fallback

Toyota: Eлектромобилите никога няма да доминират

Техният максимум е около 30%, категоричен е Акио Тойода

Акио Тойода, председател на най-големия производител на автомобили в света - Toyota, отново атакува преминаването на индустрията към електромобили (EV). Според него, не трябва да се пренебрегват други технологии, върху които японската компания се е фокусирала - като хибридите и задвижваните с водород превозни средства.

„Трябва да има многопосочен подход и да се разбере, че врагът е CO2", категоричен е бившият изпълнителен директор на японския концерн. Той допълва, че максимумът от пазара на нови автомобили, който чистите EV могат да заемат е 30%. Останалите 70% ще се падат на хибриди, електромобили с горивни клетки и с водород.

„Клиентите, а не регулациите и политиката трябва да вземат това решение. Над 1 млрд хора по света все още живеят без електричество, а и самите EV все още са скъпи и се нуждаят от зареждане, за да работят", добавя Тойода.

Той отхвърли твърденията, че създадената от неговия дядо компания е против електромобилите, защото е изостанала твърде много от конкурентите си в тяхната разработка. Тойода настоява, че производителят на автомобили трябва да се фокусира върху алтернативни технологии, но призна, че е трудно да се „бориш сам“.

„Много е важно работниците в нашите фабрики да не се чувстват застрашени и да играят роля в „зеления преход“. Това, което е настина притеснително, е че банките може да спрат да дават дават заеми на компании, които продължават да произвеждат двигатели, задвижвани от изкопаеми горива", добави Тойода.

През последните седмици стана ясно, че стратегията на японската компания с развиването и на други задвижващи системи, освен електрически, дава резултати. Все още не са излезли официалните данни, но се очаква, че Toyota е продала повече от 10,2 млн автомобила през 2023 г., което е ръст със 7% спрямо предходната.

fallback
  • #31
    Гост ( преди 1 година )
    До Гост.Благодаря!
  • #30
    Като се замисля ( преди 1 година )
    "Турбо, хотел Самоков сиваТойота Корола с варненска регистрация телефонния ми номер е на предното стъкло (ако преча на някой да ми се обади).Обади се да пием горещ билков чай ,с панорамна гледка към планината." Утре мога да дойда да се възползвам от офертата и да си поговорим без телефони на живо. Там ли ще си? Знам че ще ме излъжеш, но не ми пука да си направя една разходка до там за една-две нощувки. Няма да е загуба.
  • #29
    анонимен ( преди 1 година )
    Мити4ен математико,30% и 40% от колко? Математик та дрънка.Една задача не можеш да измислиш верно.От 8 и от 18, не си питал Не съм ти казал. На мен нещо като не ми е ясно питам. Но на тебе нали не ти трябваха бройки защото процентите били същите? Нали като смяташ енергия няма значение дали смяташ нали като смяташ енергия нямало значение дали смяташ мегавати или проценти? Резултатът бил същия? Или и това не си го казвал от три месеца насам? Откога си инженер?
  • #28
    даа ( преди 1 година )
    Електромобилите ще достигнат поне 50% дял
  • #27
    анонимен ( преди 1 година )
    "Турбо, хотел Самоков" нерде Ямбол нерде стамбул. Турбо е във Велинград ама като нищо ще отскочи да пие един чай при тебе в Боровец. Освен че си функционално неграмотен антиматематик, за който времето и пространството нямат значение, очевидно си и антигеограф!
  • #26
    Гост ( преди 1 година )
    Мити4ен математико,30% и 40% от колко? Математик та дрънка.Една задача не можеш да измислиш верно.
  • #25
    анонимен ( преди 1 година )
    Така че не е въпрос дали електромобилите ще доминират, А кога. За антиматематиците, които по подразбиране са функционална неграмотни и не могат да разберат смисъла на написаното обяснявам с практически пример. Доминация означава продажбите да са над 50%. За още по математически непросветените, 50% означава половината продажби на нови автомобили. Обяснявам и какво означава нов автомобил. Никой няма предвид НОВ внос на 10-г toyotа. Макар че онзи милиардрд за който говори, няма да си купи и стара
  • #24
    Гост ( преди 1 година )
    Турбо, хотел Самоков сиваТойота Корола с варненска регистрация телефонния ми номер е на предното стъкло (ако преча на някой да ми се обади).Обади се да пием горещ билков чай ,с панорамна гледка към планината.
  • #23
    анонимен ( преди 1 година )
    Тези условия не съм ги променял от десетина години, но процента постоянно се мени. Примерно през 2022 година, когато цената на тока беше левче за киловатчас, процента клонеше към нула. Та този господин е в жестока грешка, защото когато тези условия бъдат изпълнени за голяма част от желаещите да си купят нов автомобил те няма да се поколебаят да си купят електричка. Разбирам притесненията му че няма да изберат toyota след фиаското с падащи колела и невъзможност за зареждане при отрицателни темпер
  • #22
    Копи пейст ( преди 1 година )
    Омръзна ми да повтарям, че електромобилите не стават за 95% от шофьорите в България защото са подходящи само за 1.Хора които имат къде да ги зареждат на нощна тарифа. 2. За хора които изминават много километри и разликата в цената на зареждане им покрива разликата в цените на електромобилите и автомобил с ДВГ. 3. Някой който така или иначе ще си купи автомобил за толкова пари и цената не може да го обърка. Т.е. комбинацията от т.1 + 2 или 3 са не повече от 5%. 4. ЖЕЛАНИЕ - отпадат още %
fallback
Последни