IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

В Китай се чудят какво да правят с 3,4 млн нови коли

Складовете на дилърите са препълнени, а продажбите спадат

Със сериозен проблем се сблъскаха производителите на автомобили в Китай. След като държавата ги подпомагаше в трудния за автомобилния сектор период, те произведоха по-голям брой превозни средства от планираното.


Китайски коли


В същото време обаче търсенето от страна на клиентите намаля с цели 37% през последните 6 месеца. Спадът на продажбите се дължи основно на факта, че властите спряха държавните субсидии и данъчни стимули при покупката на нова кола. Така складовете на търговците се препълниха с произведени автомобили и това се оказва сериозен проблем.

Ситуацията допълнително се усложнява и от факта, че през юли Китай спира да регистрира нови коли, които не отговарят на националния екологичен стандарт 6B. Това е местният аналог на европейското Евро-7, като част от вече произведените автомобили не отговарят на него.


Китайски коли


Според информациите, дилърите на повечето производители на автомобили разполагат с достатъчно запаси, за да издържат два месеца без нови доставки. В резултат на това обаче се стигна до тежка ценова конфронтация между различните компании и дъмпингът на цените стана нещо обичайно.

Складовите обеми на търговците в момента достигат 3,4 млн автомобила, като част от тях се складират под открито небе. И едно влошаване на метеорологичните условия със сигурност ще нанесе щети на колите и съответно на техните производители.


0 от 500
  • #12
    25 rate up comment 4 rate down comment
    Мемфис ( преди 11 месеца )
    А бе петре, за пореден път демонстрираш тъпотата си! Къде в момента произвеждат коли по стандарт Euro 7? Кой ти плаща заплата в този руски сайт вече толкова години! Не знам калинка ли си, бръмбар ли си!?!??
  • #11
    17 rate up comment 6 rate down comment
    до долния ( преди 11 месеца )
    Сори мен ама да сравняваш 20 годишно бмв с чисто нов автомобил не е коректно.Кажи кой продава дори и Дачия и Ситроен ц3 кола за под 20 бона айде дори под 25 бона.Какво е60 бълнуваш това е умрел кон
  • #10
    18 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 11 месеца )
    е хайде де - да падат цените и да ги дават насам :) откога чакаме такова нещо.
  • #9
    33 rate up comment 2 rate down comment
    Как кво бе!? ( преди 11 месеца )
    Идват в БГ-то, събират неколкото милиона трошляци дето се въргалят по улиците, ползват ги за скрап и суровини и ни дават залежалите си, но нови коли!
  • #8
    26 rate up comment 8 rate down comment
    Така е ( преди 11 месеца )
    Това е вследствие на стратегията - да бъде залят Европейския пазар от нови корейски и китайски автомобили и да се измести хегемонията на европейските автопроизводители. Добре де, ама дилърите в Европа вдигнаха цените по един куп причини и в момента един Хавал H6 в България надхвърля 60,000 лв., а един Хюндай Тусон или Киа Спортидж надхвърлят 70,000 лв. това са егати цените. На старо едно БМВ Е60 в добро състояние е над 15,000 лв. И така в лакомията си се самоизядоха, сега да си ги продават!
  • #7
    10 rate up comment 6 rate down comment
    ( преди 11 месеца )
    Да ми дадът една тогава.
  • #6
    17 rate up comment 12 rate down comment
    анонимен ( преди 11 месеца )
    Дали пък Илон Мъск не прецака китайците, като ги накара от производство на загуба да минат на производство на още по-голяма загуба, докато тесла продължава да има сравнително голяма печалба от произведен автомобил и да увеличава продажбите си, като си запази общата печалба, защото е намалил надценката но също така е увеличил оборота?
  • #5
    6 rate up comment 9 rate down comment
    До 4 ( преди 11 месеца )
    Защо все така ви е трудно да правите причинно следствена връзка? По изключение се опитай да помислиш, колкото и да ти е трудно. Да започнем от ситуацията от края на миналата година, когато тесла работеше на огромна печалба, не виждана в автомобилната промишленост, но въпреки това продаваше повече автомобили от китайците, които още тогава работеха на загуба. И понеже удвои производствения капацитет, тесла не можеше да продава всичко произведено и си намали печалбите и цените. Кой е прецакания?
  • #4
    21 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 11 месеца )
    Ще понамалят цените,ще увеличат експорта,не ги мислете китайците са умни дори са готови да работят на загуба само да прецакат Илон/Тесла ;)
  • #3
    33 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 11 месеца )
    Една малка тайна, навсякъде е така, със слънчогледа, зърното и всичко което беше скъпо, казва беше защото се очаква да се сринат цените които са спекулативно умножени.