8
    9 rate up comment 2 rate down comment
    Лудория ( преди 1 месец )
    Правя. Но също поради годините живот, правя разлика между празни приказки, планове и реалност. Всички дрънкат. Това им е работата... Помниш ли какво е петилетка? Е, те този е в същите планове, ама още по-големи...
  • #7
    2 rate up comment 4 rate down comment
    До 6 ( преди 1 месец )
    Правиш ли разлика между цел 80% за 2030, настоящи възможности и настоящи потребности на пазара? За какво доказателство говориш? Доказване на какво?
  • #6
    9 rate up comment 2 rate down comment
    Лудория ( преди 1 месец )
    Пак бъркат общи приказки на хора от управленския екип с реални възможности и потребности на пазара. Това не е доказателство, което е казал, а общи приказки. Все едно аз да ти кажа, че електромобилите утре ще са 100%. Вервай ми!
  • #5
    2 rate up comment 5 rate down comment
    До 3 ( преди 1 месец )
    Тук си в голяма грешка. От volkswagen наистина се стараят да успеят, но са толкова изостанали технологично, че буксуват вече пета година със софтуера и не се вижда кога ще успеят. Стигна се до абсурда цяла година да произвеждат volkswagen id3 и да трупат на личности, докато успеят да накарат десетките модули произведени от различни производители с различен софтуер да комуникират помежду си. Хвърлиха милиарди за нова платформа, която не могат да пуснат заради ... забавяне на софтуера.
  • #4
    3 rate up comment 4 rate down comment
    До 2 ( преди 1 месец )
    Това е като онзи виц. Попитали един старец, какво ще направи ако 30-годишна му предложи да я оправи. Отговорил, че сега би искал, но не може. А когато е бил тинейджър е можел, но нямало да иска. Та и при електромобилите така. Volkswagen иска, но не може. Toyota може, но не иска. Крайният резултат и в двата случая е един и същ.
  • #3
    7 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Този след 10 години ще е на карибите с коктейл и ще се смее на провала на компанията в постигане на тези 80%. Просто го играе както налагат обстоятелствата (заления терор)