IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Проучване доказва, че батериите на електромобила не са проблем

При едва 1,5% от над 15 000 превозни средства се е наложила замяна

Притесненията за живота на батерията отлагат решението ви за покупка на електрическа кола? Оказва се, че това не е никакъв проблем. Поне това сочат резултатите от проучване на компанията Recurrent Auto.


батерии


Резултатите сочат, че като цяло батериите се сменят рядко, като при повечето устройства това става по гаранция. Експертите са установили, че от общо 15 000 електрически превозни средства само 1,5% са сменили батериите си. Изключват се масовите сервизни акции, като тази, която засегна Chevy Bolt (2017-2019 година).

Изследването установява също, че повече замени на батериите са станали, докато колата все още е в гаранция. И ако при стандартен производител на автомобили тя е 3 или 5 години, при електромобилите тя е 8 години, като някои компании предлагат дори повече.


батерия


Друго важно откритие на експертите от Recurrent Auto е, че разграждането на батерията не е линейно. Едно електрическо превозно средство може да изпита забележимо намаляване на електрическия пробег през първите 32 000 км, но след това нещата се стабилизират и той си остава същият в продължение на няколко години.

Идеята на изследването на Recurrent Auto е да осигуря по-голяма доверие в електрическите превозни средства, което ще доведе и до ускоряване на приемането им от потребителите. Експертите от компанията все пак се застраховат, като посочват, че съобщените резултати не са 100% надеждни, тъй като секторът на електромобили все още е много млад и няма пълна картина за живота на батерията за дълъг период. Също така не е ясно как се отразява бързото зареждане с постоянен ток върху здравето на самата батерия.


0 от 500
  • #22
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Шваба за смях ( преди 1 година )
    "Бас държа че това е поредната пропагандна партенка / фейк-нюз. Я дай оригинален линк къде си го прочел това че да се посмея на глупостта ти.." защо така искаш да се смееш на моята глупост? Да не ти омръзна да се смеем на твоите глупости? Заглавието е "Изследване: Батерията на Tesla изкарва 3.5 милиона километра" достатъчно красноречиво ли е?
  • #21
    2 rate up comment 1 rate down comment
    До 14 ( преди 1 година )
    "Един от големите "енергоразпределители" си направи станции, дето искаха по 99 стотинки на кв/ч, като зареждат само с 20 квч ... Демек, може да се наложи, да чакаш 2-3 часа." Както са казали хората, за всеки влак си има пътници и като има балами ще има и тарикати. Такива като тебе ще се възползват от офертата, а други, който могат да си правят сметката, ще отидат на елдрайв или финес и ще зареждат с 200 kw за 85 ст.и ще заредят за 12-18 минути същия пробег, но 15% по-евтино и 1000% по-бързо.
  • #20
    2 rate up comment 2 rate down comment
    До 16 ( преди 1 година )
    "Абе всичко беше добре, докато не видях как магазинчето от 800 лева, тока му излетя на 3000-3500 ..."Ами нормално като цената за киловатчас редовно минаваше лев за киловатчас. Само че колко ще ти е този месец сметката, след като в неделя цената беше под стотинка за киловатчас, а понеделник и вторник по цял ден беше под две стотинки за киловатчас? Колко ти беше сметката за последния месец? Хайде като казвате а кажете и б?
  • #19
    2 rate up comment 2 rate down comment
    До чичо фичето ( преди 1 година )
    Има един пич, който измина едно цяло и шест милиона километра с две батерии, като втората която му монтираха не беше нова, а ремонтирана и мина с нея последния милион километри и още се движи с приличен пробег. Можеш ли да минеш човека че е ползвал предимно безплатните бързи зарядни станции, вместо да плаща за ток в къщи? И това са най-старите и проблемни батерии, които изкарват милион километра на бързи зарядни станции. Колко ли щеше да изкара, ако я беше зареждал само вкъщи?
  • #18
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Ако нямаш гараж към момента няма файда от електричката. И дори тогава е желателно да караш повечко, за да излезе сметката.
  • #17
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Chicho_Ficho ( преди 1 година )
    Доста "неумна" статия. Това, което влияе най-много на живота на батерията е как я зареждаш. Ако бичиш само на fast charge ще скапеш батерията много по-бързо, отколкото ако я зареждаш бавно със слаба мошност. Така, че като купувате електромобил на старо просто трябва да направите една проверка на история на зареждане, колата може да е на 200К и батерията да е слънце, а може и да е на 100К и батерията да е толкова "уморена", че да не си залужава.
  • #16
    6 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Абе всичко беше добре, докато не видях как магазинчето от 800 лева, тока му излетя на 3000-3500 ...
  • #15
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    "И не забравяй че старата батерия няма да е за изхвърляне а и за нея можеш да вземеш пари " - Къде! Къде мога да си отида с колата, да им кажа - вземет ми старата батерия, дайте ми пари и ми сложете нова? И клко пари ще взема за една батерия?
  • #14
    5 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Един от големите "енергоразпределители" си направи станции, дето искаха по 99 стотинки на кв/ч, като зареждат само с 20 квч ... Демек, може да се наложи, да чакаш 2-3 часа. И псоел видаш, че сле 15-тата минута, започват да чарджат и за престой! Ми то то аз все ендо карам някой 10.5 литра камион бе ...
  • #13
    2 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    "И ако при стандартен производител на автомобили тя е 3 или 5 години, при електромобилите тя е 8 години, като някои компании предлагат дори повече." Само дето не знам, колко километри ще дават за бъдеще. Отначало ги даваха така, защото повечето си гледаха колите,като писано яйце. Ама сега влизат в реалния свят ....