IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Шефът на Renault: Никой в Европа не работи върху нови ДВГ!

Всички пари отиват за електромобили и водородно задвижване, категоричен е Лука де Мео

Дори и да бъде приета, забраната за продажба на нови автомобили, задвижвани от двигатели с вътрешно горене, няма да влезе в сила в Европейския съюз до 2035 г. Много компании обаче вече обявиха планове да преминат изцяло на електрическо задвижване доста преди средата на следващото десетилетие. Jaguar ще се сбогува с ДВГ още през 2025 г., а Renault, Volvo, Ford of Europe, Bentley и Rolls-Royce ще последват примера до 2030 г.


Renault


След седем години повечето (ако не всички) марки на концерна Stellantis ще се откажат от бензиновите и дизеловите двигатели. Audi ще пусне само електрически автомобили от 2026 г. и възнамерява да прекрати производството на модели с ДВГ до 2033 г. Големите конкуренти BMW и Mercedes се ангажират да преминат само към EV (електрически превозни средства) дори преди 2030 г., ако това стане задължително на определени пазари в ЕС.

Volkswagen, Skoda и Cupra/SEAT изразиха желанието си да преминат към електрическо портфолио, като пуснат много модели с нулеви емисии през следващите години. Извън европейските брандове Kia и Hyundai ще продават само електрически автомобили от 2035 г. на Стария континент, а пет години преди това същото ще направи луксозната марка Genesis.

На фона на всичко едва ли е толкова шокиращо изявлението на главния изпълнителен директор на Renault – Лука де Мео, според когото производителите на автомобили очевидно са се отдалечили от разработването на нови двигатели с вътрешно горене от нулата.

„Не мисля, че в Европа има някой, който да разработва напълно нов двигател. Никой не разработва от нулата нови двигатели с вътрешно горене в Европа. Всички пари отиват за електрическа или водородна технология“, коментира Де Мео в интервю за вестник Politico.

Някои от наличните днес двигатели с вътрешно горене ще бъдат спрени от производство през следващите години, докато останалите ще трябва да бъдат актуализирани, за да отговарят на изискванията на Eвро 7. Разбира се, дизелите и бензиновите двигатели с голям работен обем са най-уязвими и първи ще изчезнат. Bugatti постепенно премахва W16, докато V12 вече се намира само в някои модели на пазара. V10 също изживява последните си дни, като като се има предвид, че Audi убива R8, а Lamborghini планира наследник на Huracan с по-малка хибридна настройка.

Има искрица надежда, че ДВГ няма да бъде премахнат напълно, тъй като синтетичните горива могат да се превърнат в алтернатива на електромобилите, захранвани с батерии и водород. Доклад, публикуван от Reuters по-рано тази седмица, твърди, че Европейската комисия изготвя план, който да позволи на автомобилните производители да продават нови автомобили с двигатели с вътрешно горене, работещи със синтетични горива (e-Fuels) след 2035 г.

Според Лука де Мео „тези горива са един вид нишово решение, което все пак представлява някаква възможнонст“. Ръководителят на Renault Group допълни, че тяхното производство трябва да се увеличи значително, за да могат да бъдат използвани, а също така трябва да се изгради и верига за тяхната доставка.


0 от 500
  • #11
    5 rate up comment 1 rate down comment
    До 10 ( преди 1 година )
    И защо си мислиш, че през 2025-та година няма да има автомобили с ДВГ които да си купиш? Единствената разлика тогава и то само евентуално ще е, че автомобилите с ДВГ ще са по-скъпи от електромобилите, но ако си решил да си купуваш автомобил с ДВГ може да го направиш и през 2035 г, само защото имаш предразсъдъци и си мислиш, че през 2035 ще изминаваш по-бързо 1 000 км само за 10 часа, при положение, че още днес електромобилите ги изминават за малко над 9 ч. дори при отрицателни температури.
  • #10
    8 rate up comment 5 rate down comment
    Истина ( преди 1 година )
    Ще трябва в края на 2024 да си купя нова кола, че след това само реотани ще има на пазара, и ще трябва 1000км да ги минавам за 3 дена вместо за 10 часа сега. Пазара ще стане още по зле с доставките, цените на въздушния транспорт ще хвръкнат още, а няма достатъчно ЖП транспорт в Европа който да замени товарния транспорт. Ще има голяма криза какво преди 100 години. Всичко се повтаря, дано да има нов строй който да замени настоящата демокрация
  • #9
    3 rate up comment 1 rate down comment
    до 7 ( преди 1 година )
    от петрол се правят и масло, пластмаси, гуми, асфалт, торове, амоняк, боя, почистващи препарати...
  • #8
    9 rate up comment 10 rate down comment
    Смешници ( преди 1 година )
    Нищо от болните фантасмагории на Евро джендърите за 2035г.няма да се случи! Трябва да си с 2 грама мозък за да им се вържеш. То ако с бюрократични решения се развива живота, вече трябваше да живеем поне на Марс! Явно с глупост не става! Трябват реални технологични възможности, а те няма да са налице дори и тогава!
  • #7
    4 rate up comment 3 rate down comment
    Бай Онзи ( преди 1 година )
    Изобщо не вярвам че арабските шейхове ще останат на сухо след 2035 година. Все ще излезе някоя мушенгия да може да се продава петрол докато не свърши на цялата земя
  • #6
    13 rate up comment 6 rate down comment
    сепуко харакири ( преди 1 година )
    Безумията продъкжават, синтетичните горива и водорода са в пъти по-скъпи, елбангиите могат да решат само частично транспорта, затова пък братята китайци ще ни обзаведат.В Светото Писание пише, че когато Бог иска да накаже някого, първо му взима разсъдъка.
  • #5
    10 rate up comment 7 rate down comment
    Седни слаб 2 ( преди 1 година )
    Първо няма Меган сапунерка а Меган Джип и второ не е 100к а 80к
  • #4
    9 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    До 2035 има толкова много време и толкова много фирми ще фалират дотогава и Рено дето искат 100к за Меган сапунерка 4 метра е една от тях.
  • #3
    16 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Не разбрах хвали ли се, оплаква ли се?
  • #2
    14 rate up comment 8 rate down comment
    а бе аутокомедия ( преди 1 година )
    Синтетичните горива са напълно безсмислени както и водорода