IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Tesla изтегля 1,1 млн коли заради риск от катастрофи

Сервизната акция е за Китай и ще засегне Model S, X, 3 и Y

Китайските власти наредиха на автомобилния производител Tesla да извърши масово изтегляне на своите електрически превозни средства, съобщава Beijing Daily Press. Сервизната кампания ще засегне 1 104 622 автомобила.


Tesla


Това са Model 3 и Model Y, произведени в завода на Tesla в Шанхай, а също така Model X и Model S, внесени от САЩ. Всички те са произведени от 12 януари 2019 г. до 24 април 2023 г. Кампанията по изтеглянето им започва на 29 май.

Причината за сервизната акция е работата на системата за възстановяване на енергията или по-скоро липсата на възможност на водача да избере режим за възстановяване. При него моторът работи като като генератор и връща част от енергията към батерията. Рекуперацията се активира чрез натискане на спирачката и отпускане на педала на газта.

Властите в Китай също така считат за опасност липсата на предупреждения за твърде дълго натискане на педала на газта, което може да се окаже случайно. Коригирането на двете функции ще бъде извършено чрез актуализиране на софтуера, което при Tesla става от разстояние.


0 от 500
  • #133
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Какво те бърка колко е ниска мощността на зарядните? Ако някой твой съсед ще пътува на дълъг път, дали ще му е по-удобно да си остави за цяла нощ автомобила на твоя паркинг за да зарежда на една от твоите 5 зарядни станции пред магазина за 39 стотинки за 30 лв или ще му е по-удобно сутринта при тръгване да се отклони 5 километра от маршрута, за да стигне до бърза зарядна станция, за да се изгуби там 20-30 минути и да му струва 60 лв? За пет зарядни ще плащаш 50 лв месечен наем.
  • #132
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    За баничарката нали самият аз ти препоръчах да си купиш дизелова и да не гледаш дори хибриди към момента, а чак следващата след 10 години да се огледаш и да прецениш дали електрическа си заслужава? Колко пъти ти повторих, да не повтаряш за глупавия rifter от днес а да говорим за след 10 години когато ще си купуваш електрическа баничарка, какви ще са ти критериите при избор и дали пробегът с едно зареждане ще ти е проблем ако е само 500 км, стига 300 от тях да се зареждат за 10 минути?
  • #131
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Турбо ( преди 10 месеца )
    Корекция мощност 7,4 и 22 квт.
  • #130
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Турбо ( преди 10 месеца )
    А добър вечер!Защо реши,че съм от Варна?Верно,Варна е в североизточна България,но аз живея в по малък град.Щях ли да ходя в Гърция на море,ако бях варненец?Щях ли да те питам през коя агенция мога да наема апартамента ти в Слънчев бряг?Информацията за гига чарджър изглежда интересна.Но не са ли много бавни с мощност само 7,4 и 22 квтч?Засега ще заложа на дизелова баничарка.При изравняване на цените и когато се появи е_баничарка с поне 100 квтч батерия,тогава може да помисля.
  • #129
    4 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Всичко за което ти говоря от години едно по едно става реалност, която можеш да видиш и пипнеш. Можеш да си поръчаш безплатна зарядна дори за собствения си гараж, но тогава цената за абонамент от 10 лв на месец става 35 лв , защото ще я ползваш само ти. Дали пък сумата е непосилна? За 10 лв на месец можеш да си изкараш зарядна станция на фасадата на магазина ти и освен да зареждаш собствения си електромобил, да продаваш/подарява ток на клиентите, който спират пред магазина.
  • #128
    4 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    А giga charger с фирма на около месец и до миналата седмица нямаха и работещ сайт, но точно както Тесла, накараха големите да свалят цените и на бързите зарядни станции. Има и едни други мега чарджър. Тези и двете компании осигуряват абсолютно безплатни зарядни станции, като съдействат дори и за осигуряване на партида и им плащаш само месечен абонамент за поддръжка, а тока си го плащаш ти и можеш да го продаваш на когото пожелаеш на каквито си искаш цени през тяхното приложение.
  • #127
    4 rate up comment 2 rate down comment
    До турбоантиелектрик ( преди 10 месеца )
    Тенденцията за която ти говоря си работи по напълно пазарни принципи. Казах ти че цената на тока няма как да бъде висока за дълго време и както виждаш излязох прав както за производителите, така и за зарядните станции. Себестойността на тока от фотоволтаици е под 3 стотинки и продаването на левче инициира свръх печалби, което е като лиценз за печатане на пари и всички се спускат към него да участват. Можеш да идеш на живо да видиш зарядните на giga charger в Хасково на 39 стотинки.
  • #126
    4 rate up comment 5 rate down comment
    Турбо ( преди 10 месеца )
    Проблема е все още в дебелата цена на електромобилите,скъпото зареждане на бърза зарядна и времето за зареждане.Докато не се изравнят няма никакъв смисъл,защото разхода се изравнява като при дизел.Ти си хъркай сладко,аз съм на ОМВ,няма никой зареждам за 2 минути и потеглям.Ти си стой по зарядните щом ти харесва.
  • #125
    4 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Сега погледнах и само в хасково финес charging имат зарядни станции на три локации с по две колонки по 150 kw и всичките са свободни. Утре не вярвам да е нещо различно. А от варна до хасково има още на десетина места по две 150 кв зарядни. Дали има нужда да отварям и да търся и на елдрайв и на другите? Цената навсякъде е 79 стотинки. Гига charger са малко по-бавни, но ако седнеш някъде да хапнеш, са на 39 стотинки. Тоест още днес нямаш проблем, камо ли след 10 години
  • #124
    3 rate up comment 2 rate down comment
    До 122 ( преди 10 месеца )
    Ето ти един кандидат маршрут за 500 км с едно зареждане с някоя Тесла. Прекаране с 90 км в час си постигат и дори задминават пробега който им дават, а утре температурата е перфектна. Тоест ще трябва да до заредиш максимум 40 киловатачаса и то за да стигнеш с остатък спокойно. На 150 киловата станция са под 20 минути. При положение че само шофирането ще ти е 10 часа, дали ще ти е проблем да спреш веднъж за 20 или два пъти по 10 минути?