IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Брюксел се съгласява с използването на биогорива

Шумно обявената забрана на продажбата на нови коли с ДВГ от 2035 г. няма да се състои

Европейската комисия е готова да приеме исканията на Италия, Германия и други скептично настроени към забраната на ДВГ от 2035 г. държави. По информация на агенция Reuters, изпълнителният орган на ЕС вече преразглежда плановете си и ще позволи продажба на конвенционални двигатели, ако те се захранва с горива, които са определени като „климатично неутрални“.


ЕС - екология


За целта ЕК вече планира да създаде „нов тип превозни средства“ за Европа, които работят само с горива с нулеви вредни емисии. Тези превозни средства трябва да използват технологии, които не им позволяват да се движат, ако се зареждат с други горива. Те включват „индукционна система за зареждане с гориво“, която би попречила на автомобилите да запалят, ако не работят с неутрални горива.

С този ход властите в Брюксел се опитва да преодолеят задънената улица, създадена в Съвета на ЕС, където Италия, Германия, Полша и още няколко държави, сред които е и България, казаха „не“ на изцяло електрическото задвижване за автомобилите, продавани след 2035 г. и поискаха позволяване на използването на био и синтетични горива, както и на водород.

Очакваше се, че гласуването на забраната на продажба на автомобили с ДВГ е само формалност, но то така и не се състоя след протеста, воден от Германия и Италия. Автомобилните производители, на свой ред, поискаха властите в ЕС да се ангажират повече в сектора.

„Европа и нейната автомобилна индустрия са в повратна точка. Предизвикателствата са огромни, както и натискът върху автомобилната индустрия. Днес европейските производители на автомобили са изправени пред много асиметрично предизвикателство. Вече не сме в челните редици на технологичната надпревара. В същото време, тъй като стимулите за закупуване на превозни средства с нулеви емисии намаляват в ЕС, виждаме огромна подкрепа за нашите конкуренти в Китай и САЩ", заяви Лука де Мео, президент на Асоциацията на производителите на автомобили в Европа (ACEA).


0 от 500
  • #46
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Смех ( преди 1 година )
    Че кой ще.ползва до тогава двг само някакви колекционери и бедни тсигъни в Албания и България
  • #45
    2 rate up comment 3 rate down comment
    Турбо ( преди 1 година )
    Пак не разбрал.Синтетично гориво произведено с ток от фотоволтаични панели.
  • #44
    1 rate up comment 3 rate down comment
    Турбо ( преди 1 година )
    Нашият врачок тесльо пак не позна.
  • #43
    3 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Да видим дали съм разбрал правилно. Значи за да намалят въглеродния отпечатък на автомобилите, са решили да произвеждат синтетични горива и да запазят и дори да увеличат потреблението на въглища за целта и да го задържат така десетки години напред, за да осигуряват чисти синтетични горива, като изкупуват всичката налична зелена енергия, а за останалите оставят скъпата енергия от въглища? Не е ли по-добре да се затворят въглищните централи, а със зеления ток да се зареждат електромобилите
  • #42
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    И ако си мислите че лобитата които в момента си узаконяват милиардите които ще източат от държавите за производство на синтетични горива, ще се спрат да продават тези горива само на чисто новите автомобили, жестоко се лъжете. Още сега се знае че бил горивата които задължително се влагат в бензиностанциите, нямат никакъв екологичен ефект, а напротив. Заемат огромни обработваеми площи. Просто ще заминат задължителните съставка бил горива на бензиностанциите със синтетични и всичко ще поскъпне
  • #41
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    С други думи внимавайте какво си пожелавате. Ако забранят продажбите на ДВГ през 2035 , това по никакъв начин не би се отразило на българския пазар и ние няма да видим разликата, защото произведените през 2035 автомобили ще дойдат на българския пазар най-рано 2045 и то в много малки количества. Повечето ще дойдат през 2050 и по-късно. Дотогава и на бензиностанциите няма да има никакви промени, нито пък в електропреносната мрежа. При синтетичните горива всичко ще поскъпне на мига, като ги пуснат
  • #40
    4 rate up comment 2 rate down comment
    До 41 ( преди 1 година )
    С други думи производството на синтетични горива няма да е никакъв евтино, и наред с вдигане на цената на горивата, ще се създаде и огромен недостиг на електрическа енергия и цените от левче за киловатчас миналата година ще ни се струват прекалено евтини. Чудесно бъдеще с 10 лв за литър гориво и 2 лв за киловатчас енергия са измислили с тези синтетични горива.
  • #39
    1 rate up comment 2 rate down comment
    До 36 ( преди 1 година )
    Има излишна енергия,когато има слънце през лятото и енергия не ти трябва.Има излишна енергия уикенда и празниците,когато няма потребление.А когато е тъмно и студено през зимата, енергия няма.
  • #38
    4 rate up comment 1 rate down comment
    До 36 и 37 ( преди 1 година )
    Я се разбери със себе си каква точно теза защитаваш, защото аз не мога да я разбера. Последно има ли огромно количество излишна възобновяема енергия по всяко време, което да я прави от евтина до безплатна за зареждане на електромобили и производство на синтетични горива или има недостиг на енергия и тя е скъпа? Как си представяш използването на евтината слънчева енергия която според тебе е за три-четири часа август месец? Някой ще вложи милиарди в завод, който да работи само по три часа август?
  • #37
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Колко е производството на електроенергия от вятър в микса на Германия,когато вятърът не духа?