IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Само 2,5% от електромобилите са със сменена батерия

Проблемът се среща най-често при колите, произведени преди 2015 г.

Един от най-големите страхове на собствениците на електромобили е да се наложи да сменят батерията, тъй като това би струвало огромна сума. Въпреки че батерията е най-скъпият компонент на превозното средство, скорошно проучване показва, че това не трябва да е проблем, ако електромобилът е произведен след 2015 г.


батерия


Компанията Recurrent Auto, която се занимава с покупко-продажба на EV, е изследвала над 20 000 електромобила и е установила, че средно само 2,5% от превозните средства са със сменени батерии. Този брой силно зависи от годината на производство, като не не е изненадващо, че колкото по-стар е EV, толкова по-вероятно е да се нуждае от нова батерия.

Новото проучване разкрива, че процентът на смяна на батериите за електромобили, произведени преди 2015 г., е 13%, докато той спада до 1% или по-малко за превозни средства, произведени през 2016 г. или по-нови. Най-старите електромобили, включени в проучването, са от 2011 г., като при тях всеки трети се нуждае от нова батерия, но това се дължи на няколко фактора.

Основният е свързан с възрастта на батериите. Използването на по-стари батерии и техните системи за управление на топлината не са толкова ефективни, колкото тези на съвременните електрически автомобили. Някои по-стари електромобили са оборудвани с батерии с въздушно охлаждане без термично управление и при тях се отчита още по-голямо влошаване. Батериите на по-новите електромобили не само имат подобрен химичен състав, който им позволява да издържат по-дълго и по-добре да издържат на често бързо зареждане, но техните системи за термично управление са значително по-ефективни и те са по-добри в избягването на ускореното разграждане.

Проучването на Recurrent също установява, че капацитет на батериите се е увеличил със 122% между 2015 г. и 2022 г., което означава, че новите електромобили имат по-голям капацитет на батерията като начало (и загуба), така че дори и да загубят малко капацитет с течение на времето, батериите им ще издържат по-дълго, преди да се наложи да бъде заменени. Тази тенденция също се очаква да продължи, въпреки че нарастването на капацитета на батерията ще бъде по-бавно, тъй като повечето нови електромобили вече имат достатъчно.

Системите за термично управление и химията на батериите ще продължат да се развиват и ще правят постепенни подобрения. Възможно е също така технологичните пробиви да доведат до значителен напредък, като например дългоочакваните твърдотелни батерии, върху които работят няколко автомобилни производители и компании за батерии.


0 от 500
  • #12
    5 rate up comment 4 rate down comment
    До турбо ( преди 1 месец )
    А за какво му е на някой да те лъже? Даже не е необходимо да ходиш на живо А да провериш в PlugShare. Ще останеш учуден колко зарядни станции има накъдето и да тръгнеш както в България така и в чужбина. Ще останеш учуден как на тях почти никога няма опашки и колко малко време отнема на един електромобил да зареди за следващите два-три часа шофиране. Доколкото ме познаваш надали ще си учуден че всичко за което говоря от години, бавно постепенно, но сигурно, А понякога и по-бързо става реалност
  • #11
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Турбо ( преди 1 месец )
    До Тесльо.По празниците 24 и 25 май бях в Гърция.Спирам пред Гранд Масутис в Солун и какво да видя.Зарядна станция на incharge,преди нова година я нямаше.Прав си започнали да да слагат зарядни пред Масутис.
  • #10
    11 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Митичен, гаранцията от Тесла е теслъ, винаги клиента е виновен и си плаща сам ремонта.
  • #9
    5 rate up comment 3 rate down comment
    Гостенино ( преди 1 месец )
    Адреналинки, мъдреналинки, други обиди лъжи и клевети. Някакви истински факти искаш ли да кажеш или ще си замълчиш и ще си останеш злобния заядливец на дребно? Някоя статистика за живота на батериите няма ли да споделиш да си подкрепиш тезата или пак ще излезе, че подкрепяш моята? Примерно наскоро излезе статистиката за първата батерия за съхранение на енергия с мрежов мащаб. Оказва се, че има почти нулева деградация. Сподели някой подобен факт? Каква е причината за смяна на тези 2,5%
  • #8
    4 rate up comment 8 rate down comment
    До 7 ( преди 1 месец )
    Вярно е. Гаранцията е само 200 000 км и 8 години което настъпи първо. Тоест за всички които карат под 25 000 км гаранцията е 8 години. Покажи ми автомобил с ДВГ с толкова голяма безплатна гаранция?
  • #7
    9 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 месец )
    Гаранцията на батерията е 160 х.км.От там нататък колко още ще изкара е божа работа и голям късмет.
  • #6
    6 rate up comment 4 rate down comment
    Гост ( преди 1 месец )
    Адреналинката електричка със фантазиите за милиони цикли на батерията и милиони изминати километри.
  • #5
    9 rate up comment 6 rate down comment
    Гост ( преди 1 месец )
    Само 2,5% от електрокарите са със сменени батерии, останалите 97,5% са бракувани.
  • #4
    1 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Най-голямата инсталация да директно улавяне и съхранение на СО2, наречена Mammoth, вече работи в Исландия. Инсталацията ще бъде завършена до края на тази година. Тогава тя ще разполага с капацитет за улавяне на до 36 000 тона CO2 на година.Climeworks не разкрива каква е цената на тон уловен СО2 в завода Mammoth, но казва, че се стреми да намали цената на технологията до $400-600 долара за тон до 2030 г. и до $200-300 за тон до 2040 г.
  • #3
    2 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Най-голямата инсталация да директно улавяне и съхранение на СО2, наречена Mammoth, вече работи в Исландия. Инсталацията ще бъде завършена до края на тази година. Тогава тя ще разполага с капацитет за улавяне на до 36 000 тона CO