IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Брюксел се съгласява с използването на биогорива

Шумно обявената забрана на продажбата на нови коли с ДВГ от 2035 г. няма да се състои

Европейската комисия е готова да приеме исканията на Италия, Германия и други скептично настроени към забраната на ДВГ от 2035 г. държави. По информация на агенция Reuters, изпълнителният орган на ЕС вече преразглежда плановете си и ще позволи продажба на конвенционални двигатели, ако те се захранва с горива, които са определени като „климатично неутрални“.


ЕС - екология


За целта ЕК вече планира да създаде „нов тип превозни средства“ за Европа, които работят само с горива с нулеви вредни емисии. Тези превозни средства трябва да използват технологии, които не им позволяват да се движат, ако се зареждат с други горива. Те включват „индукционна система за зареждане с гориво“, която би попречила на автомобилите да запалят, ако не работят с неутрални горива.

С този ход властите в Брюксел се опитва да преодолеят задънената улица, създадена в Съвета на ЕС, където Италия, Германия, Полша и още няколко държави, сред които е и България, казаха „не“ на изцяло електрическото задвижване за автомобилите, продавани след 2035 г. и поискаха позволяване на използването на био и синтетични горива, както и на водород.

Очакваше се, че гласуването на забраната на продажба на автомобили с ДВГ е само формалност, но то така и не се състоя след протеста, воден от Германия и Италия. Автомобилните производители, на свой ред, поискаха властите в ЕС да се ангажират повече в сектора.

„Европа и нейната автомобилна индустрия са в повратна точка. Предизвикателствата са огромни, както и натискът върху автомобилната индустрия. Днес европейските производители на автомобили са изправени пред много асиметрично предизвикателство. Вече не сме в челните редици на технологичната надпревара. В същото време, тъй като стимулите за закупуване на превозни средства с нулеви емисии намаляват в ЕС, виждаме огромна подкрепа за нашите конкуренти в Китай и САЩ", заяви Лука де Мео, президент на Асоциацията на производителите на автомобили в Европа (ACEA).


0 от 500
  • #36
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Колко е производство на електроенергия от фотоволтаични панели от 20 вечерта до 6 часа сутринта в микса за Германия?
  • #35
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Всъщност делът на електроенергията от вятър е 25% ,а от слънце само 11%.
  • #34
    2 rate up comment 1 rate down comment
    До 30 ( преди 1 година )
    Ще ти отговоря с цифри и факти за производството в германия от нова година до днес, а от тебе искам само да ми кажеш какви месеци са били от нова година до днес и какви сезони. От началото на годината до днес в германия са произведени 114,65 тераватчаса енергия, като от тях 57,39 са от възобновяеми източници. И това са го постигнали за последните десетина години. До 2035 година има още толкова време. Дали ще успеят да построят още толкова възобновяеми източници на енергия, за да доближат 100 ...
  • #33
    1 rate up comment 1 rate down comment
    До 30 ( преди 1 година )
    Човека ти пише 50% от микса той си знае август от 10 до 4 - едно, че няма слънце само август по 6 часа дневно и друго, че повечето им ВЕИ не е от слънце но е трудно за осъзнаване от такива като теб макар реално да няма нищо сложно
  • #32
    3 rate up comment 1 rate down comment
    До 30 ( преди 1 година )
    Така ли не разбрахте, че ВЕИ не е само слънце ами и вятър и вода. Испания например за януари-февруари има 9% ток от слънцето но общо 51.5% от ВЕИ защото повечето ВЕИ зимата им е от вятър и вода
  • #31
    2 rate up comment 0 rate down comment
    До 29 ( преди 1 година )
    Никой няма да вложи пари в производството на непродаваем скъп продукт.
  • #30
    2 rate up comment 2 rate down comment
    До 25 ( преди 1 година )
    50% дял на ВЕИ в Германия,но кога? Август месец от 10 до 16 часа.Ами през ноща?Май нула.Ами януари и февруари,близко до нула.Стана като лафа,общо яли пиле със зеле.Едните яли пиле, останалите яли зеле.
  • #29
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Гостенино ( преди 1 година )
    То бива наивност и лековерност, но твоето ми идва в повече. Значи един животновъд какво си абсолютно безплатната трева и храни с нея животните, смяташ че трябва да ти продаде млякото без пари? Е не го продава без пари дава го на 1лв, а търговецът си слага само 2 лв на ценка и ти го дава на тебе на 3 лв. И ти все още наивно смяташ, че някой ще вложи милиарди за завод за производство на водород, други милиарди за завод за улавяне на въглерод, милиарди за фотоволтаици и накрая гориво за без пари
  • #28
    7 rate up comment 1 rate down comment
    До 26 ( преди 1 година )
    Нека да проверим дали правилно ти следя мисълта? Значи казваш че няма да се карат електромобили, защото за изминаване на 100 километра им трябват 20 kw и ако всички минат на електромобили няма да има достатъчно производство на ток. Но ако произвеждаме синтетично гориво с 200 киловат часа за 100 километра, всъщност ще имаме излишък от електрическа енергия и тя ще е без пари? Правилно ли съм те разбрал?
  • #27
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Ди 23 ( преди 1 година )
    Пак ли се спусна в измисляне на поредните си мечти, за които всеки стъпил на земята след прочитането на статията разбира че няма да се осъществят? "Тези превозни средства трябва да използват технологии, които не им позволяват да се движат, ако се зареждат с други горива." Тоест освен че ще е невъзможно да ги караш с обикновени горива, като нищо ще ти конфискуват автомобила, ако те хванат да хакнеш системата. Пък и колко търсене ще има на горива които почват от 10 лв за литър и нагоре?