IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Премиум марка ли е Tesla?

Да, защото е синоним на авангардни технологии и правилно позициониране. Не, защото елегантността и луксът не са в нейната ДНК

Tesla вече е основен играч в глобалната автомобилна индустрия. С повече от 1,3 милиона автомобила, доставени миналата година, това беше 16-ата най-продавана автомобилна марка в света, като изпревари Fiat и след китайската Changan. Обемът се е увеличил с 40% в сравнение с 2021 г., което означава, че това е второто най-добро представяне в глобалните Топ 25, надминато само от BYD със 152%, пише в свой анализ за Motor1 Фелипе Муньос, главен експерт в JATO Dynamics.


Tesla


Докато моделите на Tesla набират популярност, марката среща все повече съперници на пазара. Американската марка е сравнително млада в сравнение традиционните, които произвеждат коли от век. Въпреки това няма как да бъде избегнато сравнението с останалите компании, някои от които принадлежат към масовия пазар, докато други са част от премиум-сегмента.

Дали обаче колите на Tesla са истински премиум автомобили? Нека да видим заедно какво попада в това определение и какви характеристики, напротив, се отклоняват от него.

Премиум – да

Основната причина за поставянето на Tesla в премиум сегмента е позиционирането на нейните автомобили, което включва не само цената, но и начина, по който компанията представя продукцията си пред обществеността и характеристиките, върху които се фокусира. Тя е призната за иновативен и авангарден автомобилен производител в сравнение с други марки, когато става въпрос за технология и ефективност на електрическите превозни средства.


Tesla


Това позициониране и имиджът, на който се радва сред обществеността, позволява на Tesla да определя цените на колите си на същото ниво като други премиум марки автомобили като Mercedes или BMW. Основният конкурент на Model 3 на пазара не е Toyota Camry, а Mercedes-Benz C-Class, въпреки че електромобилът на Tesla е доста беден по отношение на джаджи и интериорни детайли.

Като иновативен и алтернативен избор за много потребители, Tesla може безопасно да играе и от двете страни на индустрията - премиум и мейнстрийм. Фактът, че тези автомобили разполагат с нещо наистина ново и по-добро от средното, което предлагат настоящите EV (електрически превозни средства), е добра причина Model 3, S, Y и X да бъдат позиционирани сред първокласните превозни средства.

Премиум – не

От друга страна, съществува субективното определение за премиум автомобил. Той обикновено се свързва с германското трио Audi, BMW и Mercedes-Benz. Техните автомобили струват повече, защото имат по-добри дизайн и задвижвания, по-модерни функции и просто защото са синоним на „ексклузивност“. Техният успех вдъхнови много други производители на автомобили да излязат на този доходоносен пазар - Lexus на Toyota, Acura на Honda, Infiniti на Nissan, Genesis на Hyundai, Lincoln на Ford, Cadillac на GM и препозиционирането на Alfa Romeo, Volvo и Jaguar.


Tesla


Интериорът на Tesla не е елегантен. Той може да представи много интересни решения от шофиране и софтуерна гледна точка, но е далеч от този на нормален премиум автомобил. Арматурното табло е не само просто, но понякога е и лошо по отношение на усещането за качество. Седалките също са на крачка назад.

Разбира се, това е субективен въпрос. Качеството на една кола се определя от много различни фактори, които варират от шофьор до шофьор. Важната част от историята е щастието и удовлетворението на тези, които карат въпросния автомобил.


0 от 500
  • #38
    3 rate up comment 1 rate down comment
    До 31 ( преди 1 година )
    Какво е премиум автомобил?Премиум автомобилът е между луксозния и достъпния автомобил. Обикновено те изглеждат и се представят много по-добре от достъпна кола, оттук и по-високата цена. Премиум колите обикновено са седани с четири врати или по-големи. Това, което ги отличава от луксозните автомобили, е характеристиките и нивото на оборудване. Въпреки че премиум автомобилите използват висококачествени материали и характеристики, те не са най-добрите от най-добрите.
  • #37
    11 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Тесла са новатори, спор няма! Но като качество на интериор и материали на изработка, са някъде около Опел/КИА и далеч от премиум марките!
  • #36
    5 rate up comment 3 rate down comment
    то ако ... ( преди 1 година )
    премиумите се дялкаха с тесли, пили, и рендета и байчо Пенчо от Долно *** щеше да кара премиум!
  • #35
    6 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Сложили един таблет и Теслата станала премиум автомобил.
  • #34
    7 rate up comment 2 rate down comment
    Гост ( преди 1 година )
    До 32.Няма форумен теслар,който да кара Тесла.
  • #33
    5 rate up comment 3 rate down comment
    Гост ( преди 1 година )
    Затова съдебните дела от недоволните клиенти се трупат.Който се излъже да купи Тесла,никога не купува същата марка втори път.Единствените премиум са цената на Тесла,мощноста и ускорението.
  • #32
    3 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Искам една гадна, непремиум , Тесла ! Ако паднат още малко цените ще съм още по-радостен от непремиум Теслата
  • #31
    7 rate up comment 2 rate down comment
    Гост ( преди 1 година )
    До теслю.Премиум автомобила е изработен с високо качество, има равни фуги на панелите, перфектна боя,не му падат части,не му липсват накладки,пристига с еднакви гуми,не му се изважда волана в движение,не му се лющи волана,няма евтини твърди пластмаси и изкуствена кожа в салона.Премиум марките уважават клиента и отстраняват дребните неизправности,като осигуряват заместващ автомобил за времето на ремонта.Тесла допускат отвратително отношение към клиента,не признават гаранционни ремонти.
  • #30
    4 rate up comment 5 rate down comment
    край ( преди 1 година )
    Премиум ли е айфон. Уж няма златни копчета, няма кожа и кристали сваровски пък си е премиум. Така е тесла си е премиум. Богатите като Зукърбърг, Джобс /бог да го прости/ Мъск, Безос, Гейтс и пр. не се вълнуват с каква кола ще стигнат от точка А до т. Б. стига тя да е комфортна безопасна екологична и достатъчно бърза. Никой истински богат човек не се вълнува от кожа по седаликите махагони по волана и вратите и звездички по тавана и отопление на волана. Това са мечтите на арабухите и албанците
  • #29
    0 rate up comment 1 rate down comment
    До гостенина ( преди 1 година )
    "Правя разлика,но ти явно не." Правиш разлика грънци. За тебе е абсолютно едно и също и си личи по изказванията ти. Ако знаеш каква е разликата опиши я или ми кажи с кое от моите твърдения не си съгласен, а не ми отговаряй с да или не.