IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Япония също ще пострада заради мерките на ЕС срещу китайските коли

Очертава се нова ценова война между производителите в двете азиатски държави

Последствията от въвеждането на повишени мита върху китайските електрически автомобили в ЕС ще доведат до сериозна конкуренция между японски и китайски производители на азиатските пазари, предупреждават японски анализатори.


Китайски коли


Това лято САЩ ще повишат митата за внос на китайски електрически автомобили до 100%, а Европа до 38%. Това ще принуди Китай да пренасочи износа си към Югоизточна Азия (SEA), където японските компании имат много силна позиция. Очаква се конкуренцията да се засили с нова ценова война между китайски и японски производители на пазари като Индонезия и Тайланд. През август митата за електрически автомобили от КНР в САЩ ще се увеличи четирикратно.

Но това няма да засегне силно Китай, тъй като американският пазар представлява само 1% от китайския износ на електрически автомобили. За разлика от САЩ, Европа получава 41% от електрическите превозни средства от Китай. През 2022 година ЕС е внесъл 650 000 китайски електрически превозни средства, което е приблизително 10% от европейския пазар. До 2025 година китайските заводи планират да произвеждат 36 милиона електрически коли и хибриди всяка година.

Ако достъпът до пазарите на САЩ и Европа бъде ограничен, Китай ще насочи вниманието си към пазарите в Азия, където ще има сериозна конкуренция с Япония. В момента японците заемат повече от 90% от индонезийския автомобилен пазар и почти 70% от тайландския, но китайците ще се опитат да променят този баланс в своя полза.


0 от 500
  • #14
    0 rate up comment 0 rate down comment
    До 13 ( преди 1 месец )
    Какво става с останалите 7% можеш да питаш самите Аутомедия. Цитат от тяхна статия от 30.04 със заглавие "Япония размазва Китай на европейския пазар": През 2023 г. китайските марки са продали само 10% от всички азиатски автомобили, доставени в Европа (3% дял). Некви други умни въпроси, особено за неелектрички?
  • #13
    1 rate up comment 0 rate down comment
    китайски розови съни ( преди 1 месец )
    "През 2022 година ЕС е внесъл 650 000 китайски електрически превозни средства, което е приблизително 10% от европейския пазар."Имайки предвид, че сумарно китайските производители заемат заплашителните 3% от продажбите в Европа - какво ли става с останалите 7% от внесените... плаж?!
  • #12
    0 rate up comment 1 rate down comment
    До 9 ( преди 1 месец )
    То и Тесла няма кой знае какъв пазарен дял в Европа, което не пречи най-продавания модел в Европа за 2023 година да е Тесла. Чак толкова са отвратени хората от Тесла и наистина въобще не ги купуват. Важното е да ви лъжат с процентите и сривовете ( с малък шрифт срив на ръста, а не на продажбите)
  • #11
    0 rate up comment 2 rate down comment
    До 9 ( преди 1 месец )
    А ти какво очакваш за една-две години? Китайците не са тук за бързи печалби сега и на момента като японците, а са за дългата игра. Готови са дори да продават на загуба, Но както казах "за да не дразнят лъва", са принудени да работят на свръх печалба, въпреки че предлагат автомобилите си на по-ниски цени, макар и само с 10% спрямо електромобилите на европейските марки които ги произвеждат на загуба. За американците да говорим ли ? 100 000 загуба на бройка от ford струващ 40 000 долара!!!
  • #10
    0 rate up comment 2 rate down comment
    До 7 ( преди 1 месец )
    Дай европейската алтернатива на автомобила за 20 000 евро? Докажи ми, че не си прав и ми кажи колко е по-евтин и колко повече екстри предлага в сравнение с китаеца? А аз ще си призная, че съм сгрешил! Много ясно, че ще ги пуснат първоначално на близки до европейските цени, за да не "дразнят лъва"
  • #9
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Продължние на ком. 7 ( преди 1 месец )
    Ще стане като сегашните китайци на пазара в България и Европа: по-евтини примерно с 10ина процента от нормалните автомобили и залагащи на "богато стандартно оборудване". Еми, виждаме докъде стигнаха с тази тактика. Постигнаха цели 3 процента пазарен дял в Европа. "Уау!", "О, май Год!" да си чуди човек да се смее ли, да плаче ли. Но вие се надайте как китайците ей сега идват и ще ударят в земята нищо-неразбиращите производители от всички краища на света. Те тези производители пасат трева може би.
  • #8
    0 rate up comment 2 rate down comment
    До 6 ( преди 1 месец )
    Да ми припомниш производството на iPhone, BMW и mercedes в Япония ли е изнесено или в Китай?
  • #7
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Мите Тесларов, Митеее, голямо бълнуване за евтини китайци бълнуваш, а в съседната статия пише как първият "европейски" електрически китаец, произведен в Полша, ще струва "под" 20 хил. евра, демек ще е сигурно 19999 евро (без ДДС!). Щом в Европа китайците са на една нога с цените на другите на пазара, е основателно да се предположи, че ще е така и на другите пазари, т.е. китайците изобщо няма да могат да извадят чак толкова евтин продукт, че другите да се стреснат.
  • #6
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 1 месец )
    До 2: "китайците които могат да предложат много по-добри цени на автомобили с повече екстри?" Мечтай, Тесльо, мечтите са безплатни. Клиентите търсят качество и надеждност, а там китайците са много назад от японците, без всякакви изгледи за догонване.
  • #5
    0 rate up comment 1 rate down comment
    До 4 ( преди 1 месец )
    Как мислиш? Китайските производители на японските пазари ли имат по-големи шансове или на европейските? Аз залагам че имат по-големи шансове на пазарите във югоизточна Азия, където японците са монополисти на пазара.