IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Седанът VW Passat официално e мъртъв в Европа

Следващото поколение ще е само комби, разработено от Skoda

Слуховете се оказаха верни – Volkswagen спира седанът Passat и в Европа. Моделът от следващо поколение, който ще дебютира през следващите седмици или месеци, ще се продава само като комби, потвърди шефът на германската компания Томас Шефер пред Automotive News Europe.


VW Passat


Топ-мениджърът допълни, че крайното решение е взето, въпреки че добрият стар седан беше най-продаваният модел в сегмента си в Европа през миналата година. В САЩ продажбите на Passat бяха прекратени още през 2021 г.

Шефът на VW каза още, че доставките на новия Passat са планирани да започнат през септември, което предполага, че официалната премиера ще се състои през лятото. Комбито обаче няма да се произвежда в Емден (Германия), а в Братислава (Словакия). Там ще се сглобява и новото поколение на Skoda Superb (сегашното се прави в Квасини, Чехия).

Новият Superb ще се предлага както като лифтбек, така и като комби, което технически ще е идентично със следващия Passat. Продажбите на чешкия модел, който беше втори по продажби в сегмента си след Passat през миналата година, ще стартират през септември.

Смъртта на седана Passat следва съдбата на няколко популярни модела от този клас, които в последно време напуснаха пазарите в Европа. Това са Opel/Vauxhall Insignia и Ford Mondeo. Друг модел - Peugeot 508, наскоро премина през фейслифт в средата на жизнения си цикъл, което означава, че ще остане още няколко години. Въпреки сериозната си възраст, Mazda6 все още се продава.

Volkswagen обаче ще продължи да предлага лифтбека Arteon, който е достъпен и като комби, наречено Shooting Brake. От думите на Шефер става ясно, че следващото поколение Passat е разработено от Skoda, но подробности за модела не бяха разкрити. Предполага се, че комбито използва платформата MQB, като ще получи по--чисти бензинови и дизелови двигатели, проектирани да отговарят на изискванията на Eвро 7.

Що се касае до Superb, за него се знае, че ще получи plug-in хибридно задвижване, така че би трябвало то да се предлага и за Passat. Да не забравяме, че VW ще пусне и електрически седан ID.7, който ще има същите размери. На по-късен етап този модел ще получи и комби-версия в стила на концепцията Space Vizzion.

0 от 500
  • #10
    5 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Понеже по-долу спорят за продадени бройки, а качеството е по-важно от това давам пример с марките смартфони - Xiaomi и iPhone. Знаем много добре, коя марка е по-читава, но... Xiaomi отдавна бие iPhone по продажби. Та, това, че един продукт е евтин и достъпен, не го прави по-добър от по-качествения.
  • #9
    8 rate up comment 8 rate down comment
    До #5 ( преди 1 година )
    Тия статистики къде ги гледаш, че ми се струват нереални? 30 минуса на първите два коментара гледам, от вагаджии са всичките - 100%. То как да ви се обясни, че това VW не е кола, а грешка на природата.
  • #8
    8 rate up comment 2 rate down comment
    Умници ( преди 1 година )
    Какво значение има колко бройки са продали? Ако ще и 200 хиляди бройки за година да продадат VW пак си остава народен автомобил, то името си го казва. Затова ги купуваха много, щоти бяха евтини и достъпни, ама им спряха кранчето и вече ще купуват ширпотреба "нов внос".
  • #7
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Ioniki ( преди 1 година )
    Истанбулска радост :-)
  • #6
    5 rate up comment 8 rate down comment
    Реалист ( преди 1 година )
    Пасаторите и Голфовете се продават доста добре, на база на останалите представители в сектора Комби/Седан и Хетчбек! Интересно е обаче какъв седан Пасат спират, при положение, че Пасат се предлага само във версия Комби от няколко години в Европа! От Фолксваген спряха седана, заради повишеното търсене на СУВ предложения, както и за да не се дублират с Артеон! Отделен е въпроса, че модата по СУВ-овете е безсмислена, при положение, че нямат нито комфорта, нито удобството, нито динамиката на Пасат!
  • #5
    14 rate up comment 9 rate down comment
    до #2 ( преди 1 година )
    Такива като теб най- ги обичам: дори няма нужда да се старая. Ти сам си си паднал и си се наритал със собствения си крак. Мазда 6 - под 5000 бройки. Пасат - почти 70'000 бройки за 2022.
  • #4
    15 rate up comment 7 rate down comment
    до #3 ( преди 1 година )
    Точно така. Пасат не е на 100% на никоя характеристика, но затова пък е на 85% на всички. За сравнение, Тойотка също е много балансирана, но на 35%. Ако щеш!
  • #3
    35 rate up comment 15 rate down comment
    русе ( преди 1 година )
    Пасата е съвкупност от цена, комфорт, здравина, сигурност и дизайн. Супер балансиран автомобил
  • #2
    11 rate up comment 41 rate down comment
    Факт ( преди 1 година )
    Мазда 6 още се продава и ще се продава дълго, защото се търси на пазара, за разлика от Пасаторите и Голфовете!
  • #1
    8 rate up comment 43 rate down comment
    Факт! ( преди 1 година )
    Много го бавиха тоя беклюк винаги е бил класи долу сравненс Пежо 406/7 и Рено Лагунна и като продажби и като кола