IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Toyota представи най-големия си кросоувър

Grand Highlander излиза в 3 версии с избор от 3 двигателя и с 3 реда седалки

Японската компания Toyota представи Grand Highlander от моделната година 2024-а, като целта е основно да се привличат най-вече семейства с лукс, пространство и мощност на американския пазар. Когато класическият Highlander с неговите три реда седалки не е достатъчен, а Sequoia е твърде голям, сега има трета опция, която да задоволи желанията на любителите на SUV. Toyota Grand Highlander от 2024 г. се нарежда между гореспоменатите машини, като е най-големият кросоувър на марката (Sequoia е SUV на основата на пикапа Tundra).

 

2024-toyota-grand-highlander (1)

 

Въпреки че Grand Highlander дебютира за автомобилното изложение в Чикаго през 2023 г., компанията и сега не разкрива всички подробности. Моделът е предназначен да допълни американската гама на компанията и да се конкурира с големи автомобили като Chevrolet Traverse или Honda Pilot.

Знае се, че има три варианта на двигателя - 2,4-литров, 4-цилиндров с турбокомпресор, вторият е 2,5-литровият хибриден 4-цилиндров двигател на Toyota, а на върха на пирамидата е Hybrid Max, доставящ мощност 362 к.с. на четирите колела. Предполага се, че Hybrid Max за Grand Highlander е 2,4 турбо на Toyota, свързан с електрически двигатели, подобно на предлаганото в Toyota Crown. Това е сред информацията, която все още не е налична заедно с мощностите за другите варианти.

 

2024-toyota-grand-highlander (2)

 

Grand Highlander с базиран на платформата TNGA-K на Toyota и освен, че разполага с наличния (и засега мистериозен) Hybrid Max, се отличава с различен стил на решетката. Основната идея на Grand е, че има пълноценен трети ред седалки, който може да побере възрастни пътници, като същевременно има и просторен багажник. Ето защо Grand Highlander е с почти плосък покрив, така че колата прилича повече на класически SUV.

Това не е просто удължена версия на кросоувъра Highlander, а независим модел с оригинален дизайн, разработен в калифорнийското студио Calty. Тoyota все още не е публикувала общите размери на колата, но за разликата между Highlander и Grand Highlander може да се съди по друг параметър. В САЩ е обичайно да се измерва общият обем на купето и ако за обикновен Highlander е 4092 л, то за Grand Highlander е 4332 л. Увеличението е 6%.

 

2024-toyota-grand-highlander

 

Автомобилът ще се предлага в три нива на оборудване - основната се нарича XLE, средната конфигурация е Limited, а топ версията се казва Platinum. При трите се предлагат различни джанти, започвайки от 18-инча.

На таблото има стандартна 12,3-инчова сензорна информационно-развлекателна система. Електрически отопляеми седалки се предлагат в базовото ниво на оборудване XLE, заедно с шест USB зарядни устройства, безжично зарядно устройство и Toyota Safety Sense 3.0 пакет от системи за подпомагане на водача и безопасност.

 

2024-toyota-grand-highlander-interior

 

Преминаването към Grand Highlander Limited добавя кожа с отопляеми/вентилирани седалки отпред и отопляеми седалки на втория ред. Има и отопляем волан, звукова система JBL с 11 високоговорителя, сензори за паркиране, електрическа повдигаща се задна врата и много други.

Grand Highlander е „свързан“ SUV с възможности за актуализации по въздуха. Мултимедийната система предлага гласово управление за достъп до различни системи, както и свързани услуги като Cloud Navigation и Destination Assist. Поддържа се двойна Bluetooth връзка и Toyota предлага някои абонаментни услуги като Remote Connect за активиране на различни системи като фаровете, ключалките на вратите, или стартиране на двигателя чрез смартфон.

 

2024-toyota-grand-highlander-interior (7)

 

„Определено има нужда на пазара от среден SUV, който дава приоритет на вътрешния комфорт и в трите реда, а Grand Highlander е най-добрата опция“, заявява вицепрезидентът на Toyota Marketing - Лиза Матерацо. - Този модел с три реда пренася наследството на Highlander в изцяло ново пространство, като същевременно спазва обещанието си да осигурим електрификация.“

Пълната информация за Grand Highlander от 2024 г., включително цените и датата на пускане в продажба, ще бъде разкрита през лятото. Ще се произвежда в същия завод на Toyota в Индиана, където се прави обикновеният Highlander.

