IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Китайците показаха електромобил, чиято батерия сe сменя за минути

В родината си кросоувърът на SAIC струва малко над 50 000 лева

Китайската марка Rising Auto, известна на вътрешния пазар като Feifan, която е част от автомобилния гигант SAIC, представи електрическия кросоувър R7 със сменяема батерия. Според CarNewsChina, премахването на батерията и замяната с нова отнема само 2,5 минути.


SAIC R7


От Rising Auto R7 досега са произведени само четири екземпляра. Кросоувърът има опростена каросерия с покрит покрив, осигуряващ аеродинамичен коефициент на съпротивление от 0,238, и врати с прибиращи се дръжки и прозорци без рамки. На размери R7 е близо до Hyundai Palisade.

Новият модел се задвижва от електрически агрегат с един или два двигателя по избор. В първия случай задвижването е задно, а във втория - пълно. Версия със задвижване на всички колела развива до 544 к.с. и 700 Нм въртящ момент, ускорява от място до 100 км/ч за 3,8 секунди и изминава около 600 км с едно зареждане.


SAIC R7


Батериите за R7 се произвеждат от United Auto Battery System (UABS) - съвместно предприятие между SAIC и CATL. Зареждат се от битовата мрежа, но основната им характеристика е възможността за ултра бърза подмяна само за 2,5 минути.

Електрическият кросоувър разполага и с 43-инчов панел в купето, който комбинира три екрана и се захранва от процесор Qualcomm Snapdragon 8155. Системата се управлява с гласови команди и разпознава лица. Оборудването включва лидар Luminar с обхват 500 метра, 4D радари, камери и други сензори, отговарящи за системата за автономно шофиране от второ ниво. Данните от тях се обработват от компютър на два чипа Nvidia Orin. Цените на R7 започва от 195 900 юана (малко над 52 000 лева), но в този случай собственикът само наема батерияна. Еднократната покупка на електрически автомобил с батерия ще струва най-малко 279 900 юана (74 800 лева).
  
  
Още снимки на кросоувъра - вижте в галерията:

0 от 500
  • #1
    13 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Европейското автомобилостроене отича в канализацията. Последна надежда на немците и франсетета ще е да забранят китайките фирми да продават в ЕС.