IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

8 причини да не купувате Tesla Model Y, посочени от собственик

Сред тях са пробегът, проблемите с обслужването и зареждането (ВИДЕО)

Мат Данадел - собственик на два Tesla Model Y, използва своя канал в YouTube, за за разкрие какво трябва да се има предвид преди покупката на електрическия SUV. Американецът посочи промените в начина на живот, които се налагат заради притежаването на електрически превозни средства, като хвърли светлина върху процеса на зареждане, износването на гумите, регенеративното спиране, пробега, обслужването и др.


Tesla


Данадел притежава Tesla Model Y Performance от 2022 г. и Model Y Long Range от 2021 г., които са с по два електромотора и задвижване на четирите колела. Първият осигурява пробег от 483 км и вдига 97 км/ч (60 мили) за 3,5 секунди. Вторият изминава 530 км и ускорява до 60 мили в час за 4,8 секунди. Капацитетът на батерията не се разкрива дори от Tesla, но грубите оценки показват, че при версиите Performance и Long Range той е 81 кВт/ч.

Една от основните причини да се избягват покупката на Tesla е обслужването. Данадел споделя, че популярността на моделите на марката претоварва сервизната мрежа, която тепърва се разраства и не може да се справи с нарастващото търсене. Затова и някои клиенти са принуди да чакат повече време за обслужване на колите им, което може да причини неудобство.

Друг недостатък на притежаването на Tesla е липсата на Android Auto и Apple CarPlay. И двете системи са популярни в автомобилите днес и позволяват на потребителите да свържат своя смартфон с информационно-развлекателната системи на автомобила. Tesla, от друга страна, използва собствения си софтуер, който, според Данадел, има различни възможности от тези на Android Auto и Apple CarPlay“.



Във видеото YouTuber-ът посочва 8 точки, които трябва да бъдат взети под внимание преди покупката на Mодел Y. Сред тях са пробегът, който не отговаря на посочения, както и проблеми със зареждането на електромобила – мрежата от Supercharger, например, все още не е толкова развива. Съответно, зареждането на колата отнема повече време, отколкото ако шофьорът трябва да напълни колата си с бензин.

Друг проблем са гумите, които се износват по-бързо заради по-голямото тегло на електромобила. Съответно те са натоварени повече при спиране. Освен това Model Y не се предлага с резервна гума. Също така колите на Tesla не могат да бъдат модифицирани – нещо, с което шофьорите на коли с ДВГ са свикнали.


0 от 500
  • #23
    1 rate up comment 0 rate down comment
    21М ( преди 9 месеца )
    Концепцията за движение на ток като цяло е добра, а и дизайна им е страхотен. Но дали са адекватна алтернатива, мисля, че е мн условно.. Все още изграждаща се мрежа, дефекти, проблеми в сглобката, вечно по-нисък пробег.. всичко това години вече на безумно високи цени, на които компанията все още продава на загуба. Дори с тия неуредици, винаги ще има хора любящи технологиите и влюбени в тази идея. Лошо в това няма. Дано се усъвършенстват нещата, но ще отнеме време.
  • #22
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Прав си.
  • #21
    2 rate up comment 0 rate down comment
    До 21 ( преди 10 месеца )
    Колега не им падай на нивото на изказа! Те така или иначе след като намериха безплатен интернет за да изгледат клипа защото досега нито един антиелектрик не е успял да изгледа клип в работно време с какъвто и ник да пише, което разбира се не означава че това е един и същ човек, осъзнаха че в клипа са изтъкнати предимствата, а не недостатъците на модела и както виждаш замълчаха. Толкова са необразовани и така мразят четенето, че рядко четът нещо повече от заглавията. Дори не четат статията.
  • #20
    3 rate up comment 3 rate down comment
    до 11 ( преди 10 месеца )
    Всичко в клипа е вярно. Просто не е проблем. И тинтирито трябва да излезе от къщата и да походи до външния нужник на сселло, което си е проблем, особено през зимата, но той го приема, защото не иска да му мирише на дивана.
  • #19
    5 rate up comment 1 rate down comment
    До 15 ( преди 10 месеца )
    Не те знам как караш и къде ходиш, но се опитах да си спомня за последните 10 години да съм вадил резервна гума и не мога да се сетя. Да, спадала ми е гума защото съм настъпвал винтове, които са се забивали в протектора, но дори с винт в гумата тя спадаше за няколко дни и имах време както да я напомпя за да покарам още няколко дни докато разбира че е спукана, така и да стигна до вулканизатор без да ползвам резервна гума. Ако ги късаш странично не мога да си представя какви са ти джантите!
  • #18
    7 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    А относно претоварването на сервизите и че това е причина да не си купуваш Тесла, отдолу в коментарите на оригиналната статия имаше изказване, че това било като вица за италианския ресторант в който вече никой не ходел, защото когато и да идеш все било претъпкано. Коментираха че без да се обаждат в сервиза, само през приложението от екрана на автомобила, от сервиза им давали час за след 4 дни, когато частите за ремонта щели да бъдат в сервиза, защото са диагностицирали проблемите дистанционно.
  • #17
    5 rate up comment 6 rate down comment
    До 16 ( преди 10 месеца )
    То защото са толкова страшни, че чак човек да го е страх да се качи да се вози, затова Тесла е най-сигурният автомобил на света според всякакви тестове. Както краш тестове, така и реални катастрофи, включително онзи самоубиец, който реши да се самоубие като убие и семейството си и скочи от 75 м пропаст върху скалите долу и всички оцеляха за щастие и за учудване на спасителите, които не са очаквали, че дори един човек може да е оцелял. А ти си приказвай в какво ВЯРВАШ.
  • #16
    8 rate up comment 14 rate down comment
    Пропов ( преди 10 месеца )
    Сядал съм 3 пъти в Тесла но не съм карал и не съм се возил. Не желая, страх ме е. След няколко минутен оглед открих толкова проблеми в сглобяването , че не бих излязъл на пътя с такъв Франкенщайн. Съответно е очевидно защо сервизите им са претоварени - колите излизат недосглобени и трябва някой да ги довършва. Ама те частите като не пасват добре - проблемите ще се повтарят безкрайно. Не съм против ел. колите, но да не са сглобявани от слепи африканци на тъмно и на бързо.
  • #15
    3 rate up comment 12 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    басимайката, кола без резервна гума не купувам - само тая година гръмнах 2 мишелинки и един Гудиър на моя мерц. без резервна още щях да чакам на пътя сигурно....
  • #14
    6 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Предполагам след време ще купи още една. Където е текло, пак ще тече.