fallback

Невиждано съотношение нови-употребявани коли през януари

Вижте кои модели втора ръка са били най-търсени от началото на годината у нас

Съотношението между продадени нови и стари автомобили през януари 2024 е най-доброто за българския пазар в досегашната му история. Традиционната справка на Automedia.bg за регистрациите в МВР показва, че за първия месец на годината на всеки нов регистриран автомобил се падат 4.2 употребявани. Съотношението през миналата година бе едно към пет, през 2021 - едно към осем, а преди 2019 не е падало под 1 към 10.                 Основната причина за това е продължаващият бум на първичния пазар, който отчита 54% ръст на годишна база през януари.   

ТОП 10, марки

VW - 2744 Mercedes - 2143 Audi - 1416 BMW - 1402 Opel - 1089 Toyota - 1088 Ford - 904 Peugeot - 846 Honda - 684 Renault - 603

При втората ръка също има увеличение, но доста по-умерено - под 20%. През първия месец на годината са регистрирани 19 279 леки автомобила (категории M1 и N1) на възраст над 6 месеца, при 16 094 за същия месец на миналата година.

Януари е бил забележителен за вторичния пазар и в още едно отношение: в него за пръв път от дълги години доминацията на германските марки започва да намалява, макар и с почти незабележими темпове. Ако през януари 203 на германската петорка (VW, Mercedes, Audi, BMW и Opel) се падаха 46.8% от всички регистрации на употребявани коли, сега делът им е 45.9%. Opel/Vauxhall дори е на път да загуби мястото си в челната петорка - авансът му пред Toyota е един-единствен автомобил.        Най-търсените модели втора ръка в България, януари 2024 (ГАЛЕРИЯ):

     

 

fallback
  • #21
    Анонимен ( преди 9 месеца )
    До 18 има има коли на половин цена в Германия и то не на три ами на една година.Днес подписах договор и си поръчах кола на 1 година на 21х хм 4х4 250 коня, от официален дилър близо до Дюселсдорф.Според конфигуратора на официалния дилър за БГ в момента тази кола с тези екстри е 166хил лв., с докарването от Германия е 84хил лв. Ще дойде обслужена и с 2+2 години гаранция. Има само едно условие - трябва да имаш парите в брой :). Което не е кой знае какъв проблем банките само това чакат.
  • #20
    До 11 и 13 ( преди 9 месеца )
    Ясно е, че новата кола се обезценява много по-бързо и застраховката е по-скъпа, просто защото има по-голяма стойност. Но ако всички разсъждават като теб, кой ще си купи нова кола? Фирмите? Тогава никога няма да караш кола на по-малко от 200000 км. Чувството да бъдеш първия и да не се чудиш дали предишният собственик/*** я е поддържал добре, мърляч ли е бил, удряна ли е, си е доста хубаво.
  • #19
    До 13 ( преди 9 месеца )
    Тия бакалски сметки вълнуват само теб и празния ти джоб. На пича с E-trona му дреме на батерията какъв смях те напушва. Карай си таралясника и се смей на воля на всички с нови коли и се радвай как си спестил едни 100 бона...нищо, че ги нямаш :))))
  • #18
    до #16 ( преди 9 месеца )
    И къде точно са тези коли на 3 години от Германия на половин цена?
  • #17
    До Турбо ( преди 9 месеца )
    Аз съм си купувал чисто нова кола и дори още си я карам и нямам забележки, но не преживях кой знае каква еуфория. Да, хубаво е, има си плюсове, но не е някакво чак пък толкова невероятно изживяване. И със служебните е било така. Говорим за коли конфекция, не за някакви екзотики и премиуми. Сега пак си взимам на старо. Така че клишетата за новата кола не са нищо повече от клишета, само дето вече са изтъркани.
  • #16
    анонимен ( преди 9 месеца )
    (продължение) Аз лично имам негативен опит с две марки. Отделно, имам доста близки хора с подобен опит с няколко други. Накратко - няма вносител, който да не лъже. Нещата са трагични. Да не говорим за отношението. Отнасят се с теб като с ***. Пробваха се да ме излъжат, че не можело да се слага флашка по-голяма от 4 ГБ, за да си спестят ремонта на повредена мултимедия. Ако номерът мине - мине. Съветът ми е: кола на < 3 години от Германия. Неразличима от нова, на 1/2 цена и избор на сервиз.
  • #15
    до 3 ( преди 9 месеца )
    Като човек, който си е купувал нова кола от магазина, съвсем отговорно твърдя, че закупуването на нов автомобил е доста неприятно изживяване, а причината - т.нар. официални сервизи. Първо, обикновено сервизът е далеч. Не мога да си избирам в кой сервиз да се обслужва колата. Второ, лъжат. Не сменят масла и филтри, крадат си нови части от гаранционните коли и ги заменят с амортизирани на приятели. Наскоро чух за случай на застрахователна измама с цял двигател. А искат парти за всичко това.
  • #14
    анонимен ( преди 9 месеца )
    най хубавата е служебна
  • #13
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Да ви го смеля все пак, взимаш електричка примерно Ауди Etron, заем примерно 150к, лизинг 6% каско 4%, грубо 10% на година минимум разход, обезценяване оптимистично 50% за 3 години, за 5 години 60%-70%, та ще платите близо над 200 хиляди да имате кола която в момента е към 70к, ами честито аз като видя такива на пушва див смях!
  • #12
    анонимен ( преди 9 месеца )
    България и балканите
fallback
Последни