IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Производството на батерии на бъдещето ще започне в Европа

Благодарение на своя ултратънък дизайн, те ще да отговорят на най-високите изисквания за обем

Blue Solutions и Bluebus, дъщерни дружества на Bollore Group, и Forsee Power подписаха два меморандума за сътрудничество. Целта е да стартират два нови съвместни проекта - да започнат разработването на твърдотелни батерии във Франция, както и да интегрират най-новите литиево-йонни батерийни системи в моделната гама на 6- и 12-метрови електрически автобуси.


батерии


Партньорите са твърдо убедени, че новата твърдотелна батерия ще се появи на пазара през 2026 година. Наричат я батерията на бъдещето. Blue Solutions произвежда твърдотелни батерии от 2011 година, а Forsee Power е специализирана в интелигентни батерийни системи, проектира и произвежда литиево-йонни батерии с висока добавена стойност за леки превозни средства.

Новото поколение батерийни клетки (GEN4), според Blue Solutions и Forsee Power, ще може да поддържа капацитета си през целия си експлоатационен живот и ще отговаря на точните изисквания на операторите и производителите за скорост на зареждане, издръжливост и безопасност.

Благодарение на своя ултратънък дизайн, батериите ще могат да отговорят на най-високите изисквания за обем. Пуснатата през 2022 г. акумулаторна система ZEN PLUS ще се използва в 12-метровия автобус Bluebus. ZEN PLUS се състои от 28-32 модула с капацитет от 74 до 84 kWh.

Проектирани за всякакъв климат, литиево-йонните клетки NMC с ефективна система за управление на температурата, според производителя, осигуряват 5000 цикъла за системите ZEN SLIM и ZEN PLUS.

Производствените съоръжения на Blue Solutions и Bluebus са разположени в Hergé-Haberique в Бретан, на обща площ от 20 000 квадратни метра. Forsee Power наема 350 души във Франция, включително около 200 в Chasnay-du-Poit, където ще се произвеждат батерийните системи за Bluebus.


0 от 500
  • #12
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 11 месеца )
    До 10,ами то водорода е по-близък и по-лесно да се изгради мрежа или използва сегашната от бензиностанции за зареждане с водород.Въпроса е,че получаването на водорода се получава от газа,а в света се знае кой е най-големия износител и притежател на неизчерпаеми в близките над 200 години находища с газ.Да не говорим,че същия този газ е необходим за производството на лед елементи и ред други материали необходими в новия прогрес на човечеството. Та и за двете е все необходим този източник.
  • #11
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 11 месеца )
    #7 като си започнал на политика да обиждаш,да ти кажа да се открие производство във държава в западнала гейропа ще е прецедент,защото няма евтина работна ръка,а също и грамотни хора които да работят.А за Франция която е пред гражданска война звучи нон сенс Същото се отнася и за разпадаща се Германия,която от матор се превърна в пробито бутало от матор.Това величаене на запада продажници ви играе много лоша игра и нищо не сте научили от ПСВ и ВСВ и тогава са били такива като вас.
  • #10
    5 rate up comment 0 rate down comment
    До 8 ( преди 11 месеца )
    Нещата с Тойота се развиха интересно. Уволниха баш шефа под натиска на инвеститорите, които виждат, че компанията изостава титанично технологично. Дойде новият и обеща много ел.мобили. 1 месец по-късно обърна палачинката и каза, че ще залага на водород. Какви може да са причините? Първа възможност - да са му подшушнали, че не е правилно Япония да става зависима от китайски батерии. Втората е, че бързо е установил, че няма откъде да вземе батерии в близките 10 г и единственият му изход е водород.
  • #9
    2 rate up comment 2 rate down comment
    До 8 ( преди 11 месеца )
    За всеки трезво мислещ е напълно ясно че при наличието на сегашните технологии на батериите водорода напълно се обезсмисля за леките автомобили. А toyota се е вкопчила в него точно защото е хвърлила десетки милиарди които нямат избиване, а има 200 милиарда дългове. Как мислиш дали ще ги увеличи или ще ги намали с производство на водородни автомобили? Аз залагам на първото. А който залага на краткосрочни печалби губи. За пример toyota и тесла. Тесла не печелише първите 10 години, но продължи!
  • #8
    0 rate up comment 6 rate down comment
    Sameman ( преди 11 месеца )
    Нови технологии за батерии има напълно завършени. Но никой няма да започне производството им, докато не си избият вложенията в сегашните разработки. Просото е. Бизнес.Интересна новина от тези дни е, че от Тойота са заявили, ще се фокусират основно върху водородните си автомобили, вкл. експанзия на зарядни клетки по сходен модел на Тесла. Хюндай въпреки успехите си с електрички, също напъват в тази посока.
  • #7
    11 rate up comment 3 rate down comment
    до 5 ( преди 11 месеца )
    Знаеш ли още какво няма гасене? Повсеместна простотия на копейколюбеца.
  • #6
    9 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 11 месеца )
    В технологиите революции няма - има само упорита работа и постепен напредък. Когато се измисли чисто нова технология, винаги е съпътствана от редица проблеми и висока цена, което възпрепятства лавинообразното и разпространение. Така че минтирито и други полу-идЕоти, които си мислят, че ще дойде Тойотка и ще убие всички други (само защото им е любимата марка по някакви извратени причини), могат да отидат да пият една чаша студена вода.
  • #5
    2 rate up comment 3 rate down comment
    брр ( преди 11 месеца )
    това като се запали няма гасене..
  • #4
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Ш'Менти тинти ( преди 11 месеца )
    Тинтири, веднъж и аз да съм съгласен с тебе. Едно време ни проглушаваха ушите и с графенови батерии, но и от този храст не изскочи заек. Важното е че все пак се работи по нови технологии и се от някой храст ще изскочи заека. Мисля че Тесла са напипали правилната технология, която да е възможна за евтино масово производство, въпреки че очевидно и те имат проблеми с мащаба, защото се мотат вече две години с масовото производство. Очевидно не е достатъчно само да имаш работеща технология.
  • #3
    3 rate up comment 8 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 11 месеца )
    Ако всеки път когато се почви революция или нови мощност за батерии ми даваха по 5 лева щях да съм вече милионер