IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Преминаването на електромобили не помага в борбата с изменението на климата

Изследване на Polestar и Rivan показва къде грешат автомобилните производители

Преминаването към електричество няма да помогне в борбата с изменението на климата. Това се твърди в доклад на два от новите автомобилни производители - Polestar и Rivian, които проведоха изследване на състоянието на емисиите на парникови газове в автомобилната индустрия.


електромобили


В документа се посочва, че целите, поставени от Междуправителствената група от експерти по изменение на климата, са нереалистични за постигане. За да се направи това, е необходимо радикално да се намалите въглеродния отпечатък не само на етапа на експлоатация на електрически превозни средства, но и на етапа на производство. До средата на следващото десетилетие всички нови автомобили трябва да бъдат електрически и да се зареждат само от възобновяеми енергийни източници.

Докладът Pathway е на консултантската фирма Kearney, като е поръчан от Polestar и Rivian. Той обяснява по убедителен начин защо без значителна трансформация в автомобилната индустрия, особено в производството, е невъзможно да се постигнат целите за намаляване на парниковите газове. Според документа, при сегашното състояние на нещата поставеният лимит на емисиите на CO₂e (различни видове парникови газове, сведени до обща мерна единица; е 75-80 гигатона) ще бъде изчерпан до 2035 г., а до 2050 г. емисиите на парникови газове ще надвишат тази цел със 75%.

Проблемът може да бъде решен само с общи усилия, смятат авторите на доклада. Вярно е, че техните предложения са твърде радикални и освен това трябва да се прилагат като цяло. Например, не е достатъчно да се увеличи дялът на електрическите автомобили в общите продажби от 6 до почти 100% до 2032 г. Освен това те трябва да се зареждат само с електричество от възобновяеми източници. Но дори и тогава превишаването на емисиите на парникови газове ще бъде около 25%. Декарбонизацията на веригите за доставки ще помогне да ги сведете до нула.


електромобили


На това ниво обаче компаниите се справят много зле. Заради батериите, електрическите превозни средства отделят средно 35 до 50% повече парникови газове, когато са произведени, отколкото превозните средства с ДВГ. За да остане в границите на емисията, е необходимо тя да бъде намалена с 81% за девет години. Задачата е практически неизпълнима, тъй като ще изисква промяна в структурата на потреблението на енергия (без изкопаеми горива по принцип) и въвеждане на нови скъпи технологии. Това са материали и химия за батериите, технологии за производство на чугун с помощта на водород и много други.

Всичко това не е евтино, така че броят на екологичните проекти се брои на пръсти. Те включват изграждането на завод на Porsche за производство на синтетични горива, експериментите на Volvo със „зелена" стомана, както и пускането на завод за улавяне на CO₂ от атмосферата - съвместен проект на Audi и швейцарската компания Climeworks.

Въпреки това, високата концентрация на въглероден диоксид във въздуха има не само недостатъци, но и предимства - увеличаване на биомасата. Например, увеличаването на количеството CO₂ в атмосферата поради подобрената фотосинтеза доведе до растеж на горите в САЩ с 30%.


0 от 500
  • #6
    3 rate up comment 8 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    До 4: Метана е много ама много по-опасен. Метана е "топлинен капан" с 84 пъти по-висок потенциал за единица от СО2 с периода на разпад 100 години. Т.е. единственото смислено решение е субсидии и ударно изграждане на инсталации за био-газ, за да се изгаря вместо тези отпадъци да гният свободно - да ама не - дела на био е 0. нещо си. Да не говорим, че страничния продукт от това е тор, с което да обогатяваш почвата естествено. Но еко-териристите реват солар, а политиците по-глъмави и от тях!
  • #5
    1 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Но помогна доста на автомобилните компании което е по-важно, сега обратно към дизела.
  • #4
    16 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Последното изречение е ключово. Въглеродният двуокис никога не е бил проблем на земята. Дори по отношение на парниковия ефект не е сред първенците. Водните пари имат много по-силен ефект. Справка википедия. Някой да сте чули да се бори с водните пари?
  • #3
    9 rate up comment 10 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    Преминаването на ЕЛ е една утопия! 10% дял на синтетичните горива към сегашният микс на изкопаеми и био горива ще има по-голям ефект и то в пъти, защото обхваща всички автомобили от деня на въвеждането отколкото всичката електропростотия, която политиците и по ощетените ментално пробутват!
  • #2
    13 rate up comment 10 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    Нищо не може да намали вятъра между ушите на електропитеците!
  • #1
    9 rate up comment 8 rate down comment
    Факт! ( преди 1 година )
    Помага обаче с намаляването на фпч отделяни от скапаните дизели