IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Защо в Сингапур има 30 пъти повече BMW и 5 пъти повече Porsche от Tesla?

Местните жители са готови да платят 66 000 долара за правото да притежават кола, но не и да си купят електромобил

Правителството на Сингапур иска да прекрати продажбата на нови превозни средства с двигатели вътрешно горене до 2030 г., но за са стане това, броят на електрическите автомобили по пътищата в страната трябва да се увеличи значително. През последните 2 години местните власти предлагат бонуси в размер до 34 000 щатски долара за покупка на кола на ток и разширяват мрежата за зареждане, но това не дава очакваните резултати.


Сингапур


Миналата година електромобилите представляват 12% от продажбите на нови автомобили в Сингапур, което е значително увеличение от 4% през 2021 г. Напредък има, но той не е достатъчен – по данни на агенция Reuters, електромобилите представляват едва 1% от всички регистрирани коли в страната. За сравнение, дялът на спортните автомобили с ДВГ е 1,68%.

В Сингапур притежаването на кола е лукс, запазен за онези, които са готови да платят висока цена. За да може човек да получи сертификат за притежание и управление на автомобил в страната за 10 години, той трябва да участва в наддаване и да плати огромна сума. За малка кола в момента тя достига около 66 000 долара.


Сингапур BMW


В същото време обаче в държавата с население от 5,6 милиона души живеят някои от най-богатите хора на света, като прогнозите са, че до 2030 г. около 13% от сингапурците ще станат милионери. По този показател Сингапур превъзхожда всички останали държави, затова и не е изненадващо, че впечатляващите цени и разходите за притежание на автомобили не са спрели местните да купуват все по-голям брой луксозни превозни средства.

Всъщност продажбите на Ferrari в страната са скочили с 67% през последното десетилетие, докато продажбите на Lamborghini са се увеличили с 38%. Освен това в страната има 5 пъти повече Porsche, 27 пъти повече BMW и близо 40 пъти повече Mercedes по пътищата на страната, отколкото Tesla и почти десет пъти повече от броя на колите на BYD.


Сингапур Porsche


Луксозните марки биха могли да се възползват максимално от това търсене в ерата на електрически автомобили. Според управляващият директор на Audi Singapore - Маркус Шустер, очакванията са, че електромобилите ще представляват по-голямата част от продажбите на нови автомобили до 2025 или 2026 г., отчасти благодарение на нови модели като Audi Q8 e-tron и Q4 e-tron.

Шустер също вярва, че планът на правителството за изграждане на 60 000 точки за зареждане до 2030 г. ще изиграе ключова роля в убеждаването на сингапурците да купуват електромобили. В момента в страната има само 1600 точки.


Audi e-Tron


В същото време обаче нелуксозните марки ще трябва да се борят много здраво, за да стъпят стабилно на местния пазар. По-рано тази година Hyundai пусна 100 бройки от ограничената серия "Made in Singapore" версия на Ioniq 5, но успя да продаде само половината от тях.


0 от 500
  • #12
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Гост ( преди 1 година )
    Мислех че си продавал краставици на китайците.
  • #11
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Гост ( преди 1 година )
    Теслю стана архитект.
  • #10
    3 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    До 8 и 9: Достатъчни са бай *** в другите форуми, че и тук! Ако не си съгласен, кажи защо!? Или, ако имаш повече информация, сподели я! И не съм мил кенефите, а съм работил като архитект. Това достатъчно ли е да стопли твоята жалка душичка? Как е възможно, токова да е т***п българина, че да си помисли, че има българи там, които мият *** или паркират коли!? Знаеш ли как се вземаше виза, с договор и много трудно, а сега е на границата на невъзможното. Прислужниците и подобн са с друг стату
  • #9
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Бензинчо ( преди 1 година )
    До7.Кенефите ли чисти там?
  • #8
    1 rate up comment 3 rate down comment
    Гост ( преди 1 година )
    До 7.Пак си спал отгънат,с пръсти в контакта и си сънувал Сингапур.
  • #7
    6 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    В Сингапур има 1 млн. лиценза, които се разиграват основно на борсата. Цената само за един и същи модел може да варира 10-20 х.дол. само в рамките на седмица. Живях много време там и спокойно мога да кажа, че нямате нужда от кола. Градския транспорт е перфектен. Такситата са супер евтини от гледна точка на заплатите. Купуват си коли, защото, както казват те: И ние душа носим! Интересен остров и държава е, но е гъчканица и скука! Тъй де, мое мнение.
  • #6
    2 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    "Миналата година електромобилите представляват 12% от продажбите на нови автомобили в Сингапур, което е значително увеличение от 4% през 2021 г. Напредък има, но той не е достатъчен" Погледнато от тази гледна точка заглавието спокойно можеше да е, през 2022 продажбите са 300% от продажбите година по-рано. Което въобще не е малък ръст, защото ако се запази тази година ще са 48% пазарен дял. Пак жалък опит за стъкмистика и налагане на внушения за недостатъчен напредък при три пъти увеличение
  • #5
    8 rate up comment 2 rate down comment
    Гост ( преди 1 година )
    Дори с бонус от държавата не купуват Тесла.Браво, усетили са се навреме.
  • #4
    1 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    "Освен това в страната има 5 пъти повече Porsche, 27 пъти повече BMW и близо 40 пъти повече Mercedes по пътищата на страната, отколкото Tesla и почти десет пъти повече от броя на колите на BYD." Ето типичен пример за стъкмистика за да се напишат гръмки заглавия. По същата логика можеше да напишат, че в Сингапур няма ръждаемост, защото родените преди 2017 година са 15 пъти по-малко от родените след 2017 година. 2017 започна масовото производство на тесла и то с фалстарт. На практика през 2018
  • #3
    3 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Много тъпо заглавие при положение, че като цяло по-света сигурно БМВтата са поне 20 пъти повече просто защото бройките на Тесла преди 2018г са много ниски и до тогава продаваха само еквивалентите на 6та серия и Х6 а специално в Сингапур пък са от съвсем скоро..