IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Виж това, Rimac: Японският Aspark Owl счупи два световни рекорда

Електрическата хиперкола има четири електромотора с обща мощност 1985 коня

Електрическият суперавтомобил от Япония - Aspark Owl, счупи два световни рекорда за скорост, като измина 1/8 миля със средна скорост от 309,02 км/ч и четвърт миля със средна скорост от 318,85 км/ч, съобщи Autocar. Това стана на събитието Straightliners на летище Elvington в Йоркшир (Великобритания), като времената са потвърдени от Британската асоциация по измерване на времето.

 

Aspark Owl-26

 

Aspark Owl е оборудван с четири електромотора с обща мощност 1985 к.с. и 2000 Нм въртящ момент. Ускорява до 100 км/ч за по-малко от 2 секунди, а максималната скорост е 400 км/ч. Суперавтомобилът е оборудван с батерия от 64 кВт/ч, а декларираният пробег е 450 км с едно зареждане.

Литиево-йонната батерия е с много по-малък капацитет от тези на конкурентните електрически хиперавтомобили като Rivian и Lotus с цел намаляване на теглото. Шасито на японския автомобил е от въглеродни влакна, както и повечето от другите компоненти, което допринася за тегло от 1900 кг.

 

Aspark Owl-25

По отношение на ускорението до 100 км/ч, Aspark Owl отстъпва на хърватския електрически куперавтомобил Rimac Nevera, който наскоро счупи 23 световни рекорда за скорост и ускорение само за един ден. На тестова писта в Германия Nevera достигна 100 км/ч само за 1,74 секунди, надминавайки собственото си най-добро постижение от 1,85 секунди.

Общо ще бъдат пуснати 50 автомобила Aspark Owl, доставките на които ще започнат по-късно тази година, а цената е 2,5 милиона британски лири (около 2,87 млн. евро) .

 

Aspark Owl-5

 

Owl първоначално беше обявен като концепция на автомобилното изложение във Франкфурт през 2017 г. Серийната версия получава автоматично удължаващ се спойлер, цифрови камери, интегрирани в страничните огледала и редизайн на интериора.

Изпълнителният директор на Aspark - Мансанори Йошида, каза пред репортери: „За Aspark е голяма чест да бъде първият, който постигна това рекордно време. Когато за първи път обявихме този проект, никой не вярваше, че може да се осъществи. Вярно е, че нямаме дълга история, но сега завършваме това, което е първият японски електрически хиперавтомобил.“

 

Още снимки - вижте в галерията:

 

 

0 от 500
  • #10
    0 rate up comment 0 rate down comment
    До 10 ( преди 10 месеца )
    Какъвто автомобилът такива и коментарите!
  • #9
    2 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Ей това не съм очаквал.. в статия за джапански хипер-ултра автомобил да се говори за ..дръжки.
  • #8
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Пичове вие вярно ли е по 24 часа ги държите твърди? Не ви ли е неудобно като вършите разни други работи не ви ли пречат? Моя е твърд само когато ми потрябва. Явно дължината ви е достатъчно малка даже докато са твърди за да не ви се пречкат. Така че не берете грижа на тези които дори когато са ни меки са по-дълги от вашите докато са твърди. И гледайте да не спадат, че не знам как ще ги намерите, ако ви се допикае.
  • #7
    2 rate up comment 0 rate down comment
    до #4 ( преди 10 месеца )
    Дръж си го дълъг и мек. Явно и за теб вАжи оня стария виц:"Двама приятели се срещат и единият казва на другия:- Еййй, брато, знаеш ли с ква странна мацка се запознах?! Много обича мъже с меки п*шки.....- Ееее, честно ли бе, браааат? Дай ми телефона й - направо ще я шашна!"айде, със здраве!
  • #6
    6 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    момчета не е важно да да ви е до коленете а до ви стърчи до пъпа
  • #5
    1 rate up comment 1 rate down comment
    До 4 ( преди 10 месеца )
    Пак празни приказки но те е страх да говориш за цифри нали, да не се окаже че мекият е по-дълъг от коравия.
  • #4
    1 rate up comment 2 rate down comment
    до #1 ( преди 10 месеца )
    Само разбирачи тука. Не го изваждай много голям, защото по изказа ти си личи, че е бая мек. :D
  • #3
    5 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    То пък щото ще почне да върти едни километри годишно да ходи на магазина с него и на работа от 8:00 до 17 за минимална заплата, нали? За този автомобил е по-важно колко обиколки ще направи на пистата с едно зареждане. Въпреки че при тази цена надали някой ще тръгне и това да прави.
  • #2
    7 rate up comment 2 rate down comment
    Смех ( преди 10 месеца )
    С тия 64 квтч батерия по малка от на Зои че мине 450км га цъфнат налъмите
  • #1
    6 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Поредното доказателство, че дори хърватите вече са по-добри в автомобилостроенето отколкото японците.