fallback

Изследване показа защо електромобилите са по-вредни от коли с ДВГ

Отделяните от гумите емисии на CO2 при превозните средства на ток намаляват ефекта от нулевите емисии на двигателя

В Европа започнаха да предупреждават потребителите на електрически автомобили, че те произвеждат повече замърсяване от дизеловите и бензиновите коли. Гумите им, например, предизвикат 20% повече поражения на въздуха, отколкото еквивалентите, работещи на коли изкопаеми горива.

Според пътни тестове, проведени от Emissions Analytics, бензинов автомобил отделя около 73 милиграма въглероден двуокис на километър от своите четири нови гуми. Сравнимо електрическо превозно средство добавя допълнителни 15 милиграма. С други думи - 20% повече.

„Това се дължи на комбинация от тегло и въртящ момент, която води до агресивно ускорение на автомобила. Електрическите двигатели имат способността да ускоряват много бързо. Ако съберете това и добавите теглото на превозното средство, това създава допълнително износване на гумата. Типичен електромобил тежи около 453 кг повече от бензинов“, обяснява Ник Молдън, основател и главен изпълнителен директор на Emissions Analytics.

Tesla Model Y - най-популярният електрически автомобил в САЩ, например, произвежда 26% по-високи емисии от гумите в сравнение със сравнимия по размер хибрид Kia Niro, сочи проучването на Emissions Analytics.

„Tesla е по-добра от гледна точка на отделяни въглероден двуокис, но не толкова много. Факт е, че има намаляване на CO2 заради електрическото задвижване, но в същото време имаме и повече вредни емисии от гумите”, казва още Молдън.

Друг проблем с електрическите автомобили е, че техните гуми вероятно ще издържат по-малко, отколкото при бензиновите коли. Това се дължи на няколко фактора, включително теглото на колите и регенеративното спиране. А гумите за електрически автомобили са по-скъпи, защото са специално проектирани за електромобили и за премиум-марки.

fallback
  • #70
    анонимен ( преди 1 година )
    До 71 - В крайнасметка е по-важно, дали всичко е нарочено или не. "Това че всички знаят, но си мълчат като и в момента колко са вредни ДВГ" - Ох па и тоя! Тороте вредни, прозводството вредно, тока вреден, месото вредно, колите вредни ... Да изобретява полетите до Марс ония южноафрикане и да заминавате вече всичките, че аман от глупостите ви ...
  • #69
    До 70 ( преди 1 година )
    В крайна сметка имало ли е измама с емисиите или американците са си ги измислили за да "сготвят" немците? Това че всички знаят, но си мълчат като и в момента колко са вредни ДВГ, не означава че такава опасност не съществува. Не случайно toyota се е хвърлила на амбразурата с голи гърди да защитава досегашните тестове, защото при евро 7 ще им лъснат всичките измами и изведнъж хибридите им ще спрат да горят по 0,5 л на 100. Не че на всички не е ясно, че няма как да минеш 1000 километра с 5 л.
  • #68
    Съмнително ( преди 1 година )
    "След дизелгейт,следва електромобилгейт" - Аз продължавам да си мисля, че Дизел Гейт беше "сготвен". В смисъл виж какво се получава - Тестват Голф с САЩ. Не е точно популярен автомоби. На всичкото отгоре - Дизел! ДИЗЕЛ. Там 1 на 10 автомобила е дизел и ще говорим 3 тона пикап с 5 седалки. И видиш ли - VW натиска, да продава дизелови голфове там! И изгарят на теста. И след тоятест настава някакво небивало вълнение по медиите, относно колите, започват да се прокарват закони и прочие ...
  • #67
    анонимен ( преди 1 година )
    В псоледните години се продават ПО-МАЛКО коли като бройка,всичките са в ПЪТИ ПО-ЧИСТИ от преди, като има и доста електрически, ама ПАК НЕ СТИГА! АМАН!
  • #66
    анонимен ( преди 1 година )
    "Ток от ТЕЦ на въглища а? В ЕС дяла на въглищата в тока е 16% и то най-много в Полша която не е от пазарите бързащи с електромобили, над 60% е общо ВЕИ и АЕЦ в ЕС. " - В тея 60% ВЕИ и АЕЦ, АЕЦ е близо 55, освен ако не мега жега, няма нужда от толкова ток, щото всичко е в почивка и панелите са адекватни - тогава е само 30%, макар да работи на 1/5 от обичайното.
  • #65
    Поправка ( преди 1 година )
    а да изнасяме чистата възобновяема енергия
  • #64
    анонимен ( преди 1 година )
    За едно ходене до морето за 800 км твоя хибрид ще отдели 120 кг въглероден диоксид, а една Тесла само 40 кг което е три пъти по-малко. И това не е нито технически нито икономически обосновано, а е политическо решение да си захранваме климатиците и да си зареждаме телефоните с въглища, а да изнасяме честита възобновихме енергия за съседни страни. Въглишната енергия е абсолютно ненужна през лятото а с темповете с които се изграждат ВЕИ ще е ненужна през по-голямата част от годината.
  • #63
    До 61 ( преди 1 година )
    То си има и в коя държава колко емисии отделя тока - в Полша е 635 гр СО2 на Квтч, в Германия е 385 гр, Франция е 85 гр, Испания е 217 гр, в Швеция е 45 гр СО2 на квтч и т.н. Ние имаме 400гр на квтч което е малко повече емисии от на Германия но много под тези на Полша
  • #62
    До 61 ( преди 1 година )
    Ток от ТЕЦ на въглища а? В ЕС дяла на въглищата в тока е 16% и то най-много в Полша която не е от пазарите бързащи с електромобили, над 60% е общо ВЕИ и АЕЦ в ЕС. В САЩ въглищата са 19.5% от микса, газа е 40% а ВЕИ и АЕЦ са общо близо 40%
  • #61
    Швабен зи каскен ( преди 1 година )
    До 59: Бая си послъгал с числата.. "ДОБИВ, ТРАНСПОРТ, РАФИНИРАНЕ и ДИСТРИБУЦИЯ на петрола" добавят към 30% емисии към тези от горенето. Така че хибрид с разход 5л/100 дава 150 грСО2/км. Ток от ТЕЦ със загубите по доставка и зареждане на батерията отива на 0.7 до 1 кгСО2/кВтч, което за Тесла модел 3 с 18 кВтч/100км дава 130-180 грСО2/км. При това без да броим емисиите за добив, транспорт и обработка на въглищата до ТЕЦ-а.
fallback
Последни