IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Мъск атакува Байдън заради страх от китайско отмъщение

И босът на Ferrari се усъмни в ефекта на увеличените мита в САЩ

Илон Мъск внезапно обърна палачинката относно митата за китайски електрически коли, внасяни в САЩ, наскоро увеличени четири пъти от администрацията на президента Джо Байдън. През януари босът на Tesla алармираи, че са необходими търговски бариери. „Или Китай ще разруши повечето други производители на автомобили в света“, обснова се Мъск.


Илон Мъск


Сега във видео изява на конференция, която се провежда в Париж, той промени рязко позицията си: „Нито Tesla, нито аз поискахме тези мита, всъщност бях изненадан. Когато мерки възпрепятстват свободната търговия или изкривяват пазара, те не са добри“, каза той пред Viva Technology. Зад обрата, според някои анализатори, стои страхът от китайско отмъщение срещу американските електрически превозни средства. Азитаският гигант вече спомена за подобня мярка спрямо автомобилите с ДВГ.

Мъск  едва ли случайно увеличи атаките си срещу Джо Байдън в социалната мрежа X, особено по отношение на политиките му в имиграцията и здравеопазването. В интерес на истината, босът на Tesla не е единствен. Бенедето Виня , главен изпълнителен директор на Ferrari, също изрази съмненията си относно резултатите от войната с мита в интервю за Bloomberg.
 
 
Бенедето Виня


Цифрите дават някои обяснения. През 2023 г. Tesla е произвела 1 845 985 автомобила с ръст от 35% спрямо предходната година. От тях 1 775 159 се падат на моделите Model 3 и Model Y, много от които излязоха отв гигафабриката в Шанхай. Според декларираното от производителя на електромобили годишният капацитет на завода е 950 хил. броя. Само Model 3 и Model Y се сглобяват в китайския завод. Това е мястото на американската марка с най-големи обеми. Достатъчно е да се каже, че вторият завод е този във Фримонт, Калифорния, който е с капацитет от 650 хиляди единици.

Tesla има четири големи обекта със значителни обеми на производство на автомобили, след това идват други заводи с по-малък капацитет или различни роли. 2024 година за Tesla стартира с определена стабилност. Всъщност, между януари и март всички фабрики на Мъск са произвели 494 989 автомобила с ръст от само 2% през същия период на 2023 г.

По-специално във фабриката в Шанхай темпото на производство се забавя. Според данни, публикувани от Китайската асоциация на производителите на автомобили (Caam), броят на завършените модели Y през март е 49 498 единици (-17,7% в сравнение със същия месец на 2023 г.) и 36 610 през април (-33%). От януари до април тази година в Китай са произведени 287 359 единици Model Y и Model 3, което е спад от 5% в сравнение със съответния период на миналата година. Caam, без да предоставя цифри, също така посочва, че през четиримесечния период производството на Model 3 е било с 10% по-високо.
 Tesla Model Y


От гледна точка на търговската стратегия за китайския пазар, през април Tesla допълнително намали цените на Model Y, достигайки най-ниските от пускането на автомобила в страната през 2021 г. Що се отнася до Model 3 обаче той предлага нула финансови отстъпки. Целта, очевидно, остава увеличаване на продажбите.

По отношение на регистрациите през 2023 г. марката е продала 603 664 автомобила в Китай, според данни на местната асоциация за леки автомобили (CPCA). Така държи пазарен дял от 7,8% в сегмента на новите енергийни превозни средства (NEV).
 
 
BYD vs Tesla


Мъск трябва да се бори с марки като BYD, които са много силни на китайския пазар благодарение и на по-широката гама от двигатели, която включва 100% задвижвани от батерии автомобили и  хибриди. До 2023 г. делът на BYD е 35%. През първите четири месеца на 2024 г. и двете марки леко отстъпиха: Tesla падна до 6,8%, BYD до 34,3%.

 

0 от 500
  • #12
    0 rate up comment 0 rate down comment
    VAYK ( преди 1 месец )
    Ясно САЩ остават за теслите
  • #11
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Petko ( преди 1 месец )
    Надцакването Европа, Азия, Америка никога няма да спре и особено при автомобилите. Китай винаги използва дъмпингови цени. Затова трябва да се спре с митнически бариери с 300 % мита за внос или 600 % при внос, за да стане икономически неизгодно да се внасят коли от Китай !
  • #10
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Petko ( преди 1 месец )
    Надцакването Европа, Азия, Америка никога няма да спре и особено при автомобилите. Китай винаги използва дъмпингови цени. Затова трябва да се спре с митнически бариери с 300 % мита за внос.
  • #9
    2 rate up comment 3 rate down comment
    Абе шваба ( преди 1 месец )
    Чак когато могат да произведат собствените си батерии по-евтино от китайските, тогава има някакъв смисъл да увеличават производствения капацитет. Тогава ще имат и ценово предимство пред китайците и особено пред корейските и японските производители на батерии. Да не би toyota с която повечето производители на батерии не искат да имат нищо общо, заради реториката им срещу електромобилите, да е в по-добра позиция. Казват в прав текст, че не им стигат батериите за електромобили. Имало дефицит.
  • #8
    2 rate up comment 4 rate down comment
    Абе каскет ( преди 1 месец )
    Пак да питам, това че Тесла е партньор с абсолютно всички големи производители на батерии в света и всички те имат огромното желание да работят с Тесла и и предлагат най-добрите цени, по-добри дори от собственото производство на батериите 4680 на Tesla, за кого е лошо? За Тесла или за клиентите? Защото според мен е добре за всички страни. Защо им е на Тесла да развиват собственото си производство, ако могат да купят по-евтини батерии? До края на годината се очаква 4680 да станат по-евтини
  • #7
    6 rate up comment 3 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 1 месец )
    Илонката е между *** и наковалнята. Въпреки дитирамбите за невероятна вертикална интеграция, Тесла разчита на външни доставчици за 99% от батериите, които са ключов компонент. И ако китайците решат да дръпнат шалтера, 60% от производството на Тесла спира моментално. Трагикомична история.. Но така поне производството ще влезе в синхрон с търсенето, а Тесльо?
  • #6
    6 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    И аз сега да видим намалението на продажбите на Тесла добре или зле е за крайния клиент за който намаляват цените? Добре или зле е, че производствения капацитет след 12 години производство най-накрая застигна търсенето и произвеждат повече отколкото могат да продадат от настоящите модели И сега искат Не искат Ще се наложи да пуснат и новите модели, ако искат по някакъв начин да вдигнат продажбите.
  • #5
    3 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Нещо не върви бизнеса, имам електрическо колело и тротинетка, за кола абсурд просто не са готови и никога няма да са защото тази технология достигна своят пик трябва нещо друго!
  • #4
    4 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    За април китайската фабрика има 18% свръх производство, като добавим и 10% излишък от общото производство за първото триесечие е съвсем очаквано. Явно не очакват до края на второто тримесечие да има подобрение.
  • #3
    6 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Между другото днес излезе новина, че Тесла намалила с 20% производството в Китай до Юни