IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Два от най-големите китайски производители се хванаха за гушите

BYD и Great Wall се обвиняват взаимно в лъжа и се заплават със съд

Конкуренцията на китайския автомобилен пазар е много силна, но конфликтите рядко стават публично достояние. Той път обаче два от най-големите производители в страната влязоха в остър спор, като се стигна до взаимни обвинения и заплахи за наказателно преследване.


BYD


Всичко започна с факта, че концернът Great Wall Motor обвини BYD в нарушаване на китайските екологични стандарти за вредни емисии. Представители на GWM частно купиха два от най-популярните хибридни автомобили на BYD - седана Qin Plus и кросоувъра Song Plus, и след това провериха дали действителните им емисии отговарят на обявените.

Хибридите на BYD се оказаха значително „по-мръсни“ от твърденията на производителя и от GWM веднага съобщиха това на страницата си в социалната мрежа WeChat. Освен това компанията обяви, че вече е подала съответните документи до Министерството на екологията и околната среда на Китай, както и до Министерството на индустрията и информацията.

От BYD незабавно отхвърлиха обвинението и заплаши със съд, съобщава Reuters. Компанията заяви, че продуктите й отговарят на всички национални стандарти.

„Ние категорично се противопоставяме на всяка форма на нечестно поведение от страна на конкурентите и си запазваме правото да предприемем правни действия. Надяваме се, че всеки ще действа по начин, който е от полза за индустрията и китайските марки.“

В случая Great Wall тества превозните средства BYD частно, без участието на независими наблюдатели и на много по-големи разстояния, отколкото изисква стандартната процедура за сертифициране.


0 от 500
  • #6
    3 rate up comment 1 rate down comment
    До 5 ( преди 10 месеца )
    Ако знаеш как се радвам дядовците и бащите ни не са разсъждавали като тебе на принципа "след нас е потоп" , че като те гледам си носиш новите дрехи и взимаш всевъзможни заеми които и внуците ти ще им е трудно да изплатят, защото за тебе днес е важно как си изкарваш и утре може и да няма за да го мислиш.
  • #5
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Войникът без армия ( преди 10 месеца )
    Кви вредни емисии,кви 5 лева утре натискат олитатата "червените" копчета и сме до там ,та карайте ако имате възможност V6,V8 или V12 двигатели ,и се кефете на тяга и звук ,а Аз лично карам Джип 2.3 кубика бензин,но както казах "Според възможностите" Бъдете здрави и се радвайте на живота и нека да е Мир за България
  • #4
    15 rate up comment 7 rate down comment
    EU ( преди 10 месеца )
    Трошливи са всички нови мотори, работят на ръба на бедните смеси, всичко това е заради тия все по високи и невъзможни еко норми по емисиите.Ние тука пазим планетата, емисии норми незнам си какво, в щатско ходят до магазина за кенчета сода с 5.7L V8..Ама толкова вярващи на EU глупостите има, че няма на къде повече.
  • #3
    19 rate up comment 3 rate down comment
    До 2 ( преди 10 месеца )
    То пък щото европейският тест е много хубав и при теста в реални условия ще излезе същото? Истината ще лъсне много скоро, когато влезе в сила евро 7. Производителите не случайно рипат толкова много срещу него. Не защото изискванията са много повишени, а защото теста няма вече да е на стенд, а в реални условия и за много повече километри, като включва и студен старт при който автомобилите нямат право да надвишават изискванията за емисии. Точно това пък е от трудно до невъзможно за постигане.
  • #2
    18 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Те която и кола от която и марка да тестват ще има голямо разминаване в сравнение с китайския тест..
  • #1
    11 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    "В случая Great Wall тества превозните средства BYD частно, без участието на независими наблюдатели и на много по-големи разстояния, отколкото изисква стандартната процедура за сертифициране." Трябва някой независим журналист да покани други независими наблюдатели, включително и представител на toyota и да направят тези тестове с някой от "чистите хибриди" на toyota, да видим какви са реалните резултати на дълги разстояния, а не предварително проектирани да покриват точно определен тест.