IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Евро 7 окончателно закри един сегмент в Европа

Skoda обяви, че се отказва от малкото комби Fabia

Производството на текущата Skoda Fabia Combi приключи миналия ноември, а сега чехите обявиха официално, че се отказват от модела. Плановете на марката предвиждаха неговото ново поколение да бъде качена на конвейера през тази година, но новият екологичен стандарт Евро 7 налага промяна.


Skoda Fabia


През 2020 г. Томас Шефер, който по това време беше главен изпълнителен директор на Skoda, а сега е ръководител на марката Volkswagen, обяви, че Skoda пусне нова Fabia Combi на пазара тази година, тъй като марката е поела ангажимент да предлага достъпна и практична мобилност в началните сегменти.

„Постигането на новите цели за емисии с предстоящото законодателство Евро е свързано с много високи разходи. Затова и можем да обявим, че комбито Fabia няма да получи наследник“, каза говорител на Skoda пред Automotive News Europe.

Всъщност, това е последното малко комби, което все още се продаваше в Европа. Съперници на Skoda в нишовия сегмент бяха Renault с Clio и Peugeot с 207. Чехите успяха да продадат 3013 бройки от модела през първото тримесечие, което е спад с 49% спрямо същия период на миналата година.


Skoda Fabia


През последните години производителите на автомобили все повече изместиха фокуса си от малки хечбеци и комбито към SUV, тъй като се стремят да увеличат маржовете в сегмент, който е уязвим на покачване на цените, както поради засиленото законодателство, така и по-високите разходи за суровини.

Изпълнителният директор на Skoda - Клаус Зелмер още през април предупреди, че регулациите за емисиите Eвро 7, както се предлагат в момента, ще означават сериозно увеличение на разходите за Fabia.

„Искаме да уважаваме климата, но ако настоящият проект стане реалност до 2025 г., ще трябва да поставим технология в колата, която или все още не е разработена, или е толкова скъпа, че автомобил от 15 000 евро в Европа вече ще струва 18 000-20 000 евро", обясни Зелмер.

Новите екологичен стандарт трябва да влезе в сила през юли 2025 г., като голяма част от производителите вече се обявиха срещу въвеждането му. Причината е, че те трябва да вложат огромни средства в нови технологии за постигане на ниски вредни емисии, вместо същите пари да отидат за разработка и производство на електромобили.


0 от 500
  • #34
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Дошо ( преди 10 месеца )
    До 1Чичо ти Путаранкин да ми яде ...
  • #33
    8 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Масово тук се пише, че Тойота няма намерение да прави електромобили. Новия напълно електрически Lexus RZ чий е, на БМВ ли, на Мерц ли?
  • #32
    17 rate up comment 2 rate down comment
    arazora ( преди 10 месеца )
    Гениалните еколози наложиха да се продават само лимузини и сув пародии вместо малки коли. Но иначе се борим за чист въздух, смях в залата
  • #31
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Шкода по принцип се отказва от клиенти те, които не могат да заплатят поне 20 000 евро за нов автомобил.
  • #30
    11 rate up comment 1 rate down comment
    До вагонеткин ( преди 10 месеца )
    Кое му е по евтиното на електромобила я виж цената на Клио и Зое например.Първото 30 бона второто 66+.
  • #29
    5 rate up comment 12 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Истината е че заради евро 7 ще поскъпнат с около 5000 евро, които няма да бъдат усетени в цената на големите и скъпи автомобили но ще направят малките автомобили непродаваеми. А това е най-големият проблем на toyota -б електромобилите ще станат по-евтини от автомобилите с ДВГ и хората ще преминат на ток но toyota не може да премине поне 10 години в приличен мащаб, а ще краде и ребрандира чужди модели.
  • #28
    6 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Сашо, всеки може да обясни. То е загатнато и в статията. При премиум колите и сувовете маржът на печалба за компанията производител е много по-голям. И често се изразява в чиста печалба от по няколко хиляди Евро на бройка. При малките коли не е така. Там имаш печалба от 200 или 500 Евро на бройка. Разчиташе се на количество, което в момента не може да се постигне, защото линиите на доставки на различни компоненти уж били нарушени. Дрън-дрън. Истината е, че в Европа ще става лукс колата..
  • #27
    10 rate up comment 1 rate down comment
    Сашо ( преди 10 месеца )
    Някой може ли да обясни как така q7 и GLE или голям Лексус продължават да се произвеждат а малката шкода я спират?
  • #26
    10 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    До вагончето-***: Тойота не се оплаква от Евро 7, за разлика от любимия ти ВАГончест концерн. Колкото и глупотевини да изпишеш, това няма да промени фактите.
  • #25
    9 rate up comment 3 rate down comment
    до долния ( преди 10 месеца )
    Ми не не е глопуст има незареждаеми хибриди с тях бензинката харчи по малко от дизел как ще е глопуст твоите заключения са глопуст