IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Брюксел се съгласява с използването на биогорива

Шумно обявената забрана на продажбата на нови коли с ДВГ от 2035 г. няма да се състои

Европейската комисия е готова да приеме исканията на Италия, Германия и други скептично настроени към забраната на ДВГ от 2035 г. държави. По информация на агенция Reuters, изпълнителният орган на ЕС вече преразглежда плановете си и ще позволи продажба на конвенционални двигатели, ако те се захранва с горива, които са определени като „климатично неутрални“.


ЕС - екология


За целта ЕК вече планира да създаде „нов тип превозни средства“ за Европа, които работят само с горива с нулеви вредни емисии. Тези превозни средства трябва да използват технологии, които не им позволяват да се движат, ако се зареждат с други горива. Те включват „индукционна система за зареждане с гориво“, която би попречила на автомобилите да запалят, ако не работят с неутрални горива.

С този ход властите в Брюксел се опитва да преодолеят задънената улица, създадена в Съвета на ЕС, където Италия, Германия, Полша и още няколко държави, сред които е и България, казаха „не“ на изцяло електрическото задвижване за автомобилите, продавани след 2035 г. и поискаха позволяване на използването на био и синтетични горива, както и на водород.

Очакваше се, че гласуването на забраната на продажба на автомобили с ДВГ е само формалност, но то така и не се състоя след протеста, воден от Германия и Италия. Автомобилните производители, на свой ред, поискаха властите в ЕС да се ангажират повече в сектора.

„Европа и нейната автомобилна индустрия са в повратна точка. Предизвикателствата са огромни, както и натискът върху автомобилната индустрия. Днес европейските производители на автомобили са изправени пред много асиметрично предизвикателство. Вече не сме в челните редици на технологичната надпревара. В същото време, тъй като стимулите за закупуване на превозни средства с нулеви емисии намаляват в ЕС, виждаме огромна подкрепа за нашите конкуренти в Китай и САЩ", заяви Лука де Мео, президент на Асоциацията на производителите на автомобили в Европа (ACEA).


0 от 500
  • #26
    1 rate up comment 5 rate down comment
    Гост ( преди 1 година )
    Цената на синтетичния бензин и дизел ще е ниска,ще използват енергия от ВЕИ с цена нула.В противен случай защо да произвеждат нещо скъпо,което никой няма да купува.Няма логика.
  • #25
    4 rate up comment 2 rate down comment
    До 21 ( преди 1 година )
    Да разбирам ли че според теб германия е една страшно слънчева през зимата страна щом като от началото на годината досега половината от потреблението и се осъществява от възобновяеми източници? Или пък в Германия в момента е лято? Не разбрахте ли, че пропагандата ви е неуспешна срещу фактите и цифрите? След като вече четвърта година Германия успява през зимата, когато потреблението е най-голямо да произвежда половината си енергия от ВЕИ, до колко ли ще е стигнала през 2035
  • #24
    2 rate up comment 1 rate down comment
    До 21 ( преди 1 година )
    Да разбирам ли че според теб германия е една страшно слънчева през зимата страна щом като от началото на годината досега половината от потреблението
  • #23
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Гост ( преди 1 година )
    Бензиновата кола може да върви освен с синтетичен бензин,а също и с пропан бутан,метан,етилов спирт.Важното е да има производство след 2035 г,пък всеки ще кара стара или нова според джоба.До кога ще те чакаме да си купиш Тесла и да си я зареждаш под навеса безплатно?
  • #22
    2 rate up comment 3 rate down comment
    До 20 ( преди 1 година )
    Не няма да ги внесем защото цените и на синтетични и на природни горива (ако още продават) ще са такива, че никого няма да си помисля да купи ДВГ а вероятно няма да са и рядкост коли със солар отгоре от фаровете до стоповете които да покриват половината годишно потребление..
  • #21
    2 rate up comment 2 rate down comment
    До 16 ( преди 1 година )
    Фотоволтаиците са ефективни само през лятото.За зимата електроенергията в буркани и бидони ли ще я съхраняваш?Зимата слънце няма,мъгла облаци,чакай си да произведеш нещо с фотоволтаици.
  • #20
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Гостенино ( преди 1 година )
    Коя кола ще си караш след 2035 година и какво точно се променя? Да не си решил да си купиш ferrari със синтетично гориво за да си го зареждаш заедно с водородният електромобил? Тоест абсолютно никъде в България, защото никой няма да кара нито водородни нито автомобили със синтетично гориво и никой няма да инвестира в зарядна инфраструктура за несъществуващи автомобили. Май ще ми се сбъдне прогнозата, че в България нищо няма да се промени, защото през 2054 ще внесем произведените през 2034.
  • #19
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Иван ( преди 1 година )
    Западът яко я закъса откъм идеи. Разчита се основно на рекет,но това е до време. Като няма откъде да дойде реална полза всичко се сгромолясва.
  • #18
    3 rate up comment 1 rate down comment
    До Ванката ( преди 1 година )
    Ванка, кой каквото и да ти говори винаги става въпрос за пари. А в случая с един глокшум два заека. Ще усвояват еврофондове за производство на водород, както и еврофондове за улавяне на въглероден диоксид, който вместо да заровят в някой стар петролен кладенец, те ще произведат отново горива с този въглерод, за да може нашите хора отново да го уловят и да им се плаща на всяко улавяне, без това да го каже никакво влияние на наличието на въглероден диоксид във въздуха. Пари хвърлени на вятъра.
  • #17
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Гост ( преди 1 година )
    Нашия гадател звездоброец теслю пак не позна.Ще си караме колите и след 2035 година.