IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Eто ги новите ДВГ на Toyota

Моторите са с 4 цилиндъра, като предлагат по-голяма мощност и повишена ефективност

Председателят на Toyota - Акио Тойода, прогнозира, че захранваните с батерии електрически превозни средства никога няма да надхвърлят 30% пазарен дял. Той също така вярва, че двигателят с вътрешно горене не е враг, за разлика от въглерода, който изхвърля. Имайки това предвид, не е изненада, че японският автомобилен производител все още развива ДВГ, като само преди дни обяви създаване на ново семейство 4-цилиндрови агрегати.


Toyota


За тях е известно, че ще работят с обичайните изкопаеми горива, но също така и с въглеродно неутрални горива като течен водород, синтетично гориво и биогориво. По време на съвместната пресконференция с Mazda и Subaru бяха показани 3 двигателя, като единият е 1,5-литров атмосферен. Той е с около 10% по-малък обем и височина в сравнение с настоящия двигател, използван от Toyota, като не само ще бъде по-мощен, но и по-ефективен. Обещава се загуба на тегло от около 10%.

Конкретни подробности за мощността и разхода на гориво все още не са публикувани, тъй като четирите мотора все още се разработват. Toyota инсталира един от тях в прототип на Prius и го показа отделно. Компанията стига дотам, че казва, че новите й двигатели ще „революционизират опаковката на превозните средства“ благодарение на намаления си отпечатък. Правейки ги по-малки, Toyota може да свали предния капак на автомобила, като го направи по-аеродинамичен, за да увеличи допълнително икономията на гориво.


Toyota


Вторият двигател е 1,5-литров с турбокомпресор. Той ще бъде с 20% по-малък от атмосферния 2,5-литров, който се използва в момента. В същото време височината ще бъде намалена с 15%. Новият мотор ще бъде приблизително толкова мощен, но със значително увеличение на ефективността от приблизително 30%.

Най-мощният от групата ще бъде 2,0-литров агрегат с турбокомпресор. В сравнение със съществуващия 2,4-литров турбо двигател, новият агрегат има 10% по-малък обем и се възползва от намаляване на височината с 10%. Toyota обещава значително повече мощност и 30% по-голяма икономия на гориво.


Toyota


Както можете да си представите, новите двигатели са оптимизирани за хибридни и плъг-ин хибридни приложения. Financial Times цитира човек, запознат с дневния ред на Toyota, който казва, че редовите четирицилиндрови двигатели ще дебютират в електрифицираните автомобили към края на 2026 г. Интересното е, че някои варианти на двигателите също ще работят с дизел.

Отделно от обявяването на нови двигатели за така наречените „богати на електричество“ хибриди и PHEV, Toyota обмисля създаването на въглеродно неутрална верига за доставка на гориво. За да се случи това, автомобилният производител обединява сили с японската петролна компания Idemitsu Kosan, най-голямата петролна компания в страната Eneos и Mitsubishi Heavy Industries. Целта е двигателите с вътрешно горене да останат живи за дълго време чрез декарбонизация.

0 от 500
  • #16
    3 rate up comment 6 rate down comment
    Хибридният ( преди 1 месец )
    До 15: 2022 Корола хибрид 1.8, 140 к.с. е с 93г/км СО2 емисии по WLTP. 2024 Голф 2.0 TDI, 116 к.с. e със 114г/км емисии по WLTP. Така, чистата хибридна Тойота е 22% по-ефективна от тракащия канцерогенен Голф. Т.е. колкото и да е КПД-то на дизела, това на хибрида е 22% по-високо. Други въпроси имаш ли?
  • #15
    5 rate up comment 3 rate down comment
    до 6 ( преди 1 месец )
    40%, малкото ми умниче, НЕ Е ефективността на ДВГ, а на цялата ибридна система, и то при идеални условия. На магистрала КПД-то пада дори под КПД-то на ДВГ. Тия 40% са да се хващат на въдицата такива *** като теб.
  • #14
    6 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Срещам се за един друг стълб на мисълта, който има редица неправилни, дори смехотворни прогнози през годините, но въпреки това е един от най-следваните хора в ЛинкедИн - великанът, осъжданият за нелоялни търговски практики - Бил Гейтс. Тойодка-сан уверено върви по петите му.
  • #13
    4 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Т.е. с много излишни думи обясняват, че Тойотка отива там, където другите бяха преди 15 г. - малки даунсайзинг. УАУ! Сега сигурно трябва да паднем на колене и да боготворим ВЕЛИКИЯ ТОЙОТКА УМ. Да видим сега как българският японофил ще завърти палачинката като вентилатор, след като 15 г. ни обясняваше, че само Тойотка била умната и технологичната, а останалите не били прави.
  • #12
    4 rate up comment 6 rate down comment
    До 7 ( преди 1 месец )
    "след като 100 години бензиновият мотор има КПД до 25-30%, но след 2015-та Тойота представи най-ефективния като КПД бензинов двг в света за своите хибриди ,а именно КПД над 40% " това toyota ли ти го казаха? Дай някакъв линк за информация и аз да се образовам. Благодаря предварително. И един въпрос за вярата. Ако вярваш че до днес КПД е 40% и са постигнали 30% подобрение с новия двигател, колко би трябвало да е КПД на новия?
  • #11
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    А ве петре нали ке ги спирала що стана знам че ще трииишш коментари но петте спри да триеш комнорете
  • #10
    3 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Хибрида е нууб трап, някой си карал 300 км на магистрала с разхода от 9 нагоре и после ми се хвали как минал 10 км. в града при 4/100, айде нема нужда!
  • #9
    4 rate up comment 13 rate down comment
    До 11 ( преди 1 месец )
    Не е само от двигатели колега. И от водород разбираме повече от toyota. Още преди 10 години казах, че проблемът на водородните автомобили са физичните закони. Познах. Сега няма как да не съм познал, че не могат да постигнат 30% подобряване на ефективността, защото и това противоречи на физичните закони. На тях ВЯРВАМ повече, отколкото на toyota. Но си прав че едно е сигурно. Повечето сектанти на toyota не вярват във физичните закони, а само в казаното от toyota, дори да противоречи на физиката.
  • #8
    5 rate up comment 4 rate down comment
    До 10 ( преди 1 месец )
    Това искам да го видя как противоречи на физичните закони като харчи 3,8 на 100 при магистрално шофиране на дълъг път. Ако говориш за междуградски пътища, всеки 20-годишен дизел ще постигне 3,8 на 100 и дори по-малко ей така за теста. Говоря от дългогодишен опит с дизели.
  • #7
    8 rate up comment 4 rate down comment
    Car Guy ( преди 1 месец )
    "Отделно от обявяването на нови двигатели за така наречените богати на електричество хибриди и PHEV, Toyota обмисля създаването на въглеродно неутрална верига за доставка на гориво."Ето така се мисли истински УСТОЙЧИВО, както е модерно да се казва напоследък. Мъск и китайците да кажат нещо за добива на редки метали, производство и рециклиране на стари електрички и батерии.