IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Европа също може да блокира продажби на Toyota

Скандалът с манипулираните тестове за безопасност се пренася и извън Япония

Регулаторите на още няколко големи пазара, включително и в Европейския съюз, може да последват примера на японските власти и да блокират продажбите на автомобили Toyota, съобщава Bloomberg.
   
   
Toyota Yaris Cross
   
     
Японската компания бе уличена, че нейни модели не са сертифицирани съобразно международните стандарти за сигурност, и че е използвала специално подготвени автомобили за тестовете за безопасност на пешеходците и пътниците вътре. Министерството на транспорта в Токио реагира и спря продажбите и доставките на шест модела на компанията, включително Corolla Fielder, Corolla Axio и Yaris Cross.

Акио Тойода, председател на Toyota, отговори на кризата, като заяви, че тестовете са проведени при по-строги условия от тези, изисквани от японските разпоредби, и увери, че превозните средства са безопасни за шофиране. Той обаче призна значителни пропуски в процеса на сертифициране и поднесе извинения. „Ние пренебрегнахме процеса на сертифициране и масово произвеждахме колите си, без да предприемем необходимите предпазни мерки“, отбеляза Тойода по време на пресконференция на 3 юни.

Toyota, която миналата година бе най-големият производител на автомобили в световен мащаб, призна, че този проблем ще засегне две от производствените й линии, които общо произвеждат около 130 000 автомобила годишно.

Това идва в критичен момент, когато компанията се подготвя за годишното събрание на акционерите следващата седмица. Скандалът доведе до сериозна обезценка и на ценните книжа на компанията, след продължителния им ръст в предишните месеци.
  
    

 

 

0 от 500
  • #21
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Чичо Кольо ( преди 1 месец )
    19ти Тойоткаджия и аз съм като теб с една тойотка се моткам....ама в случая не си прав. Скандала е че Тойота са използвали специални автомобили предназначени да минат теста и после са цъкали квото си искат на конвейера. Въпреки това.....като със Фолскваген....всичко ще отмине и ще си останат здраво на върха както са били в последните години. Та затова купувайте Тойота акции на промоция в момента
  • #20
    1 rate up comment 0 rate down comment
    до 19 ( преди 1 месец )
    Говориш неистини. EuroNCAP е частна организация, която тества малък процент от моделите на пазара, като някои от тях тества с година или повече закъснение. Производителите са длъжни да тестват колите си дали отговарят на изискванията на ЕС.
  • #19
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Тойотаджия ( преди 1 месец )
    Какъв скандал? EuroNCAP тества сигурността на моделите на европейските пазари, не Тойота. Мислете малко преди да пишете.
  • #18
    5 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Подкрепям. И аз винаги съм казвал, че в краткосрочен план Тойотка ще обере продажбите на ДВГ, защото тя ще остане единствената, която ги прави или има достатъчно богата гама. А има достатъчно хора, които се вързват на лъжите колко зле били електромобилите и ще строят на ДВГ до последно. След това, обаче, Тойотка ще се свие с 30 до 60% с лекота.
  • #17
    1 rate up comment 4 rate down comment
    До 12 ( преди 1 месец )
    "Швабен зи каскен ( преди 9 ч )"ще е цяло чудо ако toyota успее да продаде 10 милиона през 2026" Хех, Тесльо, понеже всичките ти досегашни опорки паднаха, си решил да си измислиш нови? Е, после пак ще обърнеш палачинката.." защо смяташ че съм променил мнението си? Винаги съм твърдял, че toyota още няколко години до 2030 , докато електромобилите станат по-евтини, ще увеличава продажбите си. Сега единствено коригирах тази година на 2026. От там нататък ще се сриват, ако не произвеждат електричк ...
  • #16
    4 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    И Тесла има кредит, да малък е на фона на наличните средства, но идва въпроса, след като има пари да го изплати защо не го прави ами плаща лихви и такси? Отделно като дръпнеш 10 милиарда кредит и вече банката не може да позволи да фалираш, защото и тя ще фалира. Така че тези кредити не са защото нямат пари. И много други не автомобилни компании за "затънали" в кредити и същевременно са едни от най-скъпите и вървежни.
  • #15
    1 rate up comment 4 rate down comment
    Who Cares ( преди 1 месец )
    И що така? И Тойота ли ристана Путину?
  • #14
    6 rate up comment 13 rate down comment
    до 5 ( преди 1 месец )
    Тойоткаджийчетата най-много мразите истината, нали? Много надълбоко ви бърка.
  • #13
    2 rate up comment 9 rate down comment
    raiders ( преди 1 месец )
    10 мил. коли годишно продаваха тойота и фв, сега се видя какви измамници са били и 2 най-големи компании. Честито, за малко да си купя пасат, но така или иначе не ми харесват и 2 марки. Има нещо отблъскващо... макар, че Тайгото е мн. симпатично, ама сигурно защото е правено за третият свят... в Бразилия.
  • #12
    8 rate up comment 2 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 1 месец )
    "ще е цяло чудо ако toyota успее да продаде 10 милиона през 2026" Хех, Тесльо, понеже всичките ти досегашни опорки паднаха, си решил да си измислиш нови? Е, после пак ще обърнеш палачинката..