fallback

Изследване показа защо електромобилите са по-вредни от коли с ДВГ

Отделяните от гумите емисии на CO2 при превозните средства на ток намаляват ефекта от нулевите емисии на двигателя

В Европа започнаха да предупреждават потребителите на електрически автомобили, че те произвеждат повече замърсяване от дизеловите и бензиновите коли. Гумите им, например, предизвикат 20% повече поражения на въздуха, отколкото еквивалентите, работещи на коли изкопаеми горива.

Според пътни тестове, проведени от Emissions Analytics, бензинов автомобил отделя около 73 милиграма въглероден двуокис на километър от своите четири нови гуми. Сравнимо електрическо превозно средство добавя допълнителни 15 милиграма. С други думи - 20% повече.

„Това се дължи на комбинация от тегло и въртящ момент, която води до агресивно ускорение на автомобила. Електрическите двигатели имат способността да ускоряват много бързо. Ако съберете това и добавите теглото на превозното средство, това създава допълнително износване на гумата. Типичен електромобил тежи около 453 кг повече от бензинов“, обяснява Ник Молдън, основател и главен изпълнителен директор на Emissions Analytics.

Tesla Model Y - най-популярният електрически автомобил в САЩ, например, произвежда 26% по-високи емисии от гумите в сравнение със сравнимия по размер хибрид Kia Niro, сочи проучването на Emissions Analytics.

„Tesla е по-добра от гледна точка на отделяни въглероден двуокис, но не толкова много. Факт е, че има намаляване на CO2 заради електрическото задвижване, но в същото време имаме и повече вредни емисии от гумите”, казва още Молдън.

Друг проблем с електрическите автомобили е, че техните гуми вероятно ще издържат по-малко, отколкото при бензиновите коли. Това се дължи на няколко фактора, включително теглото на колите и регенеративното спиране. А гумите за електрически автомобили са по-скъпи, защото са специално проектирани за електромобили и за премиум-марки.

fallback
  • #40
    До тинтири с каскет ( преди 1 година )
    Това ли имате предвид?"Съобщение за медиите от Emissions Analytics предполага, че замърсяването с прахови частици от износването на автомобилните гуми може да бъде 1000 пъти по-високо от емисиите на изгорели газове на автомобила и че автомобилните гуми могат да произвеждат до 9,28 грама прахови частици на миля, или 5,8 грама на километър." Това не ви ли звучи още по абсурдно от настоящата статия под която пишете? Наистина ви ловят на ба. с, тун
  • #39
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    Волво беше провело проучване и излезе с резултат, че че за производството на практически еднаквите XC40 recharge и XC40 отиват 70% повече емисии. Имаше и проучване преди време, всъщност няколко са, казващо, че Гумите отделят няколко ХИЛЯДИ пъти повече финни частици от модерен ДВГ и замърсяването в градовете е от тях, а ЕЛ замърсява много повече от ДВГ, както е видно и от тази статия... А да не забравяме и рециклирането на батерията, което също е енергоемко и добавя...
  • #38
    Швабен зи каскен ( преди 1 година )
    Има грешка в превода: "автомобил отделя около 73 милиграма въглероден двуокис на километър от своите четири нови гуми". Само че не е въглероден двуокис, ами са финни частици, много по-вредни от въглеродния двуокис. Така един електромобил намалява емисиите на въглероден двуокис с 50-60%, но увеличава емисиите на финни частици с 20% спрямо ДВГ. Не особено екологичен избор.
  • #37
    Шминтеритчо ( преди 1 година )
    Хайде да не си говорим празни приказки като че електромобилите замърсявали 20% повече защото отделя ли 15 мг повече въглероден диоксид от гумите. Не смяташ ли че става въпрос именно за производството на гуми или мислиш че въглеродният диоксид се отделя от гумите по време на движение? Кажи според тебе колко въглероден диоксид се отделя за производството на една батерия за да не си говорим празни приказки? 10 тона? 100 т? 1000 тона? Колко?
  • #36
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    Другарето електричаре са смешни... освен тези 15 грама, пропускат, че трябват по-чести смени на гуми - т.е. повече СО2 за производство. Забравят, че самото производство на Ел кошника отделя много повече от производство на ДВГ, и забравят, че енергията им далеч не е с 0 емисии, към момента микса в развита Европа е около 300 гр/кВч - съвкупно ЕЛ замърсява много повече от ДВГ, а ДВГ има потенциал за значително намаляване на емисиите, както чрез хибридна технология така и чрез по-голяма дял е-горива
  • #35
    До 34 ( преди 1 година )
    Объркал си се, защото те подведох, но чак ми е жал да те поправя да не се разреват антиелектриците и някой от тях да не си пререже вените, че като гледам как се бяха настървили....
  • #34
    анонимен ( преди 1 година )
    Заглавието на статията трябваше да е :Гумите на електромобил отделят 1 000 пъти по-малко емисии допълнително спрямо наличието на ДВГ :D
  • #33
    До 29 и 31 ( преди 1 година )
    Така е 15 милиграма е 0.15 грама повече на километър което е в рамките на статистическата грешка докато от ДВГ които са средно около 150 грама на км. Даже не се бях замислил колко много е абсурдно :D
  • #32
    До Влади ( преди 1 година )
    А според тебе кое замърсява повече?
  • #31
    Продължение ( преди 1 година )
    Тоест статията е мижи да те лажем. Автомобилът на гостенина вече е на 300 хиляди километра и е отделил 50 т въглероден диоксид, но статията се е съсредоточила върху 45 кг въглероден диоксид от гумите които щял да отдели подобна електричка и въобще не я интересуват останалите . Ето че за антиелектриците 45 кг са много повече от 50 000кг от същото и затова електромобилите били по мръсни по тяхната математика. Даже с гордост ще цитират това "проучване" и подобни "изследвания" от "учени"
fallback
Последни