IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Защо трябва да поставите по-голям акумулатор през лятото

Какви са ползите и има ли минуси използването на мощна батерия в топлото време

Много често шофьорите инсталират акумулатори под капака на автомобилите си, чийто капацитет се различава от стандартния. Тези действия предизвикват много спорове. Някои казват, че това е директен път към сервиза, други се противопоставят и смятат, че всичко е наред. Какво ще се случи, ако поставите по-мощна батерия за топлите месеци?


акумулатор


Нека започнем с отговора на въпроса „Защо подобни мисли изобщо идват в главите на шофьорите?” Факт е, че понякога акумулаторът, инсталиран във фабриката при сглобяването на автомобила, не осигурява желаната производителност. И през зимата и през лятото.

Например, много японски превозни средства имат батерия с 45 Ah (ампер-часа) . Това не е достатъчно за много региони по света. Ако е студено, тя трудно стартира двигателя, докато в жегата трудно може да се справи с работата на климатичната система. Затова разумните собственици на автомобили поставят батерията, да речем, с 60 Ah.

В същото време обаче е разпространено мнението, че такъв продукт ще работи в постоянен режим на зареждане. Тоест, бързо ще се повреди. Това обаче не е вярно. В процеса на работа генераторът само връща изразходваните амперчасове на батерията. Ако да речем са изразходвани 5 Ah, тогава трябва да се върнат толкова. Капацитетът не влияе на процеса. И вече споменатият генератор има запас от порядъка на 10-20% от максимално възможната сила на тока. Така че и на него няма да му се случи нищо лошо.


акумулатор


Затова е не бива да се доверяване на тези, които плашат с ужасяващи последствия от поставянето на по-мощен акумулатор. Вреда от него няма, но първо трябва да проверите двигателното отделение – дали то позволява да се инсталира голяма батерия и тя да бъде закрепена здраво. Наистина, когато се разклаща в движение, може да опре в капака. Тогава проблемите с електричеството са гарантирани.

Като цяло, мощната батерия през лятото е просто незаменима. Особено когато пътувате със семейството си. Преценете сами - климатикът работи с часове, енергията се изсмуква и от такива потребители като музикална система, джаджи, зареждани на USB-портове, както и преносим хладилник в багажника и вентилатор, закупен на пътя. Малкият акумулатор няма да се справи с всичко това, но мощният определено ще издържи.


0 от 500
  • #17
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Никола Панайотов ( преди 9 месеца )
    Не е точно трябва да се има предвид че ниските температури през зимата и високите през лятото увеличават вътрешното съпротивление на батерията .Проблем през лятото е че при по голяма температура и топлинното натоварване в двигателя където е Акумулатора се увеличава и саморазряда му се вдига.А климатика харчи само като вентилатор Тъй че си карайте с оригинал а ако е дизел акуто е по голям тъй че статията не е съвсем точна.
  • #16
    7 rate up comment 0 rate down comment
    Хм ( преди 9 месеца )
    Само дето климатика не харчи ток, ако не броим шайбата и вентилатора, долу горе колкото светят стоповете.Лирически герой сигурно говори за климатика в офиса му и за проблемите в живота си.
  • #15
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Иванов ( преди 9 месеца )
    Капацитета на акумулатора не трябва да надвишава максималния ток на работа на алтернатора. Нормално е да се слага до %10 по мощен акумулатор. Нормалния живот на обикновения акумулатор е 5 години.
  • #14
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 9 месеца )
    На жипките обикновено са 2 по 80 Ah
  • #13
    24 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Аз имам за всеки сезон. 50,60,70,100 ah. И си ги менкам за да поддържам финия баланс на напреженията в колата според външната температура и влажността. Сега мисля да зема и един за уикенда.
  • #12
    1 rate up comment 5 rate down comment
    Българин ( преди 9 месеца )
    Принципно, капацитета на акумулатора с годините пада. Така че има неква логика, да се слага малко по-голяма батерия. Повечето батерии са така. При марковите е по-различно
  • #11
    7 rate up comment 2 rate down comment
    О ( преди 9 месеца )
    Един от Аутокомедиантите пак се е изходил.
  • #10
    3 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Като цяло тези упражнения се правят от собственици на автомобили втора употреба - появяват се отечки по веригата след паркиране, сутрин пали трудно и решават че проблемът е в акумулатора.
  • #9
    21 rate up comment 2 rate down comment
    Нека нещо да знам ( преди 9 месеца )
    Предимствата на големия акумулатор са през зимата. За многото консуматори алтернатора да му мисли. Четете малко. Големият товар на климатика се поема от двигателя с ремъка какъв акумулатор ви мъчи.
  • #8
    23 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Имам батерия с логото на Тойота с 45 Ah (ампер-часа) на колата от същата марка и вече 8-*** година карам с нея. Колата съм я купил нова и това е оригиналната батерия. Аз ли някъде греша, че все още не е сдала багажа или да ходя да се оплача някъде, че не се разваля?