IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Toyota Prius получи специален режим за почивка на шофьора

Същата опция се предлага и за моделите RAV4 Prime и Lexus NX 450h+

Хибридният лифтбек Toyota Prius получи режим за почивка на шофьора, който трябва да разреши един от основните недостатъци на електрифицираните средства. Това е дългото зареждане, което дори при най-модерните технически решения в конструкцията на батерията и най-мощната зарядна станция може да отнеме няколко часа.


Toyota Prius


За да се възползва максимално от това време, Toyota добавя специален режим към своите хибриди - той ви позволява едновременно да зареждате батерията и да използвате бордовите системи на автомобила. Функцията My Room Mode може да се активира чрез свързване на автомобила към терминала за зареждане.

Режимът позволява едновременно да се попълва енергийния резерв в батерията и да се използва климатичните и мултимедийните системи. Toyota подчертава, че новата опция дава възможност за удобно прекарване на времето, докато батерията се зарежда и позволява превръщането на хибридния автомобил в мобилен офис за дистанционна работа.

В предишното поколение Toyota Prius зареждането беше възможно само когато бордовата електроника беше изключена. С новите функции Prius PHEV ще позволи на собственика да си почине удобно или да работи, докато автомобилът зарежда. Ако батерията се изтощи по-бързо, отколкото може да бъде презаредена, системата ще уведоми водача и ще даде препоръки за оптимизиране на консумацията на енергия.

Задвижващата система на Toyota Prius PHEV включва 2,0-литров бензинов двигател и електрически мотор, които развиват общо 223 к.с. Капацитетът на батерията е 13,6 кВт/ч. С едно зареждане на батерията такъв лифтбек изминава до 87 км само на ток, което е с 50% повече от предшественика. Средният разход на гориво е 3,3-3,8 литра на 100 км.

0 от 500
  • #47
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    А да коментираме ли че надеждният ти и дълговечен електромобил не може да зарежда при температури под нула градуса? Наистина много надежден транспорт и го очакват огромни продажби които ще изпреварят тесла, защото клиентите ще са абсолютно сигурни че след 30 години пак няма да могат да зареждат при нула градуса. Да ти напомня ли че животът на батерията не се мери в години а в цикли? Дори при еднакво качество на батериите, а те не са, два пъти по-малък пробег означава два пъти по-малък живот.
  • #46
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Ти сериозен ли си? Можеш ли да наречеш електромобила на toyota истински, практичен или да му дадеш каквото и да е положително определение в сравнение с който и да е друг електромобил на пазара? Да ти напомня ли, че по подразбиране ако един електромобил на tesla изминава 50% повече пробег отколкото е настоящия пробег на toyota и зарежда само пет пъти по-бързо от toyota, то вече батерията му е станала за смяна и се сменя напълно безплатно по гаранция. 20-годишна тесла ще е по-добра от тази toyota.
  • #45
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Ех, колко глупостите си изписал.. Автомобил който след 10 години е за скрап не е "ИСТИНСКИ", а НЕДОРАЗУМЕНИЕ. Ако Тойота пуснат такъв, това ще е самоубийство за тях, които десетилетия са градили репутация на надеждност и дълговечност. Не знам защо ви е трудно да проумеете този елементарен факт с празните електрофилски куфелници..
  • #44
    2 rate up comment 0 rate down comment
    До 37 ( преди 1 година )
    И понеже не говоря само празни приказки като вас без грам съдържание, пак ще дам пример с изминаването на 1000 км. Хибридна kia ceed ги изминава за 9:25 часа , с две зареждания и 25 минутен обяд с 61 литра плюс ток. 4 модела на Тесла изминават разстоянието за по-кратко време, между между 9:05 и 9:20 часа с разход между 186 и 255 kWh, като mercedes EQS го минава за 9:00 ч с 220kWh, а toyota bz4x за 14:25ч с 302kWh. Хайде стига празни приказки а да коментираме цифри и факти, а?
  • #43
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Сега разбираш ли защо при продажбите на електромобил toyota безплатен бензинов автомобил? Защото очевидно електромобила за нищо не става, а по твоята логика трябва да си купиш и един хибрид и да ги ползваш в зависимост от това накъде си тръгнал. Но ако не си кон с капаци и не държиш да караш toyota, спокойно можеш да си купиш един единствен ИСТИНСКИ автомобил на ток, който да замени трите ти автомобила и да ти върши по-добра работа .
  • #42
    1 rate up comment 0 rate down comment
    До 37 ( преди 1 година )
    Ако говориш за гамата на toyota е точно така - електромобилите им стават за градско и за нищо друго, предвид изключително бавното зареждане. А дори и за градско не стават при отрицателни температури защото отказват да зареждат. Ако караш смесено, но повече градско, плъгин хибрид, за който трябват 10 пъти повече зарядни станции отколкото за електромобили, защото трябва да го зареждаш всеки ден. А за дълго ти трябва трети автомобил, защото хибридът харчи повече на дълго.
  • #41
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Я да видим какво постигна toyota за същото това време? Тогава произвеждаше 10 милиона годишно, сега също произвежда 10 милиона годишно - пълен застой. При toyota prius обаче има огромни подобрения за последните 10 години. Вече имаш екстрата да си пуснеш радиото по време на зареждане, което според статията е много специална функция, която очевидно е свръх висока технология непостижима за останалите производители.
  • #40
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Иначе си напълно прав, че първите тесли модел s бяха пародия на електромобил, защото имаха доста детски болести по задвижването както при двигателите, така и при батериите, защото тази фирма никога не беше произвеждала автомобили и целият и опит по онова време са били 30 хиляди автомобила за цялото 10-годишно съществуване на фирмата. А днес девет години по-късно, от тези проблеми няма и помен, а компанията произвежда по над 30 000 на седмица, а не за 10 години. Какво ли ще е след още 10 год.?
  • #39
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    А двете сесии бързо зареждане за 24 часа са по-скоро някакво оправдание пред клиентите за това че батерията ще зарежда с колкото си иска без да има никаква логика и последователност за да знаеш как да я подготвиш за бързо зареждане. При изминаването на 1 000 км знаеха за това ограничение но така или иначе не можаха да накарат автомобила да зарежда бързо дори първите два пъти. А накрая когато ограничението трябваше да е най-голямо, зареди най-бързо СЛЕД изминаването на 1000 километра.
  • #38
    1 rate up comment 0 rate down comment
    До 36 ( преди 1 година )
    Пълни глупости си написал. Няма автомобил който да е проектиран и ограничен за градско ползване. От toyota толкова си могат. Иначе ако беше само за градско нямаше да му слагат голяма батерия, а щяха да му сложат малка колкото за из града и ако е практичен автомобил щяха да направят зареждането бързо. Проблемът обаче не е защото не могат или не искат, проблемът е защото зорлем почнаха да правят електромобили и са абсолютно неподготвени, затова нямат подходящи батерии, позволяващи бързо зареждане