IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Toyota Prius получи специален режим за почивка на шофьора

Същата опция се предлага и за моделите RAV4 Prime и Lexus NX 450h+

Хибридният лифтбек Toyota Prius получи режим за почивка на шофьора, който трябва да разреши един от основните недостатъци на електрифицираните средства. Това е дългото зареждане, което дори при най-модерните технически решения в конструкцията на батерията и най-мощната зарядна станция може да отнеме няколко часа.


Toyota Prius


За да се възползва максимално от това време, Toyota добавя специален режим към своите хибриди - той ви позволява едновременно да зареждате батерията и да използвате бордовите системи на автомобила. Функцията My Room Mode може да се активира чрез свързване на автомобила към терминала за зареждане.

Режимът позволява едновременно да се попълва енергийния резерв в батерията и да се използва климатичните и мултимедийните системи. Toyota подчертава, че новата опция дава възможност за удобно прекарване на времето, докато батерията се зарежда и позволява превръщането на хибридния автомобил в мобилен офис за дистанционна работа.

В предишното поколение Toyota Prius зареждането беше възможно само когато бордовата електроника беше изключена. С новите функции Prius PHEV ще позволи на собственика да си почине удобно или да работи, докато автомобилът зарежда. Ако батерията се изтощи по-бързо, отколкото може да бъде презаредена, системата ще уведоми водача и ще даде препоръки за оптимизиране на консумацията на енергия.

Задвижващата система на Toyota Prius PHEV включва 2,0-литров бензинов двигател и електрически мотор, които развиват общо 223 к.с. Капацитетът на батерията е 13,6 кВт/ч. С едно зареждане на батерията такъв лифтбек изминава до 87 км само на ток, което е с 50% повече от предшественика. Средният разход на гориво е 3,3-3,8 литра на 100 км.

0 от 500
  • #27
    0 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    До 13: Който иска да кара по 1000км, си взема RAV4 Plugin и ги минава за 8 часа. А това че компютъра на Тесла показва по-малко кВтч за км не прави Тесла по-ефективни, прави ги само по-големи лъжци. Компютъра на bZ4X показва разхода с включени загуби при зареждане, т.е. енергията минала през електромера, която е реално използваната.
  • #26
    3 rate up comment 0 rate down comment
    До 24 ( преди 1 година )
    Не знам за него дали е простоват, но ти със сигурност си, защото е повече от очевидно че не знаеш английски, но поне един google преводач да беше ползвал, за да видиш че в toyota merry се използват части от хибридните им технологии - батерията и електродвигателите които се използват от хибридите им, но toyota mirai НЕ е хибрид. Това е като да вземеш волана на тесла, да го монтираш на някоя жигула и да кажеш че караш електромобил защото има части от Тесла, а тя е електромобил.
  • #25
    0 rate up comment 3 rate down comment
    До 20 ( преди 1 година )
    Интересно! Доста са напреднали водородните технологии а аз ги бях отписал. Щом вече изминават 1000 км с едно зареждане за пет минути съм готов да си купя такъв автомобил. Кой е този модел и къде мога да го зареждам в България? Колко ще ми струва зареждането и колко струва самия водороден автомобил? Оправиха ли им водородните клетки, че доколкото си спомням изкарваха едва 200 хиляди километра преди да е нужна смяната им. Водородните бутилки все още ли се сменятна всеки пет години или вече не
  • #24
    0 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Ти не се притеснявай за зареждането, преди нямаше една станция за зареждане на ел.автомобили. А знаеш ли как се прозвежда електричеството,с което зареждаш ел.автомобила? Дали е ВЕИ? Както и да е. Същото се отнася и за производството на водорода. И двете технологии ги подкрепям.
  • #23
    1 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Ти си доста простоват момче. И си мислиш,че те обиждам. Не,просто с теб диалог не става. Точно водороден хибрид е колата, поне така я водеха преди.The Mirai uses the Toyota Fuel Cell System (TFCS), which features both fuel cell technology and hybrid technologyToyota's latest generation hybrid components were used extensively in the fuel cell powertrain, including the electric motor, power control and main battery.
  • #22
    1 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Ти май си функционално неграмотен, щом продължаваш да не можеш да разбереш какво съм написал в текста, гледаш букви, думи, но смисълът не разбираш.Никъде не съм казал,че цикъл на Аткинсън е високотехнологичен, високотехнологично е техническото решени на хибридите - от една страна високотехнологичен бензинов мотор с цикъл на Аткинсън, но с много други високотехнологични технически подобрения и резултат най-висок КПД в света. Мощен двигател всеки може да направи, но ефективен не всеки.
  • #21
    2 rate up comment 1 rate down comment
    до 17 ( преди 1 година )
    Селлското бавноразвиващо, в опитът си да изглежда по-учено, измисли нов термин: водороден хибрид.
  • #20
    1 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Споменах за технологично лидерство при водородните хибриди. Тоест технологична бездна дели Тойота от Тесла при водородните автомобилни технологии. Те нямат ама нищо общо с ДВГ от 100 години просто защото нямат двигател,а ел.мотори,които обаче получават електричество самостойно,автономно от водород,а не елктричество от контакта. Тоест зарежда за няколко минути и минава 1000 км. пробег без никакви вредни емисии както ел.автомобил.
  • #19
    3 rate up comment 2 rate down comment
    до 15 ( преди 1 година )
    Миличко детенце, цикълът на Аткинсън е измислен, за да опрости двигателя за сметка на редица важни ограничения като ниска специфична мощност и ограничен диапазон обороти. Да твърдиш, че е високотехнологичен, е все едно да твърдиш, че имаш акъл - диаметрално противоположно е на истината. Неимеверно по-трудно и високотехнологично е да се направи мощен двигател, който има използваем въртящ момент на всички обороти и висока ефективност при тях - нещо, което Тойотка така и не можа да постигне.
  • #18
    3 rate up comment 1 rate down comment
    До 17 ( преди 1 година )
    То и nokia бяха технологичен лидер при телефоните с копчета но къде са сега? Технологичен лидер при производството на автомобили и то не по мое мнение а по мнението на шефовете на всички автомобилни компании е Тесла. Обърни внимание че говоря за автомобили, а не електромобили. Ако останалите все още не знаят как да произведат електромобил на печалба и в достатъчно големи мащаби, а печелят основно от това което си знаят от 100 години - производството на ДВГ, то Тесла печели повече от тях.