 

Още снимки - вижте в галерията:

 

 

0 от 500
  • #17
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Who Cares ( преди 1 година )
    Азпък си мислех, че Секвоя е най-големия СУВ на Тойота. Тук осведомени оплюват Тойота, ами вижте новия АТЛАС 2024 на Фолксваген, същата талига с малък турбо двигател. Който иска в6 или в8 да си купи Секвоя или Лексус. Сигурно все още има и други с в6 двигатели, но се водят неикономични и неекологични. Аз съм на път да се откажа от Хонда Акорд - в името на икономиите утре може да и сложат вятърен двигател. А грозен кашон като Паспорта или Пилота не ми се кара.
  • #16
    1 rate up comment 0 rate down comment
    До долния ( преди 1 година )
    Ми в Канзас по статистика най продавани са форд ф150 и силверадото на Шеви.Товя са мъжкарите а пред болницата са колите на някакви мед сестри лекърчета азиатци и счетоводители какви коли очакваш да имат скоро и с колело могат да почнат да идват.Америка не е истинската от 60-те и 70-те а някакво мишмаш блато за съжаление
  • #15
    1 rate up comment 0 rate down comment
    баба ви ( преди 1 година )
    Много специалисти по това какво няма начин да се продава в САЩ. Примерно Уичита, Канзас. 37.697565, -97.331663. Избрах го защото е неголям град, В средата на нищото. Кръстовище с много паркингиотляво и отдясно. Това е около някаква болница, тоест паркират всякакви хора. Пълно е с всякакви коли. Тия по 400кс не са много видими.
  • #14
    3 rate up comment 2 rate down comment
    До долния ( преди 1 година )
    Нормално е Сащ е сбирток от всякаква гмеш там не може да се предскаже кво ше стане
  • #13
    8 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    В Америка има зомбита, които ще купят всичко, само защото е Тойотка. Същите, които преди са купували ГМ, само защото едно време са били добри коли. Като изчезне Тойотка, ще купуват нещо друго. Не им се чете, не им се мисли. Но после смърдят защо това било така, онова било едикакси.
  • #12
    4 rate up comment 9 rate down comment
    Факт! ( преди 1 година )
    Тоя авромобил е непродаваем в Сащ има Джиип Гранд Вагониър а в Европа Новото РЕНО Еспас
  • #11
    10 rate up comment 4 rate down comment
    идеал петроФ ( преди 1 година )
    Очаквах двигателя да бъде 1.0 / 3 цилиндъра с турбинка за да се счупи по-бързо, но и 2.4 - 4 цилиндъра също е доста зле за такъв пасамак, така че да - мисията е изпълнена.
  • #10
    5 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Поредния джип който всъщност не е джип. Жалко че и японците тръгнаха по нанадолнището на фалшивите автомобили и имитациите. Но пък иначе надуват цените. Навремето нещата поне бяха истински. Купуваш си джип и знаеш че може наистина да го караш навсякъде. Слагаш само едни гуми за кал и минава и по най тежките условия. И колите си бяха истински седани. Хечбеците си бяха наистина компактни и леки. Сега всичко тюрлю гювеч - Манджа с грозде.
  • #9
    5 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    За тея пари които ще му искат, а именно минимум 150к лева ще си взема автобус, после кой е най-гранд?
  • #8
    6 rate up comment 16 rate down comment
    До долния ( преди 1 година )
    В Сащ се карар американски коли който има да върши работа из средните и северни щати корейските и японски малолитражки се карат от патките и чиновниците в даунтауна.В кънада се карта основно корейски и китайски щото Кънада е неразвита няма пътища карат основно в градовете Монтреъл Ванкувър Отава и тн.Където се върши работа се карат американски биг блоци а тия класации за надеждност са смехотворни направени чрез допитване до два грама мозъчни женки от типа на Бритни Впиерс ходещи до супера само.