fallback

Изследване показа защо електромобилите са по-вредни от коли с ДВГ

Отделяните от гумите емисии на CO2 при превозните средства на ток намаляват ефекта от нулевите емисии на двигателя

В Европа започнаха да предупреждават потребителите на електрически автомобили, че те произвеждат повече замърсяване от дизеловите и бензиновите коли. Гумите им, например, предизвикат 20% повече поражения на въздуха, отколкото еквивалентите, работещи на коли изкопаеми горива.

Според пътни тестове, проведени от Emissions Analytics, бензинов автомобил отделя около 73 милиграма въглероден двуокис на километър от своите четири нови гуми. Сравнимо електрическо превозно средство добавя допълнителни 15 милиграма. С други думи - 20% повече.

„Това се дължи на комбинация от тегло и въртящ момент, която води до агресивно ускорение на автомобила. Електрическите двигатели имат способността да ускоряват много бързо. Ако съберете това и добавите теглото на превозното средство, това създава допълнително износване на гумата. Типичен електромобил тежи около 453 кг повече от бензинов“, обяснява Ник Молдън, основател и главен изпълнителен директор на Emissions Analytics.

Tesla Model Y - най-популярният електрически автомобил в САЩ, например, произвежда 26% по-високи емисии от гумите в сравнение със сравнимия по размер хибрид Kia Niro, сочи проучването на Emissions Analytics.

„Tesla е по-добра от гледна точка на отделяни въглероден двуокис, но не толкова много. Факт е, че има намаляване на CO2 заради електрическото задвижване, но в същото време имаме и повече вредни емисии от гумите”, казва още Молдън.

Друг проблем с електрическите автомобили е, че техните гуми вероятно ще издържат по-малко, отколкото при бензиновите коли. Това се дължи на няколко фактора, включително теглото на колите и регенеративното спиране. А гумите за електрически автомобили са по-скъпи, защото са специално проектирани за електромобили и за премиум-марки.

fallback
  • #90
    До Госта ( преди 1 година )
    Той има в предвид колко е 15 мг което е 0.015 гр в сравнение с 150 гр на км от ДВГ а не разликата между емисиите от самите гуми
  • #89
    Гост ( преди 1 година )
    Лист хартия с дебелина 0,1 мм, а 20 % от150 милиона км е 30 млн км.Тесларска математика за напреднали.
  • #88
    Гост ( преди 1 година )
    До 85.Щом е в твоя вреда и ме триеш.Пак ли умни сравнения?Сравняваш дебелината на лист хартия с 20% от 150 милиона километра, колкото е разстоянието между Земята и Слънцето.
  • #87
    Гост ( преди 1 година )
    До 88.Какви колеги.Пак пишеш като многониковия .
  • #86
    До 87 ( преди 1 година )
    И ти ли се върза на статията която твърди че ако стъпиш на един лист хартия, ще си много по-близо до слънцето защото си се качил на високо и спориш за дебелината на листа дали била с 20% повече или по-малко че от това зависило дали ще ти е по горещо? Не виждаш ли абсурдността на статията? Един средно добър автомобил с евро 6 само 1000км отделя 150 кг въглероден двуокис, а при 14 мг повече на километър един електромобил трябва да навърти 10,7 МИЛИОНА км за да отдели същите 150 кг СО2 в повече.
  • #85
    Гостенино ( преди 1 година )
    На колегите ли пишеш? Остави ги да си тролят, че ако спрат няма да има кой да ми повдига настроението и ще е скука. Ето например днес "научих", че фините прахови частици са най-смъртоносния враг на човека и го убиват моментално на секундата, а въглеродния окис който излиза от ауспуха на автомобилите имал изключително здравословно влияние върху човека и хората щели да започна да измират масово, ако се намали концентрацията във въздуха при спиране на автомобилите с ДВГ. Все интересни неща!
  • #84
    carpe_diem ( преди 1 година )
    Много странно сравнение на Модел У с Киа Ниро хибрид. Едното е 30 см по-дълго, бая по-широко и високо, с над двойно по-голям багажник и много повече вътрешнпо пространство. Защо не сравнят Ниро хибрид с Ниро електрически? А това за износването на гумите - не знам, под прозореца ми постоянно минават пъp-дeл-ници, дето пилят гуми и всички са ДВГ. Електричката, ако си я караш нормално, няма да износва повече гуми... И като дават за пример Тесла - техните коли тежат почти колкото бензинов еквивалент
  • #83
    До 84 ( преди 1 година )
    И като минаваш 150 км повече с едно зареждане каква е разликата? За 10 000 км годишно ти ще заредиш 20 пъти по 6 минути 120 минути, а оня с електромобила ще зареди 30 пъти по 10 секунди 300 секунди, което са шест минути загуба на свободно време за цялата година. Тоест за цяла година ще изгуби толкова за зареждане колкото ти да заредиш един единствен път на бензиностанция. А то като през деня през топлите месеци по-скоро върви към 0 лв отколкото към 1 лев за киловатчас.
  • #82
    Мхм ( преди 1 година )
    Смисъла е следния че с един Шеви Камаро лт 1 минавам със 150км повече от Тесла 3 набирам за същото време и зареждам за 10 пъти по малко време каро на зареждяне имам повече остатъчрн енергиен ресурс в резервоара.На електричарите единственото което им остана е цената че била евтина.Ама я си представете цената на квтч да стане 1.00лев и тогава какво правим а ми че тогава ел колята нр ще има никакви предимства
  • #81
    анонимен ( преди 1 година )
    Уточнявам защото сте функционално неграмотни и се заяждате за запетайки защото не можете да следите нишката на дискусията. Какъв ти е проблемът да намериш 10 секунди свободно време за да включиш изключиш зарядното за 10-часовото зареждане веднъж на няколко седмици? Колко по-малко от свободното си време трябва да отделиш за да се отбиеш до бензиностанцията, да си изчакаш реда на колонката, да изчакаш бензинджията да дойде, да си изчакаш реда на касата за да сипеш за 30 лв
fallback
Последни