IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Tesla Cybetruck се разпадна... при обикновено теглене

Част от носещата рама на уж работния пикап се оказа от обикновен алуминий

В пълно отрицание на уверенията на Илон Мъск, че Tesla Cybertruck е "надеждна работна машина"", нашумелият електрически пикап буквално се разпадна при опит да изтегли друг автомобил на буксир. Клипчето на YouTube канала WhistlinDiesel, в което Cybertruck и обикновен бензинов Ford F-150 се подлагат на брутално тежки изпитания, стана интернет сензация и направи над 7 милиона гледания само за едно денонощие.
  
     
Tesla Cybertruck, WhistlinDiesel, Тест
  
       
WhistlinDiesel е каналът на влогъра Коди Детуайлър, който се прочу с леко палячовските си "тестове", след които автомобилите рядко оцеляват. Но в конкретния случай Cybertruck се изложи дори не по време на изпитанията, а докато вършеше съвсем обичайната работа за един пикап - да изтегли друг автомобил. Докато се мъчеше да издърпа заседналия F-150, въжето изтръгна цялата задна част на Cybertruck. Детуайлър отначало помисли, че е заминала само бронята, но огледът показа, че цялата рама се е разкъсала. Компонентите, на които е монтирана куката за теглене, видимо са не от високоякостна стомана, а от алуминий.
  
    
Tesla Cybertruck, WhistlinDiesel, Тест
  
        
Възможно е конструкцията на електрическата Tesla да е пострадала вече в някое от предишните изпитания, но все пак такова качество на рамата е притеснително - особено с оглед на уверенията на компанията, че пикапът има теглителна сила до 5000 килограма.

Все пак в някои изпитания Cybertruck се представи по-добре от бензиновия F-150 - например когато Детуайлър прикрепи пластичен експлозив към корпуса. При форда взривът разкъса огромна дупка в ламарината, докато направената от стомана Tesla устоя.
  
    
WhistlinDiesel, Тест, Ford F-150
  
        
Коди Детуайлър обяви, че е направил много опити да се свърже с Tesla и да ги предупреди за някои недостатъци, които е открил в автомобила, но от компанията продължили да го игнорират. "Тук има критични дефекти, които трябва да се оправят", твърди влогърът.
  
     

 

0 от 500
  • #131
    0 rate up comment 3 rate down comment
    Гостенино ( преди 2 месеца )
    Ето че след пет години пак действаш по стария сценарий. Повтаряш моите думи от преди пет години като свои и ми обясняваш че си прав. Като за всеки случай точно в предишното си мнение твърдиш обратното, че бил пластичен. Поне от този спор остана бисерат че стъклото има пластични свойства като абсолютно всички материали. За разлика от тебе аз ще мога да те цитирам. Продължавам да си държа на тезата, че коляновият вал е подложен на еластична а не на пластична деформация. Чупи се, не се огъва.
  • #130
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 месеца )
    Тротинетка,един елементарен експеримент в домашни условия.Вземи една ламаринка желязна, алуминиева и я сгъни.След като я пуснеш връща ли си първоначалната форма? Не си я връща,материалът е пластичен.Вземи един ластик и го разпъни.След като го пуснеш връща ли си размера? Да,значи материала е еластичен.Шах и мат,тротинетчо.
  • #129
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Гост ( преди 2 месеца )
    При претоварване коляновия вал се чупи.Снимки с счупени валове колкото искаш,за огънати няма нито една.Да поздравиш Гретка.
  • #128
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Гост ( преди 2 месеца )
    Ето ти един цитат от Уикипедия,като за твоето ниво.Якост.При якостни пресмятания на детайли и конституции от ЖИЛАВО ПЛАСТИЧНИ материали (каквито са стоманите,много от цветните метали и техните сплави).....Точно обратното на това, което ти казваш че коляновия вал бил еластичен.Приятно четене господин Тунберг.
  • #127
    0 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Тоест дали коляновия вал е подложен на усукване и огъване - еластична деформация, въобще не подлежи на коментар. Разбира се че е подложен. При проектиране се избират подходящ материал, размери и форма, които да държат усукването в определени граници без да се достигне до ПЛАСТИЧНА деформация - ИЗКРИВЯВАНЕ, на коляновия вал или счупването му, ако няма пластични свойства.
  • #126
    0 rate up comment 3 rate down comment
    Гостенино ( преди 2 месеца )
    Вече пета година ти давам пример именно със стъклото. Ако не си го разбрал, като твърдиш че таково животно като еластична деформация на стъкло няма, никой на света не може да ти помогне да не си умреш неграмотен, дори да живееш 150 години. Целият ти живот няма да стигне. Кауза пердута. Всеки материал при упражняване на натиск се огъва. Единствената разлика е каква е силата на този натиск. Стъклото също се огъва, следователно подлежи на ЕЛАСТИЧНА деформация. Не подлежи на ПЛАСТИЧНА.
  • #125
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Гост ( преди 2 месеца )
    Така си и знаех, нищо не си разбрал.Липсва ти фундаментални технически знания.Поредният бисер."По пред разбиране абсолютно всички материали са еластични и подлежат на еластична деформация."Стъклото,диаманта, легираните и инструментални стомани изобщо не са еластични.
  • #124
    0 rate up comment 2 rate down comment
    Гостенино ( преди 2 месеца )
    "Изчислява се на якост на огъване и усукване,като се залагат коефициент на сигурност 2,3,4 за да не достигне материала ЗОНАТА НА ЕЛАСТИЧНА ДЕФОРМАЦИЯ." Докато не започнеш да правиш разлика между еластичност и пластичност, и 150 години няма да разбереш какво съм искал да ти кажа. Я аз си помисли в поредния Бисер дали си искал да кажеш пластична или еластична? НЯМА ЗОНА НА ЕЛАСТИЧНА ДЕФОРМАЦИЯ! По подразбиране абсолютно всички материали са еластични и подлежат на еластична деформация.
  • #123
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Гост ( преди 2 месеца )
    От четири години чакам доказателство от Теслю за "еластичен" колянов вал.Няма в учебниците по ДВГ от механотехникума и университета,няма нищо в интернет.Излизат само нашите спорове между Гост,Турбо и Теслю.Като за нивото на Теслю има написано в Уикипедия,коляновите валове се правят от качествена нисковъглеродна легирана стомана, която се отличава с ЯКОСТ не с еластичност или пластичност.Който е учил технология на металите и съпромат ще ме разбере.Манекена на Дънинг Крюгер няма да ме разбере.
  • #122
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Гост ( преди 2 месеца )
    Коляновия вал е подложен на огъване и усукване .Изчислява се на якост на огъване и усукване,като се залагат коефициент на сигурност 2,3,4 за да не достигне материала зоната на еластична деформация.Ако коляновия се огъне или усуче,ще заклинят биелните и основните лагери и двигателя блокира.Следователно коляновия вал е як и не е еластичен (като пружина) или пластичен.Ако коляновия вал се гънеше,щеше да има вибрации и двигателя ще се саморазпадне.Разбираш съпромат колкото и физиката.