IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Шефът на Renault: Никой в Европа не работи върху нови ДВГ!

Всички пари отиват за електромобили и водородно задвижване, категоричен е Лука де Мео

Дори и да бъде приета, забраната за продажба на нови автомобили, задвижвани от двигатели с вътрешно горене, няма да влезе в сила в Европейския съюз до 2035 г. Много компании обаче вече обявиха планове да преминат изцяло на електрическо задвижване доста преди средата на следващото десетилетие. Jaguar ще се сбогува с ДВГ още през 2025 г., а Renault, Volvo, Ford of Europe, Bentley и Rolls-Royce ще последват примера до 2030 г.


Renault


След седем години повечето (ако не всички) марки на концерна Stellantis ще се откажат от бензиновите и дизеловите двигатели. Audi ще пусне само електрически автомобили от 2026 г. и възнамерява да прекрати производството на модели с ДВГ до 2033 г. Големите конкуренти BMW и Mercedes се ангажират да преминат само към EV (електрически превозни средства) дори преди 2030 г., ако това стане задължително на определени пазари в ЕС.

Volkswagen, Skoda и Cupra/SEAT изразиха желанието си да преминат към електрическо портфолио, като пуснат много модели с нулеви емисии през следващите години. Извън европейските брандове Kia и Hyundai ще продават само електрически автомобили от 2035 г. на Стария континент, а пет години преди това същото ще направи луксозната марка Genesis.

На фона на всичко едва ли е толкова шокиращо изявлението на главния изпълнителен директор на Renault – Лука де Мео, според когото производителите на автомобили очевидно са се отдалечили от разработването на нови двигатели с вътрешно горене от нулата.

„Не мисля, че в Европа има някой, който да разработва напълно нов двигател. Никой не разработва от нулата нови двигатели с вътрешно горене в Европа. Всички пари отиват за електрическа или водородна технология“, коментира Де Мео в интервю за вестник Politico.

Някои от наличните днес двигатели с вътрешно горене ще бъдат спрени от производство през следващите години, докато останалите ще трябва да бъдат актуализирани, за да отговарят на изискванията на Eвро 7. Разбира се, дизелите и бензиновите двигатели с голям работен обем са най-уязвими и първи ще изчезнат. Bugatti постепенно премахва W16, докато V12 вече се намира само в някои модели на пазара. V10 също изживява последните си дни, като като се има предвид, че Audi убива R8, а Lamborghini планира наследник на Huracan с по-малка хибридна настройка.

Има искрица надежда, че ДВГ няма да бъде премахнат напълно, тъй като синтетичните горива могат да се превърнат в алтернатива на електромобилите, захранвани с батерии и водород. Доклад, публикуван от Reuters по-рано тази седмица, твърди, че Европейската комисия изготвя план, който да позволи на автомобилните производители да продават нови автомобили с двигатели с вътрешно горене, работещи със синтетични горива (e-Fuels) след 2035 г.

Според Лука де Мео „тези горива са един вид нишово решение, което все пак представлява някаква възможнонст“. Ръководителят на Renault Group допълни, че тяхното производство трябва да се увеличи значително, за да могат да бъдат използвани, а също така трябва да се изгради и верига за тяхната доставка.


0 от 500