IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Как премахването на няколко бушона прави колата по-проходима

Опитните шофьори прибягват до този трик, когато има риск да затънат

Всеки автомобил разполага с блок предпазители под капака и в салона. Опитните шофьори отдавна са проучили за какви функции отговаря всеки детайл в този „комплект“ и прилагат някои трикове, за които ви разказваме сега.
   
     
бушони
     
       
Всички известни производители обръщат голямо внимание на безопасността на превозните средства. Чисто теоретично, животът на шофьора трябва да стане по-лесен от това, но често се оказва обратното. Вземете например някои от по-съвременните кросоувъри с предно задвижване, които дълго време нямаха бутон за принудително изключване на стабилизиращата система.

В резултат на това тези всъдеходи, макар и с висок просвет, често се оказват безпомощни в кал или сняг. Електрониката "души" колата, затруднявайки придвижването напред към желаната посока. Все още има много такива коли по пътищата. Но предвидливи собственици намериха решение на проблема. Достатъчно е да премахнете един от предпазителите, намиращ се не под капака, а в салона, в областта на лявото коляно на водача.

При някои модели се появяват грешки и започват да мигат различни индикатори на  арматурното табло, но колата, като истинско SUV, може да излезе от трудни пресечени местности. След това обаче ви съветваме да монтирате предпазителя на място му, защото не е безопасно да карате по асфалт така.

Това е ценен опит за собствениците на кросоувъри само с предно предаване. Номерът на необходимия предпазител, разбира се, трябва да се потърси в ръководството за употреба. Останалият принцип на действие е същият.

Много хора деактивират ABS системата по подобен начин. Това се прави, колкото и да е странно, за да се подобри спирачната ефективност отново в пресечена местност. Факт е, че на черен път блокираните колела ви позволяват да спрете по-бързо. Разбира се, скоростта не трябва да е прекомерна и отново излизайки на асвалта, бушонът трябва да се върне на мястото.

 

0 от 500
  • #14
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Пак глупости ( преди 9 месеца )
    И как да го извадя тоя бушон за Абс, аср, есп и т.н, като на същият е вързан и имобилайзера - а си го извадил, а си изгаснал
  • #13
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Няма име ( преди 9 месеца )
    Няма да се чудите кой бушон да махнете.ВСИЧКИ СЕ ВАДЯТ,може да не запали после ама за палене никъде не се пише.мерси
  • #12
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Един там ( преди 9 месеца )
    Тук определено коментират хора без никаква автомобилна култура и елементарни познания и опит в шофирането. Само си помислете защо по състезанията ги няма тези ситеми за които казвате че не може и ще целувате дървета. Толкова технически неграмотни хора не съм вярвал, че има. Я ми кажете защо тогава на някои автомобили можеш да изключваш стабилизиращите системи, асистенти и т.н. Защо според вас пишман шОфери?
  • #11
    9 rate up comment 4 rate down comment
    S80D5 ( преди 9 месеца )
    Имам и един въпрос към автора на статията.Господин Славов имам Волво ФХ12 кой бушон да махна да изчезне скоростоограничителя че разни леки коли много им преча с тия 90км/ч.Трябват Ми поне 130-140 да поддържам.
  • #10
    4 rate up comment 3 rate down comment
    S80D5 ( преди 9 месеца )
    До всички тук коментиращи "експерти".Моля първо научете как и кога работят всички тия системи които коментирате.Тогава ще разберете защо с АВS спирате по 100 м. и защо без АВS целуваме дървета.Имам три леки коли от който едната е Москвич от 1973г и се кара все още активно другите две са 2004 и 2017. При разумна експлоатация не Съм имал проблем с нито една от трите на какъвто и да било терен и и при каквито и да е метеорологични условия.
  • #9
    6 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Баш днес на кален черен път целунах с джипа едно дърво защото нямам ABS и не мога хем да намалявам скоростта, хем да завивам. Т.е. може, но се иска повече опит и бързи реакции и смелост в рамките на част от секундата, където само тренирани хора могат да реагират перфектно. Останалите са големи само на приказки. Иначе електрониката го прави вместо нас, в случай, че не сме автомобилни състезатели, които да тренират заплетени ситуации всеки ден. Така че леко с тъпитe препоръки!
  • #8
    6 rate up comment 4 rate down comment
    До 5 ( преди 9 месеца )
    Е точно, че си имал АБС и вероятно епс за това си се разминал. При описаната ситуация без АБС или друга система за стабилизация и контрол при опит за спиране задните колела изпреварват предните (разпределение на спирачното усилие) и става доста сложо и едва ли щеше да пишеш небивалици.Но да припомним, че: Лади, Жигули, Москвичи и т.н. нямат АБС и др. системи, така че нападайте и купувайте!
  • #7
    18 rate up comment 3 rate down comment
    Любчо ( преди 9 месеца )
    Не абс бе момче, есп е проблема.Как ще караш незнаещите да си изключват абс, мче те ще се изпопребият...
  • #6
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Вие кажете защо след смяна на вентил на климакомпресора не ми работи задният душ на климатика.. w212 4matic 350 benzin
  • #5
    10 rate up comment 7 rate down comment
    До 3 ( преди 9 месеца )
    Ще ти дам пример без да излизам от пътя. Пролет, един ден след първа пролет, а беше валяло сняг, много сняг който естествено веднага започна да се топи и стана киша. Спускам баира на асфалтов път с все още зимните гуми с не повече от 20-30 километра в час и на 100 метра пред мен има завой и започвам да намалявам. Е да ама не. ТАпия abs през цялото време щракаше и 100 метра не ми стигнаха за да намаля и да не тръкна мантинелата. Ако имаше копче за изключване имах достатъчно време да го натисна.